راه های ایمن برای رهایی از وزن آب بدن

تغییرات وزن روزانه اغلب برای ماندن آب در بدن هستند. چگونه می‌توانید از این وزن آب اضافی در بدن خلاص شوید؟

تاریخ ارسال : ۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۸ و ۵۵ دقيقه


راه های ایمن برای رهایی از وزن آب بدن

درمان‌های گیاهی برای وزن آب بدن

کاهش وزن

ماندن آب در بدن نگرانی بزرگی برای اغلب افراد است و به همین دلیل راه‌های متفاوتی برای از دست دادن این وزن آب وجود دارد. متأسفانه تمام این راه‌ها مطمئن نیستند و بیشتر آن‌ها تأثیر زیادی ندارند. بیشتر درمان‌ها برای رهایی از آب بدن استفاده از خواص ادرارآور مواد است. این یعنی مواد  مصرفی کمک می‌کنند بدن با از دست دادن ادرار وزن اضافی خود را از دست دهد. زمانی که ماده‌ای ادرارآور می‌خورید باید مرتباً به دستشویی بروید. درمان‌های گیاهی مشهوری برای کمک به از دست دادن آب بدن وجود دارد.

 

کاهش سدیم دریافتی

کاهش وزن

اگر به نمک حساسید میزان مصرفی روزانه‌ی خود را در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید سدیم در بسیاری از خوراکی‌ها مخفی است. در حقیقت بیشتر نمک مصرفی ما روزانه از خوراکی‌های فراوری‌شده به دست می‌آید، مانند فست فودها  و خوراکی‌های یخ‌زده.

 

آب بنوشید

کاهش وزن

شاید عجیب به  نظر بیاید که با نوشیدن آب میزان آب اضافی بدن خود را از دست دهید، اما اگر روزانه به اندازه‌ی کافی آب بنوشید بدن به‌طور مؤثری از این مقدار آب استفاده کرده و از میزان اضافی آن رها خواهد شد.

 

خوردن غذاهای رطوبت رسان

کاهش وزن

برای غذاهایی برنامه‌ریزی کنید که سرشار از آب هستند، مانند میوه‌ها و سبزیجات، تا بدن آب کافی داشته باشد و نفخ نکنید. طالبی، توت‌فرنگی، هندوانه، کاهو، کلم، کرفس، مارچوبه و اسفناج غذاهایی سالم و سرشار از آب هستند. برخی منابع این‌گونه مواد غذایی را " ادرارآورهای طبیعی " می‌نامند.

 

ورزش کنید

کاهش وزن

ورزش برای بهبود گردش خون عالی است، همچنین برای بیماران دیابتی که آب در بدنشان باقی می‌ماند بسیار مفید است. اگر بدنتان به انسولین مقاوم است ورزش روزانه کمک می‌کند آب بدن خود را از دست دهید زیرا حساسیت به انسولین در شما را بهبود خواهد بخشید.

 

انتخاب کربوهیدرات‌های سالم‌تر

کاهش وزن

محدود کردن کربوهیدرات‌ها اغلب باعث می‌شود سریع‌تر آب بدن را از دست بدهید اما اگر در این کار زیاده‌روی کنید سطح انرژی بدنتان کاهش خواهد یافت. به‌جای ترک کربوهیدرات‌ها، کربوهیدرات‌های سالم مانند میوه‌ها و سبزیجات را مصرف کنید و از خوردن کربوهیدرات‌های فراوری‌شده که می‌توانند باعث ماندن آب در بدن شوند اجتناب نمایید.