۲۹ آذر ۱۳۹۴

10 ماده غذایی برای موهای سالم

۲۹ آذر ۱۳۹۴ 2873 بازدیدکننده 0 نظر
10 ماده غذایی برای موهای سالم در این مقاله می خوانید

10 ماده ی غذایی بی نظیر برای موهایی سالم و زیبا ...

10 ماده غذایی برای موهای سالم

سالمون برای درخشش

مراقبت از مو

ماهی‌هایی مانند سالمون یا ساردین سرشار از اسیدهای چرب امگا3 می‌باشند. این مواد از شما در مقابل بیماری‌ها مراقبت می‌کنند. بعلاوه بدن برای حفظ درخشش مو به آن‌ها نیاز دارد.

 

ماست یونانی برای رشد مو

مراقبت از مو

این ماست سرشار از پروتئین است، ساختاری که سازنده‌ی موهای شماست. ماست یونانی همچنین ماده‌ای دارد که به جریان خون در جمجمه و رشد مو کمک می‌کند. این ماده ویتامین B5 نامیده می‌شود و می‌تواند مقابل نازک شدن و ریزش مو به بدن کمک کند.

 

اسفناج برای مبارزه با شکست مو

مراقبت از مو

مانند سبزی‌های برگ سبز دیگر اسفناج نیز سرشار از مواد مغذی جالبی است. این سبزی مقدار زیادی ویتامین A، آهن، بتاکاروتن، فولات و ویتامین C دارد. همه‌ی این مواد پوست سر و موهای شما را سالم نگه داشته و با حفظ رطوبت مو مانع شکست آن می‌شود.

 

گواوا برای پیشگیری از شکست مو

مراقبت از مو

این میوه‌ی گرمسیری ویتامین C زیادی دارد و مانع شکست موهای شما می‌شود.

 

برشتوک دارای آهن برای جلوگیری از ریزش مو

مراقبت از مو

کمی کمبود آهن در بدن سبب ریزش مو می‌شود. شما می‌توانید این ماده‌ی غذایی مهم را در برشتوک دارای آهن، غلات، ماکارونی، دانه‌های سویا و عدس پیدا کنید. گوشت گاو،خصوصاً اعضای حیاتی بدن او مانند جگر، مقدار زیادی آهن دارند.

 

گوشت مرغ برای کم شدن مو

مراقبت از مو

زمانی که پروتئین کافی به بدن شما نرسد رشد مو متوقف می‌شود. با توقف رشد مو و ریختن موهای قدیمی شما دچار ریزش مو می‌شوید. برای دریافت پروتئین از گوشت می‌توانید  سراغ گوشت مرغ  یا بوقلمون بروید که چربی اشباع‌شده‌ی کمتری از منابعی مانند گوشت گاو دارد.

 

سیب‌زمینی شیرین برای مبارزه با کدر شدن موها

مراقبت از مو

موهای خشکی دارید که درخشش خود را از دست داده است؟ سیب‌زمینی شیرین آنتی اکسیدان مفیدی به نام بتاکاروتن دارد. بدن شما بتاکاروتن را به ویتامین A تبدیل می‌کند. این ماده به محافظت از موها در مقابل خشکی و کدر شدن کمک می‌کند. همچنین ویتامین A غده‌های داخل جمجمه را تشویق می‌کند تا مایعی روغنی به نام سبوم بسازد.

 

دارچین برای گردش خون

مراقبت از مو

این ادویه را روی بلغور جو، نان تست و یا داخل قهوه‌ی خود بریزید. دارچین به گردش خون کمک می‌کند. این خاصیت اکسیژن و مواد مغذی را به فولیکول‌های موهای شما می‌رساند.

 

تخم‌مرغ برای رشد مو

مراقبت از مو

پروتئین و آهن مورد نیاز بدن با تخم‌مرغ تأمین می‌شود. تخم‌مرغ نوعی ویتامین B به نام بیوتین دارد که به رشد مو کمک می‌کند. کمبود این ویتامین سبب ریزش مو می‌شود. بیوتین به محکم شدن  ناخن‌هایی که شکننده شده‌اند نیز کمک می‌کند.

 

صدف برای پر شدن موها

مراقبت از مو

صدف روی زیادی دارد. زمانی که این ماده‌ی معدنی در بدن شما کم باشد دچار ریزش مو می‌شوید – حتی در مژه‌ها. سلول‌های سازنده‌ی مو برای کمک به سختی آن‌ها به روی تکیه دارند. شما می‌توانید این ماده را در گوشت گاو، خرچنگ و میگو پیدا کنید.

 

مطالب دیگری که ممکن است بپسندید

نظر کاربران

    شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.

    کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این مطلب دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.


    نام :
    ایمیل:
    متن مورد نظر:

    عضویت در خبرنامه wiki5040