۱۸ شهريور ۱۳۹۴

9 نکته برای کاهش وزن سریع

۱۸ شهريور ۱۳۹۴ 2809 بازدیدکننده 0 نظر
9 نکته برای کاهش وزن سریع در این مقاله می خوانید

گرفتن نتایج سریع در ابتدای کار باعث می‌شود باانگیزه بمانید. اما چیزهای زیادی وجود دارد که برای مؤثر بودن رژیم خود باید دنبال کنید. ...

9 نکته برای کاهش وزن سریع

پاداش و تقلب را فراموش کنید، جایزه‌ی شما اندامی متناسب است

 کاهش وزن

اگر می‌خواهید از همین امروز شروع کرده و یک رژیم سخت بگیرید که به شما کمک کند سریعاً از وزن خود بکاهید باید طرز فکر درستی داشته باشید. 4 تا 6 کیلوگرم در عرض 4 تا 6 ماه می‌تواند با یک رژیم ثابت و آرام حاصل شود و شما زیاد احساس ناراحتی نخواهید داشت. اما اگر می‌خواهید همان نتیجه را در 6 هفته بگیرید باید برای یک تلاش بزرگ آماده شوید و شاید این مدت کمی به شما سخت بگذرد. نباید بعد از یک هفته رژیم موفق به خودتان یک‌کاسه‌ی بزرگ بستنی کادو بدهید. به این فکر کنید که با ادامه دادن برنامه‌ی خود به چه چیزی می‌رسید. اندام متناسبی که در آینه خواهید دید جایزه‌ی شماست.

 

برای خودتان محدودیت دلخواه قرار ندهید

 کاهش وزن

برای خودتان محدودیت دلخواه قرار ندهید، تنها کالری و پروتئین دریافتی را محاسبه کنید.استفاده از نوشابه‌ی رژیمی، عوض کرده یک وعده از تنقلات با یک بشقاب بزرگ سالاد، غذا نخوردن بعد از ساعت 7 عصر، یک ساعت پیاده‌روی و 10 دقیقه ورزش‌های پرشی  صبحگاه همگی ایده‌هایی عالی برای کسی هستند که می‌خواهد 4کیلوگرم وزن کم کند اما برای نتیجه‌ی سریع‌تر نیاز به تلاش بیشتر دارید. برای گرفتن نتایج سریع باید 25 درصد از کالری دریافتی خود را محدود کنید، و این یعنی درباره‌ی چیزی که مصرف می‌کنید دقت داشته باشید. با استفاده از بشقاب‌های کوچک‌تر و یک‌سوم کردن هر وعده‌ی غذایی خود می‌توانید تا حدودی به این هدف برسید اما بهتر است روی کالری دریافتی خود بیشتر دقت کنید.

 

از روده‌هایتان مراقبت کنید

 کاهش وزن

روده‌های ما تعداد زیادی باکتری دارند و بیشتر این باکتری‌ها مفیدند. آن‌ها در هضم غذا به ما کمک کرده شکممان را سالم نگه می‌دارند، اما انواع دیگری از باکتری نیز وجود دارد که روی سلامت ما تأثیر منفی خواهند داشت. تعادل میان این باکتری‌ها تعیین می‌کند که برای کاهش وزن روزهای سختی را در پیش خواهید داشت یا نه. باید مطمئن شوید که غذای شما نه‌تنها شامل مواد غذایی مغذی است بلکه به میزان کافی پروبیوتیک سالم با غذای خود دریافت می‌کنید. زمانی که روده‌های شما مانند یک ماشین روغن‌کاری شده خوب کار کنند کمی سریع‌تر می‌توانید از وزن خود کم کنید.

 

برای قدرت بدنی ورزش کنید، اما نه بیش‌ازحد

 کاهش وزن

شما مطمئناً نیاز به تمرین‌های سخت دارید، خصوصاً با استفاده از لوازم ورزشی مناسب و وزنه. اگر نمی‌توانید به باشگاه بروید ورزش‌های کاهش وزن را در خانه انجام دهید. هدف شما این است که به بدن خود بگویید که نیاز به ماهیچه‌های بیشتری دارید و بدن شما چرب بیشتری بسوزاند. اما دقت داشته باشید باید به‌اندازه‌ی کافی ورزش کنید تا ماهیچه‌های خود را تحریک کرده و بعد ورزش را متوقف کنید زیرا با ورزش شدید و زیاد بدن شما دیگر انرژی لازم برای بازسازی مناسب ماهیچه‌ها را ندارد و دیگر کالری‌ای نخواهد بود تا ماهیچه‌های بدن شما رشد کند. هدف شما حفظ ماهیچه‌های بدن و افزایش میزان سوخت‌وساز است.

