۳ شهريور ۱۳۹۷

اگر شب ها بیدار می شوید بخوانید

۳ شهريور ۱۳۹۷ 102 بازدیدکننده 0 نظر
اگر شب ها بیدار می شوید بخوانید در این مقاله می خوانید

برای خواب شب‌های خود نیاز به کمی کمک دارید؟ این نکات را چک کنید.   ...

اگر شب ها بیدار می شوید بخوانید

مراقب ورزشتان باشید

اگر نزدیک به زمان خواب ورزش می‌کنید بالا رفتن اندروفین و سطح انرژی بعد از ورزش می‌تواند برای زمان زیادی باقی‌مانده و نتیجه خواب کم و بیدار شدن‌های متناوب باشد. سعی کنید حداقل چهار ساعت قبل از خواب ورزشتان را تمام کنید. اگر نمی‌توانید بهتر است از ورزش‌های آرام‌تر و با فشار کمتری که زیاد محرک نیستند کمک بگیرید، مانند یوگا یا پیاده‌روی‌های طولانی.

 

 

روال خود را دنبال کنید

همیشه باید در مورد علت بیدار شدن در شب‌ها روی بدن خود تمرکز کنید. شما باید یک روال خواب داشته باشید که بدن شما را برای خوابی بهتر آماده سازد. می‌توانید نزدیک به زمان خواب چای‌های آرام‌بخش بنوشید، از نور تلویزیون و موبایل دور بمانید ( نور می‌تواند ریتم خواب شما را به هم زند و بدن تصور می‌کند روز است ) و از ماسک صورت یا حمام کمک بگیرید. مورد آخر کمک می‌کند دمای بدن بالا رفته و در حالت استراحت بماند.

 

 

تغذیه کلید کار است

اینکه بدانید قبل از خواب چه چیزی بخورید اهمیت زیادی دارد. برخی غذاها می‌توانند روی کیفیت خواب شما اثر بگذارند، بدون اینکه خودتان متوجه شوید. مصرف الکل و کربوهیدرات‌ها را محدود کنید، خصوصاً اگر سابقه‌ی بالا رفتن قند خون دارید.

 

 

استفاده از تکنیک‌های تنفس

برای دم تا چهار بشمارید، تا هفت شماره نفستان را نگه دارید و با هشت شماره بازدم را انجام دهید. این تکنیک چهار-هفت-هشت تنفسی نام دارد. این کار اغلب برای چهار مرتبه پشت هم پیشنهاد می‌شود زیرا دفعات بیشتر شاید برای برخی سخت باشد. البته باید در همین چهار بار هم احساس راحتی داشته باشید. این ترفند کمک می‌کند آرام شده و برای خواب دوباره آماده شوید.

 

 

مطالب دیگری که ممکن است بپسندید

نظر کاربران

    شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.

    کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این مطلب دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.


    نام :
    ایمیل:
    متن مورد نظر:

    عضویت در خبرنامه wiki5040