۲۱ آبان ۱۳۹۴

8 غذای پرانرژی که پس از دو می توانید بخورید

۲۱ آبان ۱۳۹۴ 2906 بازدیدکننده 0 نظر
8 غذای پرانرژی که پس از دو می توانید بخورید در این مقاله می خوانید

کسانی که زیاد می‌دوند می‌دانند دو چقدر انرژی و قدرت نیاز دارد. ما به شما ایده‌هایی لذیذ و منحصربه‌فرد معرفی می‌کنیم تا برای تمام‌روز فعال و با نشاط بمانید. ...

8 غذای پرانرژی که پس از دو می توانید بخورید

سینه‌ی مرغ

تغذیه سالم پس از ورزش

سینه‌ی مرغ کالری بسیار کمی دارد و یک از سالم‌ترین گزینه‌های گوشت برای هر وعده‌ی غذایی روز است. می‌توان سینه‌ی مرغ را به‌راحتی پخت و با افزودن ادویه‌های صحیح به آن طعم بی‌نظیری داد. قبل از رفتن برای دو باید مرغ خود را بگذارید که بپزد. پس از پایان ورزشتان می‌توانید به‌راحتی آن را گرم کرده و بخورید. همان‌طور که می‌دانید صبحانه یک وعده‌ی غذایی مهم است و باید سنگین‌ترین وعده‌ی غذایی روز باشد. پیشنهاد می‌شود سینه‌ی مرغ را با برنج قهوه‌ای بپزید. این غذا شما را تا زمان زیادی سیر نگه می‌دارد.

 

سالمون

تغذیه سالم پس از ورزش

زمانی که صحبت غذاهای دریایی می‌شود انتخاب بهتری از سالمون وجود ندارد. سالمون سرشار از اسیدهای چرب امگا3 و آنتی‌اکسیدان‌هاست و به بدن شما کمک می‌کند سریع‌تر انرژی خود را بازسازی کند. شما می‌توانید فیله‌های سالمون را با سیب‌زمینی پخته و سبزیجات آب پز شده پر کنید. برای فایده‌ی غذایی بیشتر چند عدد روغن‌زیتون به آن اضافه کنید. اگر دوست دارید ترکیب غذایی بهتری داشته باشید فیله‌ی سالمون را با برنج قهوه‌ای، مارچوبه و یا با ماکارونی بپزید. این غذا تا زمان زیادی شما را پرانرژی نگه می‌دارد. سالمون عملکرد مغز را بهبود بخشیده و احتمال زوال شناختی در افراد میان‌سال را کاهش می‌دهد.

 

موز

تغذیه سالم پس از ورزش

کربوهیدرات‌ها شهرت بدی پیداکرده‌اند اما نه در میان کسانی می‌دوند. هر دونده‌ای باید برای داشتن سوخت کافی برای انرژی‌رسانی به بدن کربوهیدرات کافی بخورد. یکی از بهترین و سالم‌ترین منابع کربوهیدرات موزها هستند. شما می‌توانید به‌جای خوردن یک میوه‌ی تنها یک شیک موزی برای خود درست کنید. مقداری شیر بدون چربی، موز و توت‌فرنگی تهیه کنید. همه‌ی آن‌ها را در مخلوط‌کن ترکیب کرده و بگذارید برای دو دقیقه مخلوط شوند. مقداری آب‌لیمو اضافه کنید. صبحانه‌ی موزی شما عالی است. موز ترکیب بی‌نظیری از ویتامین، مواد معدنی و کربوهیدرات‌هایی دارد که استقامت بدن را زیاد می‌کند.

 

سالاد میوه

تغذیه سالم پس از ورزش

میوه‌ها شیرین، آبدار و منبع ویتامین‌ها هستند. خوردن میوه پس از دوی روزانه برای سلامت شما عالی است. ما به شما خوردن پرتقال، سیب، تمشک و گریپ‌فروت را پیشنهاد می‌دهیم. این‌ها آنتی‌اکسیدان زیادی داشته و برای یک صبحانه‌ی سالم عالی‌اند. میوه‌هایی مانند انگور و کیوی دارای فیبر و آنتی‌اکسیدان زیادی هستند که فشارخون را در حد خوب نگه‌داشته و سلامت قلب را بهبود می‌بخشد.

 

سبزیجات

تغذیه سالم پس از ورزش

خوردن سبزیجات ایده‌ای سالم برای شروع روز است. سبزیجات دارای آنتی‌اکسیدان، پروتئین، ویتامین و مواد معدنی هستند که بدن شما را قوی کرده، به ساخت ماهیچه‌ها کمک کرده و سیستم ایمنی بدن را قوی می‌کنند. اگر می‌خواهید سبزیجات سرخ‌شده مصرف کنید به شما اسفناج، کاهو، بر.کلی و هویج را پیشنهاد می‌دهیم. اگر به‌جای آن یک ساندویچ را ترجیح می‌دهید می‌توانید از خیار و گوجه‌فرنگی استفاده کنید. همچنین می‌توانید برای پروتئین بیشتر تخم‌مرغ آب پز را نیز به آن اضافه کنید. خوردن سبزیجاتی مانند کرفس فشارخون را پایین آورده و با سلول‌های سرطانی مبارزه می‌کند.

 

بادام

تغذیه سالم پس از ورزش

بادام‌ها منبع عالی آنتی‌اکسیدان هستند و برای کاهش کلسترول بسیار مشهورند، خصوصاً اگر بر اساس یک‌روال منظم مصرف شوند. بادام در بین دوندگان طرفدار زیادی دارد. اما مسلماً شما نمی‌توانید برای صبحانه تنها بادام داشته باشید. ما پیشنهاد می‌کنیم بادام را با یک کاسه کورن فلکس یا یک میلک شیک سالم اضافه کنید. اگر به دنبال خوردن چیزی سنگین‌تر هستید بادام‌ها را به یک کاسه ماکارونی پخته اضافه کنید. بادام برای پوست شما خوب است. بعلاوه با ویتامین‌ها و مواد معدنی خود با بیماری‌های تهدیدکننده‌ی زندگی مبارزه می‌کند.

 

بلغور جو

تغذیه سالم پس از ورزش

جو یک بشقاب غذایی عالی برای دوندگان است. این غذا دارای پروتئین، فیبر و کربوهیدرات‌های فراوانی است. فیبر باعث می‌شود احساس سیری داشته باشید. اگر حس کردید طعم جو را زیاد دوست ندارید مقداری میوه به انتخاب خود به آن اضافه کنید تا لذیذتر شود. یکی از نکات دیگر درباره‌ی جو این است که کلسترول بد را کاهش می‌دهد. همچنین فیبر آن مقدار زیاد کلسترول را کاهش می‌دهد.

 

ماست یونانی

تغذیه سالم پس از ورزش

ماست یونانی میان وعده‌ای عالی برای دوندگان است. اگر برای 45 دقیقه یا یک ساعت بدوید ما به شما خوردن ماست یونانی را پیشنهاد می‌دهیم. ماست پروتئین زیادی دارد و بهتر است برای خوش‌طعم‌تر شدن آن را با میوه یا بادام بخورید. پروتئین موجود در ماست به ساخت ماهیچه و افزایش میزان سوخت‌وساز بدن کمک می‌کند که باعث سوختن کالری بیشتری می‌شود.

 

مطالب دیگری که ممکن است بپسندید

نظر کاربران

    شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.

    کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این مطلب دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.


    نام :
    ایمیل:
    متن مورد نظر:

    عضویت در خبرنامه wiki5040