۲۸ آذر ۱۳۹۴

11 راه ساده برای افزایش وزن سریع

۲۸ آذر ۱۳۹۴ 3501 بازدیدکننده 0 نظر
11 راه ساده برای افزایش وزن سریع در این مقاله می خوانید

خانم‌های زیادی هستند که از لاغر بودن خود شکایت دارند. این لیست برای کمک به دوستان لاغر و استخوانی ما تهیه‌شده است. ...

11 راه ساده برای افزایش وزن سریع

کالری بیشتر دریافت کنید

اولین چیزی که برای افزایش وزن نیاز دارید افزایش میزان کالری دریافتی است. مطمئن باشید که غذاهای مناسبی می‌خورید. در پایان غذا خوردن باید احساس پری داشته باشید. با افزایش 500 کالری بیشتر شما می‌توانید در یک هفته 450 تا 680 گرم افزایش وزن داشته باشید. دقت کنید کالری اضافی به معنای خوردن تنقلات یا غذاهای سرخ‌شده نیست. وعده‌های غذایی سرشار از مواد مغذی و پروتئین باید هدف شما باشند.

 

چربی‌های سالم بخورید

غذاهایی که سرشار از چربی‌های سالم و مواد مغذی هستند شانس شما برای افزایش وزن را افزایش می‌دهند. به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم از موادی مانند کره‌ی بادام‌زمینی، آجیل‌ها، مغزها، آواکادو و روغن‌زیتون استفاده کنید. غذاهایی که دارای چربی‌های سالم حیوانی هستند نیز باید برای زیادشدن احتمال افزایش وزن مرتباً مصرف شوند. چربی‌های اشباع‌شده برای سلامت شما خوب نیستند بنابراین دقت داشته باشید در خوردن آن‌ها متعادل باشید.

 

کالری بنوشید

یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش وزن سریع استفاده از نوشیدنی‌های دارای کالری است. باید از نوشیدنی‌هایی استفاده کنید که پس از مصرف احساس سبکی و تناسب داشته باشید. یک لیوان بزرگ آب انبه نه‌تنها شما را سرحال می‌کند بلکه سرشار از کالری است. اگر روزانه دو لیوان شیر بنوشید استخوان‌های خود را قوی کرده و در کمترین زمان به وزنتان افزوده می‌شود. نوشیدنی‌های پروتئینی نیز به فرآیند افزایش وزن شما سرعت می‌دهند.

 

غذای بیشتری بخورید

برای خوردن غذای بیشتر کافی است به‌سادگی اندازه‌ی هر وعده‌ی غذایی خود را افزایش دهید. تنها کمی بیشتر از همیشه بخورید. اگر همیشه برای صبحانه برشتوک می‌خوردید حالا یک عدد تخم‌مرغ آب پز و یک موز به آن اضافه کنید. برای افزایش وزن باید کمی به خودتان فشار آورده و از محدوده‌ی راحتی‌تان خارج شوید. یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به این هدف که شاید از آن بی‌خبر باشید استفاده از بشقاب‌های بزرگ‌تر است. این حقه باعث می‌شود مغز شما باور کند کمتر خورده‌اید درحالی‌که واقعیت این نیست.

 

در فواصل زمانی کمتر بخورید

یک راهکار عالی افزایش وزن خوردن در فواصل کمتر است. به‌جای خوردن سه وعده‌ی غذایی آن را پنج مرتبه کنید. زمانی که گرسنه‌اید بیشتر از مواقع عادی بخورید. هیچ‌کدام از وعده‌های غذایی را حذف نکنید. حتی اگر می‌توانید روزی شش وعده‌غذا بخورید این کار را انجام دهید. این کار به شما کمک می‌کند به وزنتان بیفزایید و در پایان هر وعده کمتر احساس کنید بادکرده‌اید. در کنار مصرف متعادل پروتئین از سبزیجات و نشاسته و چربی‌های سالم نیز بهره‌مند شوید. در کمترین زمان ممکن به هدفتان خواهید رسید.

 

سبک خوردن خود را تغییر دهید

با یک‌روال منظم از انواع اسنک تغذیه کنید. با این کار بدون اینکه متوجه باشید کالری دریافتی خود را افزایش داده‌اید. در راه مدرسه یا دانشگاه یک موز بخورید. زمانی که تلویزیون نگاه می‌کنید انبه یا آجیل بخورید.

 

طعم غذا را بهتر کنید

کسانی که لاغرند یا زیر وزن طبیعی هستند اغلب شکایت می‌کنند که غذا طعم خوب نداشته و میلی به آن ندارند. اگر شما هم یکی از آن‌ها هستید با افزودن کمی غذای خوش‌طعم به رژیم غذایی خود مشکل را حل کنید. زمانی که ساندویچ درست می‌کنید کمی پنیر و مایونز به آن اضافه کنید. سس‌های لذیذ همیشه غذای شما را بهتر و جذاب‌تر می‌کنند.  

 

ماهیچه بسازید

چه کسی گفته است برای افزایش وزن نیازی به ورزش ندارید؟ شما باید برای رسیدن به هدف خود وزنه برداشته و تمرینات قدرتی انجام دهید.  بهتر است از انجام تمرینات قلبی عروقی خودداری کنید زیرا باعث کاهش وزن می‌شوند، چیزی که شما نمی‌خواهید. تمرینات قدرتی برای شما مناسب‌اند. قسمت خوب ورزش این است که اشتهای شما را زیاد می‌کند. زمانی که ورزشتان تمام شد مطمئن شوید غذای کافی جایگزین موادی که سوزانده‌اید کرده‌اید.

 

برنامه‌ی غذایی داشته باشید

اگر می‌خواهید افزایش وزن داشته باشید باید برای خودتان یک برنامه‌ی غذایی تهیه کنید. لیستی از چیزهایی که در طول روز خورده‌اید تهیه کنید تا به شما کمک کند بهتر متوجه عادات غذایی خود شوید. زمانی که در پایان روز خود را وزن کردید آن را بنویسید. این به شما کمک می‌کند همیشه باانگیزه بمانید و شما را برای افزایش وزن بیشتر تشویق می‌کند.

 

انگیزه‌ی خود را حفظ کنید

افزایش وزن کار راحتی نیست. حتی این کار از کاهش وزن سخت‌تر است. یا این وجود اگر می‌خواهید به هدف خود برسید باید متمرکز بمانید. سعی کنید در تمام مدت غیرمنطقی نبوده و واقع‌بین باشید. افزایش وزن شما در هرماه نباید بیشتر از 1.80 کیلوگرم باشد. افزایش وزن بیشتر از این مقدار ناسالم و موقت است.

 

سالم بمانید

افراد زیادی بر این باورند که افزایش وزن به معنی خوردن تنقلات و غذاهای حاضری  و ورزش نکردن است اما این باور کاملاً اشتباه است. شما باید یک رژیم غذایی متعادل داشته و در تمام مدت ورزش خود را ادامه دهید. استفاده از غذاهای ناسالم شاید انتخاب راحتی باشد اما سلامت شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد. هدف شما افزایش وزن بدون چاق و بدهیکل شدن است.

 

مطالب دیگری که ممکن است بپسندید

نظر کاربران

    شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.

    کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این مطلب دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.


    نام :
    ایمیل:
    متن مورد نظر:

    عضویت در خبرنامه wiki5040