۲۵ آبان ۱۳۹۴

پیشگیری از دیابت

۲۵ آبان ۱۳۹۴ 1938 بازدیدکننده 0 نظر
پیشگیری از دیابت در این مقاله می خوانید

بسیاری از ما به دلیل نداشتن تحرک و رژیم غذایی نامناسب در خطر ابتلا به دیابت قرار داریم. خوشبختانه روش‌هایی ساده برای بهبود سلامت و پیشگیری از دیابت وجود دارند. ...

پیشگیری از دیابت

ورزش کنید

پیشگیری از دیابت

فعالیت‌های فیزیکی قند خون را کم کرده و حساسیت بدن به انسولین را بالا می‌برد. تحقیقات نشان می‌دهند ورزش‌های ایروبیک و مقاومتی هردو به کنترل دیابت کمک می‌کنند.

 

استفاده از غلات کامل

پیشگیری از دیابت

نان سفید، برنج سفید و سیب‌زمینی تنها سایز کمر شما را بالا نمی‌برند. این‌ها همه دارای قند خون بالا هستند که سبب افزایش سطح قند خون و انسولین در بدن می‌شود. نان‌های غلات کامل، ماکارونی و برشتوک – از انواع بدون قند آن – همه برای پیشگیری از دیابت خوب هستند زیرا جذب کربوهیدرات‌ها را کم می‌کنند.

 

ریختن سرکه

پیشگیری از دیابت

مصرف روزانه‌ی دو قاشق غذاخوری سرکه سیب میزان قند خون ناشی از مصرف کربوهیدرات‌ها را پایین می‌آورد. یعنی سطح قند خون بدن پایین می‌آید.

 

نوشیدن قهوه

پیشگیری از دیابت

زنانی که روزانه شش فنجان قهوه یا بیشتر می‌نوشند حدود سی درصد خطر دیابت نوع 2 در آن‌ها کم می‌شود – البته دقت داشته باشید قهوه‌ی زیاد ممکن است خطرات دیگری برای سلامت همراه داشته باشد. قهوه آنتی‌اکسیدان زیادی دارد، از جمله اسید کلروژنیک و منیزیم ( که حساسیت به انسولین را زیاد می‌کنند ) و بهتر از قهوه‌های بدون کافئین است. البته قهوه‌ی بدون کافئین نیز خواص خاصی دارد.

 

سبزیجات بخورید

پیشگیری از دیابت

شما باید از سبزیجات، میوه، لوبیا، آجیل و دانه‌ها بخورید. یک رژیم غذایی ضدالتهاب – غلات، میوه و سبزیجات – داشته و از خوردن چربی‌های غیراشباعی، مواد شیمیایی و غذاهای فرآوری شده خودداری کنید. یک رژیم غذایی مغذی ( دارای ویتامین، مواد معدنی و فیبر بالا و دارای چربی اشباع‌شده و اشباع‌نشده‌ی کم ) کنترل وزن را بهتر می‌کند.

 

سویا را جایگزین گوشت کنید

پیشگیری از دیابت

اگر گوشت قرمز منبع اصلی پروتئین دریافتی شماست مقداری از آن را با سویا جایگزین کنید. پروتئین سویا به تنظیم گلوکز و سطح انسولین کمک کرده و کاهش وزن را بهبود می‌بخشد، زیرا کالری کمی دارد، چربی اشباع‌شده ندارد و سطح کلسترول را پایین می‌آورد.

 

نوشیدنی‌های قندی نخورید

پیشگیری از دیابت

نوشیدن مقدار زیاد قند در چند جرعه‌ی کوچک سبب انفجاری می‌شود که ممکن است بدن نتواند آن را مدیریت کند. نوشابه‌های رژیمی شما را گرسنه‌تر کرده و میلتان به دریافت قند را بالا می‌برد.

 

در آفتاب بمانید

پیشگیری از دیابت

ویتامین دی، که از نور خورشید دریافت می‌کنید، در حساسیت بدن به انسولین و ترشح آن نقش دارد. ویتامین دی می‌تواند ابتلا به دیابت را به تعویق انداخته و یا کاملاً از آن پیشگیری کند. حتی این ویتامین مشکلات کسانی که به دیابت مبتلا هستند را کم می‌کند. اگر کم در مقابل نور هستید منابع خوب دیگری وجود دارند، مانند لبنیات کم‌چرب، شیر و ماهی. می‌توانید از مکمل‌های غذایی ویتامین دی نیز استفاده کنید.

 

خوب بخوابید

پیشگیری از دیابت

نداشتن خواب کافی باعث افزایش گرسنگی می‌شود که این منجر به افزایش وزن و همان‌طور که حدس می‌زنید بالا رفتن خطر دیابت خواهد شد. زنان هر شب حداقل نیاز به هفت ساعت خواب‌دارند.

 

سیگار را ترک کنید

پیشگیری از دیابت

خطر ابتلا به دیابت در افراد سیگاری 50 درصد بیشتر از افراد عادی است. کسانی که زیاد سیگار می‌کشند خطر ابتلا در آن‌ها حتی بیشتر نیز می‌باشد.

 

قندخونتان را چک کنید

پیشگیری از دیابت

برای افرادی که 45 سال یا بیشتر سن دارند گلوکز خون باید کنترل شود. اغلب این تست هر سه سال باید تکرار شود. اگر فاکتورهایی دارید که احتمال ابتلا در شما بیشتر است، مانند فشارخون بالا یا چاقی ) شاید پزشک از شما بخواهد زودتر یا با فواصل کمتری تست را انجام دهید.

 

مطالب دیگری که ممکن است بپسندید

نظر کاربران

    شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.

    کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این مطلب دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.


    نام :
    ایمیل:
    متن مورد نظر:

    عضویت در خبرنامه wiki5040