۲۶ آبان ۱۳۹۴

ورزش های شکمی در محل کار

۲۶ آبان ۱۳۹۴ 1547 بازدیدکننده 0 نظر
ورزش های شکمی در محل کار در این مقاله می خوانید

با چند ورزش ساده می‌توانید روزهایی که پشت میز می‌نشینید بدنتان را تقویت کرده و ماهیچه‌های شکمی‌تان را بسازید. ...

ورزش های شکمی در محل کار

تنفس

ورزش برای پشت میز

ماهیچه‌های شکمی را می‌توان با حرکاتی بدون متوجه شدن دیگران‌ کنترل و تقویت کرد. صاف روی لبه‌ی صندلی بنشینید و از بینی خود یک نفس عمیق بکشید. با کشیدن هوا داخل بدن ماهیچه‌های شکم را سفت کنید. نفستان را نگه‌داشته و تا ده بشمارید. سپس هوا را از دهانتان خارج کنید. این کار را ده تا پانزده بار در روز تکرار کنید. با این کار نه‌تنها ماهیچه‌های شکمی ورزش می‌کنند بلکه می‌توانید از تکنیک‌های تنفس برای کاهش استرس و افزایش گردش خون به مغز استفاده کرد. همین تکنیک را می‌توان زمانی که ایستاده‌اید نیز اجرا کنید. زمانی که پشت میزتان ایستاده‌اید یا منتظر کپی هستید این تمرین را انجام دهید.

 

چرخش

ورزش برای پشت میز

اگر اتاق خصوصی دارید و یا مهم نیست روی زمین دراز بکشید، هر یک‌ساعتی دراز کشیده و ده دراز نشست انجام دهید. اگر این امکان وجود ندارد نشسته بمانید. دست‌هایتان را به جلو دراز کرده و بدون اینکه باسن یا پاهایتان را تکان دهید بدن را تا جایی که می‌توانید به یک سمت خم‌کنید. به‌آرامی درحالی‌که کمرتان را صاف نگه‌داشته‌اید دست‌هایتان را از یک سمت به سمت دیگر بچرخانید. سر و گردن خود را همگام با چرخش دست‌ها بچرخانید تا بیشترین فشار به ستون مهره‌ها وارد شود. چند بار در روز این حرکت را تکرار کرده و هر بار ده مرتبه آن را اجرا کنید. همان‌طور که نشسته‌اید دست‌ها را تا جایی که می‌توانید صاف بالای سرتان ببرید و تا حد ممکن به یک سمت خم شوید. همزمان با خم شدن ماهیچه‌های شکمی شما منقبض می‌شوند. نفس خود را بیرون داده و صاف شوید. سپس به سمت دیگر خم‌شده و همین کار را تکرار کنید.

 

توپ‌های ثبات

ورزش برای پشت میز

یک روش جدید برای طرفداران حفظ تناسب‌اندام در محل کار استفاده از توپ‌های استقامت به‌جای صندلی است. توپی پیدا کنید که بتواند تا ارتفاعی که شما برای حفظ حالت بدنی مناسب جهت دسترسی به کیبورد و میز نیاز دارید متناسب بماند و یا به دنبال توپ‌های مدرنی باشید که صندلی نیز می‌توانند باشند. شما باید ماهیچه‌های شکمی و ستون فقرات خود را طوری روی توپ به کار بگیرید که متعادل مانده و نیفتید. بعلاوه استقامت و تعادلی که شما باید به آن برسید به قوی کردن کمر کمک می‌کند.

 

مطالب دیگری که ممکن است بپسندید

نظر کاربران

    شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.

    کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این مطلب دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.


    نام :
    ایمیل:
    متن مورد نظر:

    عضویت در خبرنامه wiki5040