 

تحرک داشته باشید، بپرید و بدوید

 کاهش وزن

می‌توانید با رژیم غذایی مناسب مقدار زیادی کالری دریافتی خود را محدود کنید اما سوزاندن چربی از طریق ورزش‌های منظم قلبی عروقی راحت‌تر و سالم‌تر است. اگر باید 1000 کالری کم کنید بهتر است با ورزش 300 تا 400 کالری بسوزانید و600 تا 700 کالری مانده را از طریق رژیم غذایی خود کم کنید. پیاده‌روی روزانه، بالا پایین رفتن از پله و تمیز کردن خانه ورزش‌های نه‌چندان شدید مناسبی هستند. طناب زدن، دو، ایروبیک و هنرهای رزمی تمرین‌هایی می‌باشند که فعالیت‌های شدیدتر لازم دارند.

 

قبل از غذا مقدار زیادی آب بخورید، میوه و سبزیحات مصرف کنید

 کاهش وزن

یک راه‌حل خوب نوشیدن چند لیوان آب 20 تا 30 دقیقه قبل از هر وعده‌ی غذایی است، درنتیجه شکم شما پرشده و نمی‌توانید زیاد غذا بخورید. یک لیوان آب روشی عالی برای احساس سیری است. اما اگر خیلی تمایل دارید که یک پیتزا بخورید قبل از آن چندتکه سیب، هویج و یا کمی سالاد بخورید. فیبر این مواد باعث می‌شود احساس گرسنگی شما از بین برود و هیچ کالری‌ای نیز ندارند.

 

تنقلات در خانه نداشته باشید

 کاهش وزن

اگر یک بطری نوشابه در یخچال داشته و غیرازآن تنها سبزیجات و غذاهای کم‌کالری داشته باشید نمی‌توانید مقابل میل به نوشیدن آن مقاومت کنید. باید خانه‌ی خود را از همه‌ی تنقلات، نوشابه‌ها و اسنک‌ها خالی کنید. یخچال و کابینت‌های شما باید تنها غذاهای سالم رژیمی داشته باشند.

 

همیشه گزینه‌های غذایی سالم و سریع در خانه داشته باشید

 کاهش وزن

مشکل اصلی شما با غذاهای سالم این است که باید آن‌ها را خودتان حاضر کنید و این کار زمان می‌برد. شما می‌توانید از قبل غذا را آماده کرده و آن را در یک ظرف پلاستیکی نگه‌دارید.

مثلاً اگر از قبل مقداری سینه‌ی مرغ پخته، میوه‌ی یخ‌زده و جو ، یک سیب‌زمینی که بتوانید در ماکروویو بپزید و یا سبزیجات خردشده و ترکیب‌شده داشته باشید می‌توانید در عرض چند دقیقه برای خود اسنک تهیه کنید و قبل از شدید شدن گرسنگی‌تان جلوی آن را بگیرید.

 

یک رژیم غذایی قابل‌تحمل را ادامه دهید

 کاهش وزن

همه‌ی این نکات برای کاهش وزن سریع مهم هستند اما باید به یاد داشته باشید که رژیم‌های خیلی سخت را در طولانی‌مدت نمی‌توان دنبال کرد و شما نمی‌توانید راحت به عادات غذایی دو سه ماه اول قبل از کاهش وزن برگردید. زمانی که به هدف اولیه‌ی خود رسیدید زمان آن رسیده است که کالری‌های دریافتی خود را محاسبه کنید و تعادلی میان غذاهای سالم و تنقلات برقرار نمایید. 80 تا 90 درصد غذای سالم و 10 تا 20 درصد تنقلات بهترین راه‌حل است. عادات غذایی جدید خود را تقویت کنید.

 

 

مطالب دیگری که ممکن است بپسندید

نظر کاربران

    شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.

    کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این مطلب دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.


    نام :
    ایمیل:
    متن مورد نظر:

    عضویت در خبرنامه wiki5040