۱۲ بهمن ۱۳۹۳

روش غلبه بر کمرویی

۱۲ بهمن ۱۳۹۳ 2558 بازدیدکننده 0 نظر
روش غلبه بر کمرویی در این مقاله می خوانید

کمرویی گاه می تواند باعث آسیب و عقب ماندن شما در زندگی شود. در این مقاله ما می‌خواهیم با هفت روش شناخته‌شده برای مقابله با کم‌رویی آشنا شویم. ...

روش غلبه بر کمرویی

آیا احساسی که زمان صحبت کردن در جلوی همه کلاس در دوران دبستان خود داشتید را به یاد می‌آورید؟ دهانتان خشک‌شده بود، مرتباً به خود می‌پیچیدید، و بسیار مضطرب بودید.

این وضعیت در بسیاری از افراد تا دوران بزرگ‌سالی نیز ادامه پیدا می‌کند. شاید شما از انجام یک مکالمه تلفنی و یا نزدیک‌شدن به یک فرد در خیابان و پرسیدن آدرس واهمه دارید. این مسئله بعضی از اوقات می‌تواند باعث عقب ماندن شما شود.

 

1. مردم گاز نمی‌گیرند.

روش غلبه بر کمرویی

افراد نمی‌توانند فکر شما را بخوانند. در بسیاری از مواقع زمانی که شما چیزی می‌خواهید، باید آن را مطرح کنید. در بیشتر اوقات شما متوجه خواهید شد که افراد از آنچه که شما انتظارش را داشتید، رفتار دوستانه‌تری نسبت به شما خواهند داشت.

آن‌ها ممکن است حتی شما را متعجب کرده و به شکلی مؤدبانه به شما بگویند که "ای‌کاش این را زودتر می‌گفتی!" معمولاً هرچقدر بیشتر به شرایط فکر کنید، آن شرایط برای شما ترسناک‌تر خواهد شد.

 

2. به عواقب کار فکر کنید.

روش غلبه بر کمرویی

در یک سری از موارد، زمانی که شما کاری را که لازم است انجام نمی‌دهید، عواقبی برای شما ایجاد می‌شود. به‌طور مثال، ممکن است چیزی برای کار خود نیاز داشته باشید ولی از اینکه درخواست آن را به رئیس خودتان بدهید واهمه دارید. این مسئله ممکن است در آینده برای شما مشکل ایجاد کند.

یا فرض کنیم که تلفن شما زنگ میزند و شما به این دلیل که فرد تماس‌گیرنده را نمی‌شناسید، آن را برنمی‌دارید. ولی بعدازاینکه شماره آن را جستجو می‌کنید متوجه می‌شوید که آن از طرف یک شرکت بزرگ بود که شما رزومه خود را برای آن‌ها ارسال کرده بودید. شما مجدداً با آن شماره تماس می‌گیرید و پیام می‌گذارید ولی دیگر از آن‌ها خبری دریافت نمی‌کنید.

خارج شدن از منطقه راحتی، ممکن است خیلی بیشتر از انجام ندادن هیچ کاری، زندگی را برای شما ساده‌تر کند.

 

3. بدترین اتفاقی که ممکن است پیش بیاید چه چیزی است؟

روش غلبه بر کمرویی

در بیشتر مواقع، هرچقدر شما بیشتر صبر کنید، شرایط در ذهن شما بدتر و ترسناک‌تر خواهد شد. شما متوجه خواهید شد که بیشتر چیزهایی که نگران آن بودید هیچ‌گاه اتفاق نمی‌افتد. ما معمولاً به تخیلات خودمان اجازه می‌دهیم که شرایط ترسناک و فلج‌کننده‌ای را در ذهن ما به وجود بیاورند.

و چه اشکالی دارد که شرایط آن طوری که ما برنامه‌ریزی کرده بودیم پیش نرود؟ تا زمانی که شما وظیفه خودتان را درست انجام داده باشید، نتیجه کار به شما مربوط نمی‌شود. اگر شما سلام کرده و لبخند بزنید، بیشتر افراد همین کار را نسبت به شما انجام می‌دهند، ولی اگر کسی بود که این کار را نکرد، این دیگر مربوط به شما نمی‌شود.

 

4. بدانید که زندگی خیلی کوتاه است

فرصت‌ها هم مانند ابرها می‌آیند و می‌روند، پس لازم است که بتوانید بهترین استفاده را از آن‌ها ببرید.

فرصت‌های ازدست‌رفته یکی از سخت‌ترین چیزهایی است که فرد می‌تواند با آن کنار بیاید. شما ممکن است خیلی حسرت آن‌ها را بخورید و آن شرایط به‌طور مکرر و مکرر در ذهن شما مرور می‌شود.

در عوض، درصورتی‌که شما پس از یک بررسی دقیق به‌سرعت واکنش نشان بدهید، در آینده هیچ حسرت و پشیمانی‌ای نخواهید داشت.

 

5. سر صحبت را بازکنید.

روش غلبه بر کمرویی

بین خجالتی بودن و آرام بودن تفاوت وجود دارد. تشخیص این مسئله در اولین مرتبه‌ای که شما با دیگران برخورد می‌کنید، می‌تواند برای آن‌ها مشکل باشد. اگر شما تمام تلاش خود را برای صحبت کردن با افراد در اولین برخورد خود با آن‌ها انجام بدهید، تصویر اولیه خیلی بهتری از خودتان در ذهن آن‌ها ایجاد خواهید کرد.

در بیشتر مواقع، افراد منتظر این هستند که شما با آن‌ها صحبت کنید. میدانید دلیل این چیست؟ برای این‌که آن‌ها هم خجالتی هستند! باز کردن سر صحبت با دیگران می‌تواند کمک زیادی به شما کرده‌ و تعاملات شما با افراد را لذت‌بخش‌تر کند.

 

6. از منطقه راحتی خود خارج شوید.

 غلبه بر کمرویی

این می‌تواند یک وظیفه بسیار مشکل باشد، ولی در صورت انجام آن متوجه خواهید شد که تجربه به‌دست‌آمده می‌تواند بسیار برای شما باارزش باشد. سعی کنید کاری را انجام بدهید که به‌صورت طبیعی هرگز آن را انجام نمی‌دهید.

به‌طور مثال سعی کنید که در جلسه بعدی شرکت خود نظرات خود را مطرح کنید، برای انجام کارهای خیریه داوطلب شوید، و یا در مسجد محله خودتان فعالیت بیشتری انجام دهید. فعالیت‌هایی ازاین‌دست می‌تواند باعث افزایش اعتمادبه‌نفس شما نیز بشود.

 

7. با تمرین مهارت شما بیشتر خواهد شد.

هرچقدر تلاش بیشتری برای مقابله با کم‌رویی به خرج بدهید، اعتمادبه‌نفس شما بیشتر خواهد شد. هرچقدر اعتمادبه‌نفس شما بیشتر باشد، انجام دادن کارها به شیوه‌ای که موردعلاقه شما است برای شما راحت‌تر خواهد شد.

اگر متوجه شده‌اید که کم‌رویی برای شما دردسرساز شده است، سعی کنید به چند مورد از موارد مطرح‌شده در این مقاله فکر کرده و آن‌ها را بکار بگیرید. این موارد به افراد زیادی کمک کرده‌اند و مطمئن هستیم که برای شما نیز مفید خواهند بود.


 

مطالب دیگری که ممکن است بپسندید

نظر کاربران

    شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.

    کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این مطلب دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.


    نام :
    ایمیل:
    متن مورد نظر:

    عضویت در خبرنامه wiki5040