۴ آبان ۱۳۹۵

دویدن چگونه بر حالت روحی شما اثر می گذارد

۴ آبان ۱۳۹۵ 1753 بازدیدکننده 0 نظر
دویدن چگونه بر حالت روحی شما اثر می گذارد در این مقاله می خوانید

دویدن روشی ساده، طبیعی، موثر و کم هزینه برای مقابله با مشکلات روحی است. ...

دویدن چگونه بر حالت روحی شما اثر می گذارد

استرس را کم می‌کند

کاهش استرس

یکی از متداول‌ترین فواید روحی دویدن کاهش استرس است. دویدن می‌تواند توانایی بدن برای مقابله با استرس را زیاد کند و یک راه خوب برای پرت شدن حواس شما ازهر مشکلی است که باعث استرس یا نگرانی‌تان شده است. طبیعت تکراری دویدن می‌تواند بسیار آرامش‌بخش باشد. شما می‌توانید روی تنفس و صدای پاهای خود تمرکز کرده و سپس هر چیزی که شما را اذیت می‌کند را فراموش کنید.

 

کاهش علائم افسردگی

افسردگی

برخی از انواع افسردگی بر اثر کمبود انتقال‌دهنده‌های عصبی مانند سروتونین و دوپامین اتفاق می‌افتد. دویدن کمک می‌کند بدن مقدار بیشتری از مواد شیمیایی تولید کند که باعث احساس خوب در شما خواهند شد. همچنین دویدن محرکی برای آزادسازی اندروفین است، ماده‌ی ضد افسردگی طبیعی بدن.

 

کاهش نگرانی

اضطراب

انجام منظم تمرینات ایروبیک می‌تواند سطح تنش در بدن را کاهش داده، هورمون‌های استرس را آزاد کرده و حالات روحی را بهبود بخشد. حتی 5 دقیقه تمرین ایروبیک می‌تواند محرکی موثر برای درمان نگرانی شما باشد.

 

کمک می‌کند هدف داشته باشید

تعیین هدف در زندگی

اگر  فکر می‌کنید آمادگی لازم برای انجام کاری را ندارید این موضوع می‌تواند باعث استرس در شما شود. داشتن یک برنامه‌ی دو منظم می‌تواند به زندگی روزانه‌ی شما یک ساختار کلی  داده و استرستان را کاهش دهد. زمانی که برای دو برنامه‌ریزی می‌کنید یک هدف کوتاه مدت دارید. تمام کردن آن باعث می‌شود احساس کنید به موفقیت رسیده‌اید و اعتماد به  نفستان بالاتر می رود. شما می‌توانید برای خود اهداف هفتگی بنویسید، مثلاً سی دقیقه ورزش برای سه بار در هفته و به مرور برنامیتان را گسترش دهید.

 

افزایش اعتمادبه‌نفس

افزایش اعتمادبه‌نفس

با کاهش وزن، افزودن به ماهیچه‌ها و بهبود استقامت بدن تصویر ذهنی شما از خودتان بهبود خواهد یافت. به عنوان یک ورزش فردی، دویدن نیاز به تکیه بر خودتان برای پیشرفت و رسیدن به هدف دارد. با هر بار دویدن شما فرصتی دیگر برای استفاده از انگیزه و تخمین میزان موفقیت خود دارید. تمامی این تمرینات باعث می‌شوند حس بهتری نسبت به خود داشته باشید که این کمک می‌کند راحت تر با استرس زندگی کنار بیایید.

 

بهبود خواب

خواب بهتر

کسانی که با استرس، افسردگی یا نگرانی روبرو هستند اغلب از بی‌خوابی رنج می‌برند. دویدن با یک روال منظم می‌تواند کیفیت خواب شما را بهتر کند. با کاهش استرس از طریق دویدن، شما راحت تر به خواب رفته و شب‌ها بیشتر احساس خستگی می‌کنید.

 

مطالب دیگری که ممکن است بپسندید

نظر کاربران

    شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.

    کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این مطلب دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.


    نام :
    ایمیل:
    متن مورد نظر:

    عضویت در خبرنامه wiki5040