۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴

رازیانه و کاهش وزن

۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ 4815 بازدیدکننده 0 نظر
رازیانه و کاهش وزن در این مقاله می خوانید

رازیانه برای طعم مشابه شیرین‌بیان و خواص بی‌نظیرش در سلامت بدن بسیار موردتوجه است. از دیرباز رازیانه برای درمان طبیعی بیماری‌ها استفاده می‌شده است. ...

رازیانه و کاهش وزن

رازیانه طعمی مشابه شیرین‌بیان دارد اما ظاهر آن شبیه به کرفس است. رازیانه‌ی تازه گیاهی خوراکی است و از برگ تا ریشه‌ی آن قابل‌خوردن است. شما می‌توانید پیاز و ساقه‌ی رازیانه را خردکرده و خام در سالاد بریزید. و یا می‌توانید کمی در روغن تف دهید تا لذیذتر  شده و به‌عنوان یک بشقاب غذا سرو کنید. از برگ و ساقه‌ی این گیاه به‌عنوان جایگزینی برای جعفری یا شوید استفاده کنید و یا ساقه‌های پخته‌ی شده رازیانه را بخورید.

رازیانه در اصل در مدیترانه کشت می‌شده است، این گیاه خصوصاً در غذای مردم یونان و ایتالیا رایج بود، به‌تدریج خواص رازیانه شهرت جهانی یافت. این گیاه از روی پیاز بی‌رنگ و ساقه‌های سبز و بلندش به‌راحتی قابل‌تشخیص است

 

مصرف رازیانه چه فوایدی دارد؟

رازیانه و کاهش وزن

یک پیازچه‌ی خام رازیانه حاوی تنها 73 کالری، 0.5 گرم چربی، 0 میلی‌گرم کلسترول، 2.9 گرم پروتئین، 17 گرم کربوهیدرات و 7 گرم فیبر رژیمی است ( 28 درصد از نیاز روزانه‌ی بدن )

همچنین رازیانه دارای 27 درصد از نیاز بدن به پتاسیم، 5 درصد سدیم، 6 درصد ویتامین A، 11 درصد کلسیم، 46 درصد ویتامین C، 9 درصد آهن، 5 درصد ویتامین B-6 و 10 درصد منیزیم می‌باشد.

مصرف همین مقدار از رازیانه سبب رساندن فسفر، روی، مس، منگنز، سلنیوم، نیاسین، اسید پانتوتنیک، فولات، بتاکاروتن، لوتئین، ویتامین E، زاگزانتین و ویتامین K است.

علاوه بر تمامی موارد ذکرشده رازیانه سرشار از نیترات بوده و منبع غذایی خوبی برای استروژن است.

 

رازیانه و کاهش وزن

رازیانه و کاهش وزن

یک نصفه پیمانه رازیانه‌ی تازه تنها 13 کالری دارد. بنابراین این گیاه انتخاب مناسبی برای افرادی است که رژیم غذایی دارند. رازیانه به افزایش سرعت سوخت‌وساز و از بین رفتن چربی‌های بدن کمک کرده و شما را در هدفتان برای کاهش وزن یاری می‌نماید. با افزودن رازیانه به رژیم غذایی لاغری در رسیدن به مزایای لاغری به خودتان کمک کنید.  

 

خواص غذایی رازیانه که به کاهش وزن شما کمک می‌کند

خواص غذایی رازیانه

دانه‌های کوچک رازیانه سرشار از مواد مغذی فراوان هستند که سوخت‌وساز بدن را سرعت داده و دارای خاصیت چربی سوزی هستند. دانه‌های رازیانه سرشار از مواد مغذی  و معدنی می‌باشند.

 

فیبر

فیبر موجود در رازیانه با جذب آب سبب افزایش حجم غذا در دستگاه گوارش می‌شود. درنتیجه سریع‌تر احساس سیری خواهید کرد. فیبر به‌عنوان عامل مهمی در کنترل و کاهش وزن شناخته‌شده است. این ترکیب سبب می‌شود شما احساس سیری کرده و کم‌اشتها شوید. بدین ترتیب برای مدت بیشتری احساس سیری کرده و با کمتر خوردن میزان دریافت کالری در بدنتان کمتر می‌شود.

 

ویتامین B-6

رازیانه منبع این ویتامین است. ویتامین B-6 با شکستن کربوهیدرات و پروتئین‌ها به گلوکز نقشی اساسی در سوخت‌وساز انرژی بدن دارد. این تکه‌های کوچک برای تأمین انرژی بدن مناسب‌ترند.

 

مطالب دیگری که ممکن است بپسندید

نظر کاربران

    شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.

    کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این مطلب دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.


    نام :
    ایمیل:
    متن مورد نظر:

    عضویت در خبرنامه wiki5040