۲۵ دي ۱۳۹۵

با دورکاری در منزل همچنان سالم بمانید

۲۵ دي ۱۳۹۵ 1104 بازدیدکننده 0 نظر
با دورکاری در منزل همچنان سالم بمانید در این مقاله می خوانید

کار کردن در خانه شاید به نوعی برای سلامت شما مضر باشد. اما چگونه می‌توانید برنامه‌ای برای سلامت خود داشته باشید؟ ...

با دورکاری در منزل همچنان سالم بمانید

انتخاب هوشمندانه‌ی صندلی کار

کار از راه دور

یکی  از عالی‌ترین انتخاب‌ها در خانه جایی است که می‌توانید کار کنید،  چه پشت میز باشد، پشت صندلی آشپزخانه یا هر جای دیگر. جایی که در خانه می‌نشینید مطمئناً راحت‌تر از صندلی اداره است، ازاین‌رو برای ساعت بیشتری خواهید نشست. بهتر است صندلی شما زیاد راحت نباشد تا در حالت بدنی مناسبی بنشینید و مجبور شوید کمی بین کارتان راه بروید.

 

تایمر قرار دهید

کار از راه دور

برای کسانی که میزهای ایستاده ندارند بهتر است بین کارتان کمی راه بروید. نشستن برای زمان طولانی سوخت‌وساز بدن را  کاهش می‌دهد، سلامت قلب را آسیب می‌رساند و خطر سرطان را کاهش می‌دهد.  یک راه ساده برای کمتر نشستن این است که یک تایمر اتوماتیک روی میز کارتان بگذارید و آن را برای ساعتی یک بار تنظیم کنید. هر زمان تایمر فعال شد ایستاده و برای چند دقیقه راه بروید.

 

یک برنامه‌ی روتین داشته باشید

کار از راه دور

برای سلامت و تناسب‌اندام خود باید یک روتین منظم برای خود داشته باشید. مانند زمانی که می‌خواهید به اداره بروید هر روز رأس ساعت مشخصی بیدار شده و آماده شوید. هر روز نیم ساعت زمان برای ورزش بگذارید. اگر در خانه کار می‌کنید برنامه‌ای مشخص برای خود داشته باشید.

 

محدودیت‌هایی قرار دهید

کار از راه دور

بسیاری از دور کاران در کار خود زیاده‌روی می‌کنند. ازآنجایی‌که رفت‌وآمدی دیگر ندارید بهتر است کارتان را سریع‌تر شروع کنید، همزمان با خوردن ناهار کار کنید و تا زمان غروب خورشید دست از کار نکشید. کار زیاد و نگذاشتن زمان برای خودتان می‌تواند برای سلامتتان مضر باشد و حتی روی بهره‌وری کارتان اثر می‌گذارد. به یاد داشته باشید:

در تعطیلات کار نکنید، مگر اینکه واقعاً مجبور باشید

پشت میز کارتان غذا نخورید تا بتوانید روی غذای خود تمرکز داشته و متوجه سیگنال‌های سیری شوید

با خودتان صادق باشید و ببینید چند ساعت کار می‌کنید

 

از آشپزخانه استفاده کنید

کار از راه دور

آشپزخانه را پر از مواد خوراکی سالم و تازه کنید تا مطمئن باشید از غذایی مقوی و سالم در طول روز لذت خواهید برد. بهتر است در آشپزخانه‌ی شما شیرینی‌ها و غذاهای آماده‌ی سرشار از کالری وجود نداشته باشد. زمانی که انتخاب‌های غذایی ناسالم در دسترس داشته باشید آن‌ها برای شما سخت خواهد بود.

 

بیرون بروید

کار از راه دور

بیرون بودن برای ذهن و بدن شما عالی است. نور خورشید نه‌تنها به شما ویتامین D می‌دهد بلکه بودن در طبیعت می‌تواند برای سلامت شما مفید بوده و استرستان را کاهش دهد. هر روز چند بار از خانه خارج شوید تا از مزایای بودن در فضای آزاد بهره‌مند گردید.

 

از موقعیت خود استفاده کنید

کار از راه دور

کار کردن از خانه به شما امکان کنترل بیشتری روی برنامه و زمانتان را می‌دهد. تا زمانی که رئیستان این لطف را به شما دارد می‌توانید یک ساعت زودتر بیدار شوید و به کلاس زومبا بروید و یا برای داشتن وعده‌ی غذایی سالم‌تر زمان بیشتری بگذارید. زمانی که در کارتان استرس زیادی دارید می‌توانید ده دقیقه تمرین یوگا یا مدیتیشن داشته باشید.

 

مطالب دیگری که ممکن است بپسندید

نظر کاربران

    شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.

    کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این مطلب دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.


    نام :
    ایمیل:
    متن مورد نظر:

    عضویت در خبرنامه wiki5040