۴ تير ۱۳۹۶

جلوگیری از جوش ها بعد از ورزش

۴ تير ۱۳۹۶ 492 بازدیدکننده 0 نظر
جلوگیری از جوش ها بعد از  ورزش در این مقاله می خوانید

بیشتر چیزهایی که برای پوست شما مشکل‌ساز خواهند شد قابل‌اجتناب هستند. فقط باید کمی زمان گذاشته و مقداری بیشتر به پوستتان توجه کنید. ...

جلوگیری از جوش ها بعد از  ورزش

شستن صورت قبل از ورزش

جلوگیری از جوش

شاید دوست نداشته باشید قبل از ورزش آرایشتان  پاک شود ( خصوصاً اگر بعد از شستن صورت باید دوباره  آرایش کنید ) اما این کار اولین گام مهم برای جلوگیری از پیدایش جوش‌ها در زمان ورزش است. زمانی که در حین ورزش تعریق می‌کنید تمام ذرات چربی، لوازم آرایشی، آلودگی، سلول‌های پوستی مرده و ... روی منافذ پوستی صورت شما مانده و باعث پیدایش جوش‌ها بعد از ورزش خواهند شد.

 

استفاده از هدبند در زمان ورزش

جلوگیری از جوش

حتی اگر همیشه صورتتان را قبل از ورزش بشویید این احتمال وجود دارد که به موهایتان دقت نداشته باشید. متأسفانه زمانی که عرق می‌کنید هر چیزی که روی موهای خود زده‌اید به صورتتان خواهد آمد. نرم‌کننده‌ها، اسپری‌های مو، ژل و شامپوهای خشک همگی برای پوست صورت مناسب نیستند و می‌توانند باعث تغییر در ph پوست و بسته شدن منافذ پوستی شوند – چیزی که نتیجه‌ی آن پیدایش جوش‌ها می‌باشد.

 

پوشیدن لباس‌های سبک و آزاد

جلوگیری از جوش

اگر بدنتان مستعد جوش در نقاطی مانند قفسه‌ی سینه، پشت یا باسن است اغلب علت این جوش‌ها سایش می‌باشد. هر چیزی که روی نواحی مستعد جوش پوست مالیده شود باعث تحریک جوش‌ها خواهد شد. شاید تعریق باعث جوش شود اما چیزی که بیشترین اثر را دارد سایش است. زمانی که بدن دارای تعریق با لباس برخورد می‌کند این سایش بدتر خواهد شد.

 

تمیز کردن تجهیزات قبل از استفاده

جلوگیری از جوش

وزنه‌های داخل باشگاه 362 بار بیشتر از توالت‌های عمومی باکتری دارند! تصور کنید هر فردی با دست‌های عرق کرده آن‌ها را لمس می‌کند، به دستشویی رفته و دست‌های خود را نمی‌شوید و باز این دست‌های پر میکروب را به همه‌چیز می‌زند. حالا اگر شما روی هریک از این‌ها نشسته، دراز کشیده یا  به آن  دست بزنید تمامی جرم‌ها به شما منتقل خواهد شد.

راه‌حل ساده است. قبل از استفاده تجهیزات را تمیز کنید. اگر ممکن است از دستمال‌های مرطوب یا اسپری برای این کار استفاده کنید، نه حوله‌ی خودتان.

 

جلوگیری از تماس

جلوگیری از جوش

انتقال میکروب تا حدی وجود دارد و شما نمی‌توانید کاملاً جلوی آن را بگیرید. اما می‌توانید به محیط اطراف خود دقت داشته و تا حد امکان مراقب تماس خود با چیزهایی که اطرافتان است باشید. برای مثال حوله‌ی خود را روی دسته‌ی دستگاه تردمیلی که هنوز تمیز نکرده‌اید نگذارید تا جرم‌ها در زمان پاک کردن تعریق به صورتتان منتقل نشوند.

در تمام مدت زمان ورزش به صورتتان دست نزنید و به این فکر کنید که چطور می‌توانید قبل از ورزش وسایل را ضدعفونی کنید تا احتمال انتقال میکروب‌ها را کاهش دهید.

 

بیرون آوردن لباس‌های عرق کرده

جلوگیری از جوش

هرچه بیشتر بعد از ورزش با لباس‌های عرق کرده بنشینید احتمال جوش‌های بدن بیشتر خواهد بود. این موضوع دو دلیل دارد: عمل سایش بین پوست و لباس‌های عرق کرده و دیگری احتمال تجمع میکروب و باکتری‌ها روی پارچه‌ی لباس.

 

شستن دست‌ها قبل از صورت

جلوگیری از جوش

مطمئناً شستن صورت بعد از ورزش خوب است اما باید در ابتدا حتماً دست‌های خود را بشویید. اگر قبل از شستن صورت دست‌های شما خوب با صابون تمیز نشوند شما تنها میکروب‌ها را به صورت خود منتقل کرده‌اید.

 

مطالب دیگری که ممکن است بپسندید

نظر کاربران

    شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.

    کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این مطلب دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.


    نام :
    ایمیل:
    متن مورد نظر:

    عضویت در خبرنامه wiki5040