۲ دي ۱۳۹۴

5 اشتباه در دو که باعث افزایش وزن می شوند

۲ دي ۱۳۹۴ 2318 بازدیدکننده 0 نظر
5 اشتباه در دو که باعث افزایش وزن می شوند در این مقاله می خوانید

مطمئناً دو کالری زیادی می‌سوزاند و می‌تواند راه موثری برای کاهش وزن باشد. اما برخی متوجه می‌شوند با وجود تلاش‌های زیاد و دویدن بسیار از وزنشان کم نمی‌شود. ...

5 اشتباه در دو که باعث افزایش وزن می شوند

خوردن کالری بیشتر از نیاز آن‌ها

اگر چند بار در هفته می‌دوید و  کالری بیشتری از میزان مصرفی خود نمی‌سوزانید تفاوت زیادی را در ترازو متوجه نخواهید شد. با شروع دو از قبل احساس گرسنگی بیشتری خواهید کرد و کالری بیشتری را مصرف می‌کنید. یک استراتژی که اغلب دوندگان به کار می‌برند و موثر است تقسیم کردن کالری در تمام روز است. سعی کنید روزی 5 یا شش وعده غذای کم بخورید، بنابراین پرخوری نکرده و زیاد گرسنه نخواهید شد.

 

به اندازه‌ی کافی نمی‌دوید

اگر مدتی است که می‌دوید و تغییر قابل‌توجهی در وزنتان ایجاد نشده است و یا حتی کمی وزنتان زیاد شده شاید با زیاد کردن مسافت مسیر دو موفقیت بیشتری داشته باشید. عددی جادویی برای مسافت وجود ندارد که با دویدن به آن مقدار شروع به کاهش وزن کنید. هرچه قدر کالری دریافتی خود را محدودتر کنید احتمال کاهش وزن در شما بیشتر است ( و یا حداقل ماندن در همان وزن )

 

نوشیدن کالری زیاد در زمان دو

مشکل دیگری که برای دوندگان پیش می‌آید، مثلاً برای دوندگان ماراتون، این است که با نوشیدن کالری زیاد برای خود مشکل‌ساز می‌شوند. به جز زمانی که بیش از 90 دقیقه می‌دوید نیازی نیست که در زمان ورزش یا بعد از آن نوشیدنی‌های ورزشی بنوشید. آب ساده برای حفظ رطوبت بدن در دوهای کوتاه‌تر یا رطوبت رسانی دوباره پس از ورزش کافی است.

در کل زمانی که می دوید تلاش کنید نوشیدنی‌های ورزشی، آب میوه و نوشابه را محدود کنید زیرا کالری زیادی به رژیم غذایی شما اضافه کرده و باعث می‌شوند احساس سیری نکنید.

 

نوع دو خود را تغییر نمی‌دهید

اگر همیشه یک مسافت را با یک سرعت ثابت می‌دوید بدن شما به تدریج به آن عادت می‌کند. ماهیچه‌های شما همیشه با تغییراتی که شما اعمال می‌کنید وفق می‌یابند، بنابراین اگر آن‌ها را تغییر ندهید پیشرفت زیادی نخواهید کرد. با تمرین بدن شما در دو بهتر شده و به تدریج با عادت به شرایط با دویدن به همان مسافت شروع به سوزاندن کالری کمتری خواهید کرد. علت اینکه بعضی دوندگان در ابتدا پیشرفت زیادی داشته و بعد این روال متوقف می‌شود همان است، حتی ممکن است کمی به وزنتان اضافه شود.

 

مصدوم شدن

زمانی که دوندگان مصدوم شده و نمی‌توانند بدوند آن‌ها همان عادات غذایی خود را ادامه می‌دهند. برخی دوندگان حتی غذای بیشتری از قبل می‌خورند زیرا زمان آزاد بیشتری با دیگران گذرانده و وقت بیشتری را صرف استراحت و خوردن می‌کنند.  دریافت کالری بیشتر منجر به افزایش وزن شما خواهد شد.

 

مطالب دیگری که ممکن است بپسندید

نظر کاربران

    شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.

    کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این مطلب دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.


    نام :
    ایمیل:
    متن مورد نظر:

    عضویت در خبرنامه wiki5040