۲۰ دي ۱۳۹۵

نکاتی برای رژیم غذایی مدیترانه ای

۲۰ دي ۱۳۹۵ 1955 بازدیدکننده 0 نظر
نکاتی برای رژیم غذایی مدیترانه ای در این مقاله می خوانید

برای گرفتن مزایای بیشتر از رژیم غذایی مدیترانه ای باید از این رازها اگاه باشید. ...

نکاتی برای رژیم غذایی مدیترانه ای

روغن های سالم جایگزین کره

روغن اصلی شما برای پخت‌وپز باید روغن‌زیتون باشد – چربی اشباع‌نشده‌ی بسیار مفید برای سالم بودن قلب. ترکیب روغن‌زیتون و سرکه‌ی بالزامیک فوق‌العاده خواهد بود.روغن‌های دیگری همچون گردو یا کانولا نیز مفید هستند.

 

تغییر پروتئین مصرفی

گوشت قرمز را تا حد ممکن حذف کنید و برای آن گوشت‌های دیگر مانند ماهی، بوقلمون و مرغ بدون پوست را جایگزین کنید. بهتراست چند بار در هفته از ماهی استفاده کنید، البته نه ماهی سرخ‌شده. سالمون و ماهی تن انتخاب‌های مناسبی هستند. این ماهی‌های اسیدهای چرب امگا3 مناسبی دارند. در رژیم غذایی خود به‌اندازه‌ی کافی غلات و سبزیجات بگنجانید.

 

سبزیجات زیاد

باید در غذای شما هر روز 3 تا 8 وعده سبزی وجود داشته باشد. سبزیجات انتخابی شما بهتر است در رنگ‌های مختلفی باشند تا انواع متفاوت آنتی‌اکسیدان و ویتامین را به بدن برسانید. یک کاسه سوپ سبزیجات انتخابی عالی است. در هر وعده‌ی خود سالاد را اضافه کنید.

 

غلات و برنج

بهتر است به سراغ غلات کاملی بروید که هنوز تصفیه نشده‌اند. جو فیبر زیادی دارد و می‌تواند در کنار قارچ غذایی لذیذ و سالم را  برای شما آماده کند. یک کاسه بلغور جوی دوسر برای صبحانه عالی خواهد بود. در میان وعده‌های خود می‌توانید از ذرت بوداده استفاده کنید، البته به شرطی که با کره تهیه نشود. در هنگام خرید محصولات غذایی بهتر است در برچسب غذایی به دنبال کلمه‌ی " کامل " یا " غله‌ی کامل " باشید.

 

میان وعده‌ی سالم

برای یک میان وعده‌ی سالم و مغذی در طول روی می‌توانید از بادام، تخمه یا گردو استفاده کنید. دور خوراکی‌های فراوری‌شده را خط بکشید. این خوراکی‌ها اغلب قند و چربی اشباعی و چربی ترانس زیادی دارند. میوه‌های تازه یا ماست کم‌چرب برای شما انتخابی سالم خواهند بود.

 

جویدن کافی غذا

بهتر است سبک خوردن خود را نیز تغییر دهید. به‌جای اینکه هر لقمه را سریع قورت دهید یا جلوی تلویزیون غذا بخورید بهتر است سرعت جویدن خود را کم کرده و زمان غذا را در کنار دوستان و خانواده بگذرانید.

آرام خوردن غذا باعث می‌شود بدن سیگنال‌های گرسنگی خود را تنظیم کند و شما تنها تا زمانی به خوردن ادامه خواهید داد که واقعاً گرسنه‌اید، نه زمانی که حس می‌کنید در حال انفجار هستید.

 

مطالب دیگری که ممکن است بپسندید

نظر کاربران

    شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.

    کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این مطلب دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.


    نام :
    ایمیل:
    متن مورد نظر:

    عضویت در خبرنامه wiki5040