۲۶ مرداد ۱۳۹۴

5 ورزش عالی برای مفاصل آسیب دیده

۲۶ مرداد ۱۳۹۴ 2245 بازدیدکننده 0 نظر
5 ورزش عالی برای مفاصل آسیب دیده در این مقاله می خوانید

اگر حس کردید مفاصل شما آسیب‌دیده و درد می‌کنند به‌جز ترک ورزش گزینه‌های دیگری نیز دارید. در اینجا 5 ورزش معرفی‌شده که فشار کمی به بدن شما وارد کرده و آن را سالم نگه می‌دارد. ...

5 ورزش عالی برای مفاصل آسیب دیده

همه این موضوع را می‌دانند. اگر ورزش کنید سالم می‌مانید. باوجودی که در 90 درصد مواقع این موضوع درست است زندگی شوخی‌های بی‌رحمانه‌ای نیز دارد. باوجود تمامی فواید ورزش برای سلامتی، فشار مداوم ناشی از ورزش می‌تواند به مفاصل شما آسیب‌زده و سبب درد و التهاب شود. بنابراین زمانی که پاهای شما شروع به درد و لرزیدن کردند باید چکار کنید؟

 

شنا

ورزش مناسب برای مفاصل

شنا یکی از بهترین ورزش‌هاست. نه‌تنها شنا یک ورزش عالی برای قلب و عروق است بلکه چندین گروه از ماهیچه‌ها را نیز به کار می‌گیرد، اما آب به حمایت از مفاصل شما کمک می‌کند و جراحت و فشار را کم می‌نماید. ازآنجایی‌که بدن شما با یک مایع خنک احاطه‌شده است از وارد شدن گرمای زیاد به بدن جلوگیری می‌شود. گرمای بیش‌ازحد می‌تواند سبب وارد آمدن استرس به بدن شود. به دلایل گفته‌شده شنا اغلب به‌عنوان سالم‌ترین ورزش شناخته می‌شود و طول عمر شما را افزایش خواهد داد.

 

دوچرخه‌سواری

ورزش مناسب برای مفاصل

دوچرخه‌سواری ورزشی آرام اما مؤثر است. دلیل اول این است که با دوچرخه‌سواری می‌توانید مسیر بیشتری از پیاده رفتن را طی کنید که درنتیجه استرس و فشار کمتری به مفاصل و رباط‌ها وارد می‌شود. دلیل دوم اینکه دوچرخه سبب ایجاد یک مانع میان شما و زمین می‌شود، یعنی نیروی کمتری به پا وارد می‌شود. البته این دلایل تنها در شرایطی درست است که شما یک دوچرخه‌ی خوب و استاندارد داشته باشید. گاهی دوچرخه‌های خانگی زیاد مناسب نیستند.

 

اسکیت

ورزش مناسب برای مفاصل

در مقایسه با دو، اسکیت 50 درصد نیروی کمتری به مفاصل شما وارد می‌کند و در کنار آن ستون فقرات، پاها و باسن را تقویت می‌کند. کمی طول می‌کشد تا به اسکیت عادت کنید، تا آن زمان از وسایل محافظ استفاده کنید و کمی شجاع باشید.

 

اسکی

ورزش مناسب برای مفاصل

اسکی یک تمرین سخت است زیرا برای حفظ تعادل، سرعت و کنترل فرد گروه زیادی از ماهیچه‌ها درگیر می‌شوند. بااین‌وجود اسکی روی هیچ گروهی از ماهیچه‌ها فشار شدید وارد نمی‌آورد که این امر باعث کم شدن احتمال آسیب خواهد شد، البته تا زمانی که با درخت برخورد نکنید! متأسفانه اسکی به هوا بستگی دارد و مانند ورزش‌های دیگر همیشه در دسترس نیست.

 

ایروبیک در آب

ورزش مناسب برای مفاصل

شناور بودن در آب مانع فشار به ماهیچه‌ها و مفاصل می‌شود، موضوعی که این ورزش را برای افرادی که آسیب‌دیده‌اند مناسب می‌کند. بااین‌وجود ایروبیک در آب را دست‌کم نگیرید. ازآنجایی‌که مقاومت آب از هوا بیشتر است هر حرکت در آب بسیار سخت‌تر خواهد بود.

 

مطالب دیگری که ممکن است بپسندید

نظر کاربران

    شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.

    کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این مطلب دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.


    نام :
    ایمیل:
    متن مورد نظر:

    عضویت در خبرنامه wiki5040