روش جلوگیری از احساس تهوع در دوران بارداری


تاریخ ارسال :

۴ شهريور ۱۳۹۳

روش جلوگیری از احساس تهوع در دوران بارداری

در این مقاله شما را با روش‌های بهبود احساس تهوع در زمان بارداری آشنا می‌کنیم.


مقدمه

با وجود اینکه حالت تهوعِ مرتبط با بارداری، معمولاً با نام بیماری صبحگاهی شناخته می‌شود، ممکن است در تمام ساعت‌های روز اتفاق بیفتد. حالت تهوع می‌تواند از هفته سوم پس از لقاح شروع شود. در سه‌ماهه اول، معمولاً حالت تهوع بیشتر است ولی این وضعیت ممکن است در تمام مدت بارداری ادامه داشته باشد. دلایل تهوع متنوع است، ولی ممکن است شامل افزایش سطح استروژن و پروژسترون و افزایش حس بویایی باشد.

 

دستورالعمل‌ها

1. از مصرف وعده‌های غذایی بزرگ در طول روز خودداری کنید و به جای آن از وعده‌های غذایی کوچک‌تر و زود به زود استفاده کنید. سطح بالای استروژن و پروژسترون ممکن است باعث شود که معده آرام‌تر تخلیه شود، به همین دلیل خوردن وعده‌های کوچک‌تر می‌تواند کار گوارش را ساده‌تر کند. از غذاهایی که احساس تهوع را در شما بیشتر می‌کنند دوری کنید.

 

2. مقدار زیادی آب بنوشید و سیراب بمانید. کم شدن آب بدن می‌تواند احساس تهوع را بدتر کند. مصرف مقادیر کم نوشیدنی‌هایی که کافئین دارند، مانند چای سرد و یا قهوه، می‌تواند به دفع احساس تهوع در شما کمک کند. برخی از پزشکان توصیه می‌کنند که در زمان بارداری، کمتر از 200 میلی‌گرم کافئین در طول روز مصرف شود.

 

3.