۳ مرداد ۱۳۹۶

اشتباهات رایج در کاهش وزن که باید اجتناب کنید

۳ مرداد ۱۳۹۶ 1033 بازدیدکننده 0 نظر
اشتباهات رایج در کاهش وزن که باید اجتناب کنید در این مقاله می خوانید

اطلاع از اشتباهات و انجام حرکات .ورزشی و دقت بر رژیم غذایی شما را در کاهش وزن به موفقیت خواهد رساند. ...

اشتباهات رایج در کاهش وزن که باید اجتناب کنید

آهسته‌تر بهتر است

اولین اشتباه رژیم گیرندگان داشتن انتظارات غیرواقعی از کاهش وزن است. تحقیقات نشان داده‌اند کسانی که سریعاً وزن کم می‌کنند احتمال برگشت وزن کم شده در آن‌ها بیشتراست. بنابراین اگر چند گرم در ماه اول کم کرده‌اید عالی است. از اینکه فرد دیگری بیشتر از شما کاهش وزن داشته است ناامید نشوید.

 

هر فرد متفاوت است

درحالی‌که برخی افراد در روزهای اول وزن زیادی کم می‌کنند ممکن است برخی دیگر تا چند هفته کاهش وزن چندانی نداشته باشند. بااین‌وجود اگر همه‌چیز را درست انجام می‌دهید نباید ناامید شوید و دلیلی برای ترک تلاش نیست. گاهی کمی بیشتر زمان می‌برد تا بتوانید نتیجه را روی ترازو ببینید. به یاد  داشته باشید تغذیه صحیح و ورزش منظم تأثیر مثبت برای سلامت شما دارند، از جمله انرژی بیشتر، استرس کمتر، خواب بهتر و خطر کمتر بیماری‌ها.

 

هر هفته کاهش وزن ثابت نیست

افراد زیادی در هفته‌های اول کاهش وزن زیادی دارند و سپس کاهش وزنشان کند می‌شود. برخی هفته‌ها بیشتر از انتظارتان وزن کم می‌کنید و گاهی با وجود تلاش زیاد وزنتان ثابت می‌ماند. بدن ما بسیار پیچیده است و نمی‌توان همیشه پیش‌بینی کرد چقدر کاهش وزن خواهد داشت. به‌ندرت افرادی پیدا می‌شوند که هر هفته کاهش وزن یکسانی داشته باشند.

 

کاهش وزن فوری نیست

حذف کالری امروز لزوماً به معنای دیدن نتیجه روی ترازو در روز بعد نیست. وزن شما می‌تواند روز به روز بر اساس چیزهایی به‌جز رژیم غذایی و ورزش تغییر کند. بیشتر این تغییر بر اثر غذای دریافتی و آب است. درحالی‌که ممکن است ترازو در طول روز تغییراتی را نشان دهد اما این تغییرات شاید به خاطر آب و غذایی باشند که خورده‌اید و ثابت نیستند. این دلیل خوبی است تا بیش از یک‌بار در هفته خودتان را وزن نکنید.

 

پس رفت عادی است

هیچ‌کس کامل نیست. اهمیتی ندارد چقدر سخت تلاش می‌کنید، ممکن است در راه با مشکل روبرو شوید. چیز مهمی که باید یاد داشته باشید این است که از این موانع ناامید نشوید بلکه از آن‌ها درس گرفته و به سمت جلو حرکت کنید.

 

کم خوردن همیشه بهتر نیست

افراد زیادی بر این باورند هرچه کمتر بخورید سریع‌تر وزن کم می‌کنید. یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات نخوردن غذای کافی است. میزان کالری به وزن فعلی، وزن هدف، میزان سختی هدف و میزان ورزش شما دارد. میزان کالری پیشنهادی شاید به نظرتان زیاد بیاید، خصوصاً اگر رژیم غذایی سختی دارید.

اگر بدن شما مواد غذایی و کالری کافی دریافت نکند سوخت‌وساز بدن کند می‌شود زیرا بدن تصور می‌کند حالت قحطی پیش‌آمده است، بنابراین هر کالری دریافتی را نگه می‌دارد و در نتیجه کاهش وزن کند شده یا حتی غیرممکن می‌شود. شاید افزایش وزن نیز داشته باشید. به همین دلیل خوردن بر اساس میزان کالری شما لازم است. اگر این کار را نکنید بیشتر از فایده برای شما ضرر خواهد داشت.

 

مطالب دیگری که ممکن است بپسندید

نظر کاربران

    شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.

    کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این مطلب دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.


    نام :
    ایمیل:
    متن مورد نظر:

    عضویت در خبرنامه wiki5040