۲۱ دي ۱۳۹۴

10 عادت صبحگاهی برای آنکه روز خوبی داشته باشید

۲۱ دي ۱۳۹۴ 2396 بازدیدکننده 0 نظر
10 عادت صبحگاهی برای آنکه روز خوبی داشته باشید در این مقاله می خوانید

در این مقاله نکاتی آورده شده است که باید هرروز صبح تکرار کنید تا در طول روز بهترین حس را داشته باشید. ...

10 عادت صبحگاهی برای آنکه روز خوبی داشته باشید

در ساعات خواب سبک بیدار شوید

چگونه شاد باشیم

خواب از مرحله‌ی سبک شروع‌شده، به مرحله‌ی عمیق رفته و دوباره وارد مرحله‌ی سبک می‌شود. اگر در زمان خواب سبک یا REM از خواب بیدار شوید احساس شادابی خواهید داشت وگرنه تا چند دقیقه یا حتی چند ساعت خواب‌آلوده خواهید بود. برای این کار شب‌ها زودتر به رختخواب بروید.

 

با منیزیم شروع کنید

چگونه شاد باشیم

کافئین صبح خود را با یک لیوان آب ترکیب‌شده با پودر سیترات منیزیم جایگزین کنید و از انرژی زیاد خود شگفت‌زده خواهید شد. منیزیم یکی از کلیدی‌ترین الکترولیت هایی است که آنزیم های کنترل‌کننده‌ی دستگاه گوارش، جذب مواد و استفاده‌ی بهینه از چربی‌ها، پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌ها را فعال می‌کند.

 

ورزش کنید

چگونه شاد باشیم

برای تازه‌کاران یک ورزش صبحگاهی منظم – 15 تا20 دقیقه‌ای – تضمین می‌کند که هرروز ورزش خواهند کرد و آن خستگی زیاد در پایان روز مانع ورزششان نمی‌شود. فایده‌ی دیگر ورزش صبحگاهی تأثیرات مثبتی است که روی مغز برجا می‌گذارد.

 

ذهنتان را تغذیه کنید

چگونه شاد باشیم

برای آنکه ذهنتان کاملاً از بی‌خوابی و کسالت روزانه رها شود با ماده‌ی سیتیکولین آن را تغذیه کنید جایگزینی طبیعی برای سلامت مغز. سیتیکولین کمک می‌کند تا انرژی مغز زیاد شده و کارایی آن بهبود یابد.

 

پروتئین را در اولویت قرار دهید

چگونه شاد باشیم

همه‌ی ما شنیده‌ایم تخم‌مرغ غذایی ضروری است اما بدانید پروتئین ضرورت بعدی است. بدن می‌تواند 20 تا 30 گرم از پروتئین را هربار استفاده کند بنابراین باید حتماً پروتئین در هر وعده‌ی غذایی شما وجود داشته باشد.

 

افکار منفی را دور کنید

چگونه شاد باشیم

پنج دقیقه زمان گذاشته و هر چیزی که به ذهنتان می‌آید را بنویسید. بیشتر افراد با راهکارهایی برای تقویت ذهن خود آشنا نیستند. اما کار روی ذهن  نیز مانند فعالیت فیزیکی اهمیت دارد.

 

نعمت‌های خود را بشمارید

چگونه شاد باشیم

پس از ورزش دفترچه‌ای برداشته و تمام نعمت‌هایی که دارید را بنویسید. تحقیقات نشان داده‌اند کسانی که از نعمت‌های خود نام می‌برند 10 تا 25 درصد شادتر از کسانی هستند که این کار را نمی‌کنند.

 

در یک زمان یک  کار انجام دهید

چگونه شاد باشیم

از نظر ذهنی غیرممکن است که بتوان دو کار را همزمان انجام داد. چیزی که در حقیقت اتفاق می‌افتد این است که شما بین دو چیز سردرگم می‌شوید و در نهایت نمی‌توانید برای هیچ‌کدام به نتیجه‌ای برسید. به جای چندکار تنها روی یک کار تمرکز کنید.

 

روی ذهنتان تمرکزکنید

چگونه شاد باشیم

همه‌ی چیزی که لازم دارید سه نوبت سه دقیقه‌ای در روز است. هر بار مدیتیشن هرچند که کوتاه باشد برای شما تمرکز، آرامش ذهن و آگاهی همراه دارد. طرز فکر شما در ابتدای اهمیت است، در نتیجه باید حتماً هرروز صبح در ابتدا با مغزتان کار کرده و به آن آموزش دهید.

 

با خودتان ارتباط برقرار کنید

چگونه شاد باشیم

زمانی که بقیه‌ی اعضای خانواده هنوز خواب هستند از سکوت خانه بهره ببرید و به تنهایی طلوع خورشید را نگاه کنید. در سکوت غرق‌شده و قبل از نگاه کردن به ایمیل‌ها یا تماس با افراد دیگر با طبیعت ارتباط برقرار کنید.این باید بخش مهمی از کارهای روزانه‌ی شما باشد.

 

مطالب دیگری که ممکن است بپسندید

نظر کاربران

    شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.

    کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این مطلب دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.


    نام :
    ایمیل:
    متن مورد نظر:

    عضویت در خبرنامه wiki5040