۱۵ دي ۱۳۹۳

چطور در زمان افسردگی احساس بهتری داشته باشیم

۱۵ دي ۱۳۹۳ 2704 بازدیدکننده 0 نظر
چطور در زمان افسردگی احساس بهتری داشته باشیم در این مقاله می خوانید

زمان‌هایی در زندگی پیش می‌آید که شرایط طبق خواسته شما پیش نمی‌رود. ممکن است باعث احساس افسردگی در شما شود. با این‌حال، لازم است که شما مجدداً شرایط را تحت کنترل خودتان درآورید. ...

چطور در زمان افسردگی احساس بهتری داشته باشیم

 

شادی بیشتر افراد، به همان اندازه‌ای است که آن‌ها در ذهن خود شاد هستند.

آبراهام لینکلن

 

شاید یک پروژه مهم شما به شکست ختم شده است. و یا این‌که شما از کار خود اخراج شده‌اید. دلیل آن هر چیزی که باشد، شما باید به پیشرفت خودتان ادامه دهید. به همین دلیل، باید کاری کنید که احساس بهتری در شما ایجاد شود تا بتوانید با یک نگرش مثبت با شرایط مواجه شوید.

 

در ادامه، چند راهنمایی برای ایجاد احساس بهتر در شما در زمان افسردگی آورده شده است:

 

خونسردی خود را حفظ کنید

جگونه در زمان افسردگی حس بهتری داشته باشیم

قبل از هر چیز دیگری، لازم است که خود را آرام کنید. وحشت نکنید. چشمان خود را بسته و یک نفس عمیق بکشید. شما فقط در صورتی که آرام باشید می‌توانید به نکته‌های زیر عمل کنید.

 

ذهن خود را با افکار مثبت تغذیه کنید

جگونه در زمان افسردگی حس بهتری داشته باشیم

زمانی افسردگی، افراد به سادگی قربانی چرخه افکار منفی می‌شوند. این چرخه منفی باعث می‌شود که شرایط بدتر از چیزی که واقعاً هستند به نظر برسند. مهم است که شما این چرخه را بشکنید تا تبدیل به قربانی افکار خودتان نشوید.

به این منظور، ذهن خود را با افکار مثبت تغذیه کنید. برای این کار می‌توانید نوشته‌های دینی، کتاب‌های انگیزشی، و یا نقل‌قول‌های امیدبخش را مطالعه کنید. همچنین می‌توانید به نوارهای مثبت گوش کنید. زمانی که افکار منفی شما را احاطه کرده‌اند، گوش دادن به موارد مثبت حربه خوبی برای دفاع است، برای اینکه به مشارکت فعال شما نیازی ندارد.

 

چیزهای خوب را به خاطر بیاورید

جگونه در زمان افسردگی حس بهتری داشته باشیم

ذهن ما معمولاً به جای تمرکز بر موارد مثبت، بر روی موارد منفی تمرکز می‌کند. ولی شما باید ذهن خودتان را به سمت موارد مثبت راهنمایی کنید. وقایع خوب زندگی خود را به خاطر بیاورید. انسان‌های خوبی که در اطراف شما هستند را به یاد بیاورید. به احتمال زیاد چیزهای مثبت زندگی شما، خیلی بیشتر از موارد منفی آن است. دقت کردن به موارد مثبت، دیدگاه شما را متعادل کرده و باعث می‌شود که شما در موارد منفی توقف نکنید.

 

به کلیت قضیه نگاه کنید.

یک واقعه که ممکن است بد به نظر برسد، در صورتی که شما به کلیت موضوع نگاه کنید ممکن است آن قدرها هم بد نباشد. آن واقعه را در زمینه خودش قرار دهید. به آن به عنوان یک تکه موزاییک که برای شگفت‌انگیز کردن زندگی شما لازم است فکر کنید.

 

باور داشته باشید که همه چیز خوب خواهد شد.

جگونه در زمان افسردگی حس بهتری داشته باشیم

باورهای شما تأثیر زیادی بر روی شما دارند. در صورتی که باور داشته باشید که همه چیزها اشتباه پیش خواهند رفت، معمولاً همین اتفاق خواهد افتاد. به شکلی معکوس، در صورتی که باور شما این باشد که همه موارد خوب پیش خواهند رفت، شما یک نگرش برنده نسبت به موضوع پیدا خواهید کرد. و همان‌طور که در این مقاله آورده شده است، یک نگرش برنده، بسیار اهمیت دارد.

 

ورزش کنید.

جگونه در زمان افسردگی حس بهتری داشته باشیم

زمانی که شما افسرده هستید، زمانی را برای ورزش کردن کنار بگذارید. مطالعات نشان می‌دهد که ورزش کردن با بهداشت روانی مثبت ارتباط دارد، زیرا باعث آرام کردن علائم افسردگی و اضطراب می‌شود.

 

ببخشید.

جگونه در زمان افسردگی حس بهتری داشته باشیم

بعضی از مواقع، یکی از دلایل وجود احساس بد در شما این است که شما نمی‌توانید خود و دیگران را ببخشید. شاید شما در گذشته اشتباهی انجام دادید و خود را برای آن سرزنش می‌کنید. لازم است که خودتان را ببخشید. و یا شاید مسئله در مورد بدرفتاری یک نفر با شما بوده است. در این صورت باید آن‌ها را مورد بخشش قرار دهید. مسلم است که گفتن این مسئله از انجام آن راحت‌تر است ولی همان طور که ماهاتما گاندی گفته است:

افراد ضعیف هیچ‌گاه نمی‌توانند ببخشند. بخشش ویژگی اقویا است.

پس بیایید همه ما قوی باشیم

 

شروع به کار کنید.

جگونه در زمان افسردگی حس بهتری داشته باشیم

در صورتی که صرفاً بنشینید و هیچ کاری نکنید، موارد بهتر نخواهند شد. به جای اینکه فکر کنید که اوضاع چقدر بد است، به این فکر کنید که چگونه می‌توانید مشکل را حل کرده و سپس شروع به کار کنید.

 

مثبت حرف بزنید.

کلمات منفی، تأثیری بسیار مخرب بر روی اعتمادبه‌نفس و انگیزه شما دارند. پس هر زمانی که می‌خواهید چیزی منفی بگویید، جلوی خودتان را گرفته و یک نفس عمیق بکشید. حرفی که می‌خواستید بزنید را  تغییر داده و آن را مثبت کنید. پس مثلاً به جای اینکه بگویید "من هیچ‌گاه نمی‌توانم این کار را انجام دهم"، بگویید "این کار آسان نخواهد بود ولی می‌دانم که می‌توانم از پس آن بربیایم".

 

به افراد دیگر فکر کنید.

یکی از بهترین راه‌هایی که می‌توانید احساس بهتری به خودتان بدهید این است که صرفاً تمرکز را از خودتان دور کنید. هر چه بیشتر به مشکلات خودتان فکر کنید، آن‌ها سخت‌تر به نظر خواهند رسید. پس در عوض به افراد دیگر و این که شما چگونه می‌توانید به آن‌ها کمک کنید فکر کنید. زمانی که این کار را انجام دهید، مشکلات شما دیگر آن قدر سخت به نظر نخواهند رسید.

 

مطالب دیگری که ممکن است بپسندید

نظر کاربران

    شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.

    کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این مطلب دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.


    نام :
    ایمیل:
    متن مورد نظر:

    عضویت در خبرنامه wiki5040