۱۳ مرداد ۱۳۹۴

غذاهای ساده و ارزان برای کاهش وزن

۱۳ مرداد ۱۳۹۴ 2841 بازدیدکننده 0 نظر
غذاهای ساده و ارزان برای کاهش وزن در این مقاله می خوانید

گاهی بهترین غذا برای کاهش وزن محصولات گران‌قیمت و مد روزی نیستند که همه درباره‌ی آن صحبت می‌کنند، بلکه انتخاب‌های ساده‌ای در اطراف ما هستند که به آن‌ها بی توجهیم. ...

غذاهای ساده و ارزان برای کاهش وزن

کاهو

کاهش وزن

هر پیمانه کاهو تنها 7 کالری دارد. بنابراین شما می‌توانید غذای خود را سرشار از کاهو کرده و حس کنید که کاملاً سیرشده‌اید بدون اینکه کالری افزوده باشید.

 

گریپ‌فروت

کاهش وزن

یک نصفه از گریپ‌فروت ( که تقریباً می‌تواند وعده‌ای کامل برای شما باشد ) تنها 52 کالری دارد و سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین A، C و B6 است. اگر گریپ‌فروت را تنهایی دوست ندارید آن را به سالاد میوه‌ی خود اضافه کنید.

 

تربچه

کاهش وزن

تربچه‌ها ترد و سرشار از فیبر بوده و کالری خیلی کمی دارند. در حقیقت هر تربچه‌ی بزرگ تنها یک کالری دارد! نگهداری از این سبزی قرمز براق در یخچال ساده است و زمانی که بخواهید از آن برای خود بیرون ببرید نیز بسته‌بندی کردنش کار سختی نیست.

 

سالاد کلم

کاهش وزن

استفاده از آن بسیار ساده است . می‌توانید سالاد خود را با یک سس رژیمی خورده و یا در هر وعده‌ی غذایی خود مقداری کلم اضافه کنید.

 

گل‌کلم

کاهش وزن

اگر نیاز به غذایی دارید که ارزان باشد، راحت پیدا شود و فواید بسیاری داشته باشد انتخابی جز گل‌کلم ندارید. یک عدد گل‌کلم تنها حدود 25 کالری داشته و دارای 2.5 گرم فیبر و 2 گرم پروتئین است.

 

نخود

کاهش وزن

نخود چیزی است که باید در هر رژیم غذایی وجود داشته باشد. یک نصف پیمانه از نخود تنها 130 کاری دارد، درحالی‌که 6 گرم فیبر و 7 گرم پروتئین برای بدن تأمین می‌نماید.

 

آب مرغ

کاهش وزن

تنها یک یا دو قاشق غذاخوری از آب مرغ کافی است تا با آن پیاز، سیر و دیگر سبزیجات را سرخ‌کنید و شما با این کار تنها 5 کالری به وعده‌ی غذایی خود اضافه کرده‌اید.

 

پاپ کرن

کاهش وزن

بسیاری از افرادی که رژیم می‌گیرند و کاهش وزن موفقی دارند از پاپ کرن نیز استفاده می‌کنند. بسیاری از پاپ کرن های آماده کالری بیشتر از مقدار موردنیاز بدن شما تأمین می‌کنند اما اگر خودتان آن را در خانه تهیه کنید همان اندازه پاپ کردن (بسته‌های کیسه‌ای که بیرون می‌فروشند ) تنها 90 کالری برای شما تأمین می‌کند.

 

میگوی یخ‌زده

کاهش وزن

یک وعده‌ی غذایی از میگوی یخ‌زده 17 گرم پروتئین و تنها 77 کالری دارد. میگو را زیر آب بگیرید تا گرم شود و سپس آن را در سالاد و میان سبزیجات دیگر بریزید و یا با دیگر سبزیجات سیخ کشیده و گریل کنید.

 

تخم‌مرغ

کاهش وزن

یک تخم‌مرغ سفت آب پز شده تنها 72 کالری و بیش از 6 گرم پروتئین دارد. تخم‌مرغ کمی چربی نیز دارد اما اگر میزان مصرف چربی شما در آن روز بیش‌ازحد مجاز بوده است می‌توانید به‌سادگی زرده‌ی آن را خارج کرده و سفیده‌اش را مصرف کنید.

 

مطالب دیگری که ممکن است بپسندید

نظر کاربران

    شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.

    کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این مطلب دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.


    نام :
    ایمیل:
    متن مورد نظر:

    عضویت در خبرنامه wiki5040