۱۱ دي ۱۳۹۵

کاهش وزن بدون نیاز به باشگاه

۱۱ دي ۱۳۹۵ 2399 بازدیدکننده 0 نظر
کاهش وزن بدون نیاز به باشگاه در این مقاله می خوانید

شاید در ابتدا ساده به نظر برسد اما زمانی که اقدام به کاهش وزن می‌کنید می‌بینید چقدر سخت است. این نکات ساده در این راه به شما کمک خواهند کرد. ...

کاهش وزن بدون نیاز به باشگاه

هر وعده پروتئین بخورید

کاهش وزن

مصرف متعادل کربوهیدرات‌ها و مقدار بیشتر پروتئین برای کاهش چربی بدن پیشنهاد می‌شود. پروتئین به حفظ بافت‌های ماهیچه‌ای کمک کرده و درحالی‌که چربی را به عنوان سوخت می‌سوزاند شما را برای زمان بیشتری سیر نگه می‌دارد. بهتر است تمرکز خود را روی گوشت‌های کم چربی مانند مرغ و ماهی بگذارید. اگر گیاه‌خوار هستید می‌توانید از ماست یونانی، پنیر کوتاژ، مغزها، آجیل‌ها و حبوبات کمک بگیرید.

 

کاهش وعده‌های غذایی

کاهش وزن

شاید فکر کنید باید همه‌ی غذا را حتماً تمام  کنید. در رستوران همه‌ی غذا را تا انتها می‌خورید و بشقابتان را خوب تمیز می‌کنید. اما باید بدانید بیشتر این غذاها دو برابر چیزی هستند که شما باید بخورید. برای کاهش وزن بهتر است مقداری از بشقاب خود را با سالاد پرکرده و از غذاهایی با مقدار بیشتر میوه‌ها، سبزیجات و پروتئین‌ها و مقدار کم کربوهیدرات استفاده کنید.

 

میان وعده با خود داشته باشید

کاهش وزن

خصوصاً اگر شروع به خوردن وعده‌های غذایی کوچک‌تر کرده‌اید در بین هر وعده بیشتر احساس گرسنگی خواهید کرد. برای اطمینان از درست کار کردن بدن بهتر است چندین میان وعده‌ی مختلف برای طول روز همراه خود داشته باشید. زمانی که چیزی در دسترستان باشد کمتر به سراغ خوردن خوراکی‌های بی‌ارزش خواهید رفت. ایده‌های خوب برای داشتن یک میان وعده‌ی سالم می‌توانند آجیل‌ها، کره‌ی بادام‌زمینی، سیب و یا ماست یونانی باشند.

 

دیدگاهی مثبت داشته باشید

کاهش وزن

روزهایی خواهد بود که تمام روز خوب می‌خورید به این امید که برای شام یک برگر یا سیب‌زمینی سرخ‌کرده بخورید. اما بعد متوجه می‌شوید این پرخوری و انتخاب ضعیف باعث ناراحتی و ناامیدی شما می‌شود. بهتر است تمرکز خود را روی فردایی بهتر بگذارید. دیدگاهی مثبت داشته باشید و به جای آنکه مدام به فکر گذشته باشید روی روزهای پیش رو تمرکز کنید.

 

کالری‌های بی‌خاصیت را کنار بگذارید

کاهش وزن

کالری زیادی در شیرینی وجود دارد و با وجود طعم لذیذ هیچ ماده‌ی غذایی برای بدن شما نخواهند داشت و باعث می‌شوند احساس سیری نکرده و دلتان بخواهد باز هم بخورید. خودتان را کاملاً از این خوراکی‌ها محروم نکنید اما مصرف قند را به حداقل میزان ممکن برسانید، خصوصاً مافین، کیک، شکلات و کلوچه‌ها. اگر نمی‌توانید بدون خوردن چیزی شیرین روزتان را به پایان برسانید می‌توانید از تکه‌ای شکلات تلخ یا میوه‌های خشک‌شده استفاده کنید. راه دیگر برای کاهش میزان کالری دریافتی اجتناب از نوشیدنی‌های قندی است، مانند نوشابه، نوشیدنی‌های انرژی زا و قهوه‌ی شیرین شده.

 

مطالب دیگری که ممکن است بپسندید

نظر کاربران

    شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.

    کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این مطلب دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.


    نام :
    ایمیل:
    متن مورد نظر:

    عضویت در خبرنامه wiki5040