۲۴ تير ۱۳۹۴

10 ماده غذایی برای داشتن پوست سالم

۲۴ تير ۱۳۹۴ 3381 بازدیدکننده 0 نظر
10 ماده غذایی برای داشتن پوست سالم در این مقاله می خوانید

داشتن پوستی صاف و بدون چروک عالی است. متخصصان می‌گویند برخی مواد غذایی و آنتی‌اکسیدان‌ها به شما در داشتن پوستی سالم کمک می‌کنند. ...

10 ماده غذایی برای داشتن پوست سالم

غذاهای پر آب

سلامت پوست

خوردن غذاهای پرآب، خصوصاً میوه و سبزیجات خام، نه‌تنها به بدن کمک می‌کند برای مدت طولانی‌تری آب نگه دارد بلکه آنتی‌اکسیدان‌ها، فیبر و دیگر مواد غذایی بدن را نیز تأمین می‌کند.

چه بخوریم: خیار، انار، آواکادو، زردآلو، انبه، بروکلی و اسفناج

 

پلی فنول

سلامت پوست

این آنتی‌اکسیدان دارای خواص ضدالتهابی است و از شما در مقابل رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

چه بخوریم: انار، زغال‌اخته، بلوبری و جای سبز

 

کارتنوئید

سلامت پوست

کارتنوئیدها مانند آنتی‌اکسیدان‌ها سلول‌ها را از رادیکال‌های آزاد نور خورشید، آلاینده‌ها، دود سیگار و حتی استرس حفاظت می‌کند.

چه بخوریم: گوجه‌فرنگی، هندوانه، گریپ‌فروت

 

لیکوپن

سلامت پوست

این کارتنوئید خطر بسیاری از سرطان‌ها را کم می‌کند. بعلاوه امکان سرطان پوست را کاهش می‌دهد.

چه بخوریم: گوجه‌فرنگی، هندوانه، گریپ‌فروت، گواوا

 

کوآنزیم کیو10

سلامت پوست

کوآنزیم کیو10 به‌عنوان صفحه‌ای محافظ در مقابل آسیب رادیکال‌های آزاد عمل می‌کند و مانع آسیب براثر نفوذ در سلول‌ها می‌شود.

چه بخوریم: اسفناج، بادام‌زمینی، جوانه گندم، غلات

 

بتاکاروتن

سلامت پوست

بتاکاروتن از شما در مقابل آسیب نور خورشید محافظت کرده و همزمان ویتامین A بدن شما را تأمین می‌کند.

چه بخوریم: هویج، سیب‌زمینی شیرین، فلفل زرد و قرمز، اسفناج، انبه، زردآلو

 

ایزوتیوسیانات

سلامت پوست

سرطان پوست و سرطان سینه دو بیماری مهم‌اند که این گروه از مواد از طریق کاهش اثر سمی و تحریک ترشح دیگر مواد شیمیایی ضد سرطان با آن مبارزه می‌کند.

چه بخوریم: بروکلی، گل‌کلم، کلک کالی، کلم، سبزی آب تره، شلغم

 

ویتامین E

سلامت پوست

این آنتی‌اکسیدان همراه با سلنیوم  و ویتامین C در بدن شما کارکرده و حفاظت از پوست را زیاد می‌کند.

چه بخوریم: جوانه گندم، بادام، تخمه آفتابگردان

 

ویتامین C

سلامت پوست

ویتامین C سطح کلاژن را بالابرده و موجب می‌شود صورت شما زیباتر و جوان‌تر به نظر برسد.

چه بخوریم: انبه، توت‌فرنگی، سیب‌زمینی، پرتقال، بروکلی، فلفل سبز، کیوی

 

امگا3

سلامت پوست

این ماده همراه با مواد غذایی به سلول‌ها رفته و مانند یک ضدالتهاب سیستمیک عمل می‌کند.

چه بخوریم: سالمون، گردو، روغن کتان، دانه‌های گیاه کتان، روغن کانولا

 

مطالب دیگری که ممکن است بپسندید

نظر کاربران

    شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.

    کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این مطلب دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.


    نام :
    ایمیل:
    متن مورد نظر:

    عضویت در خبرنامه wiki5040