۳ اسفند ۱۳۹۵

نشانه های زیاد بودن تمرینات کاردیو

۳ اسفند ۱۳۹۵ 1344 بازدیدکننده 0 نظر
نشانه های زیاد بودن تمرینات کاردیو در این مقاله می خوانید

کمی ورزش متوسط به سلامت قلب و ماهیچه‌ها کمک می‌کند. اما مقدار زیاد آن می‌تواند تأثیر بدی داشته باشد.   ...

نشانه های زیاد بودن تمرینات کاردیو

بدنتان همیشه دردناک است

کاهش وزن

درست مانند هر ورزش دیگری تمرینات زیاد کاردیو می‌تواند باعث آسیب رسیدن به بدن شود. این آسیب می‌تواند جراحت بر اثر استفاده‌ی بیش‌ازحد از بدن یا چیزی خفیف‌تر باشد. اغلب سعی می‌کنیم کمی درد و التهاب در بدن را نادیده بگیریم اما هر دردی باید به‌خوبی بررسی شود. اگر درد شدید یا گرفتگی ماهیچه دارد بدنتان از شما می‌خواهد کمی تغییر ایجاد کنید. التهاب شدید مفاصل به‌تدریج ایجاد می‌شود پس نادیده گرفتن علائم اولیه اغلب برای شما ساده خواهد بود. 

 

نمی‌توانید بخوابید

کاهش وزن

فعالیت فیزیکی در طول روز می‌تواند از کم‌خوابی جلوگیری کرده و مشکل شما را حل کند. همه‌ی ما برای سالم ماندن و خواب خوب باید در طول روز کمی ورزش کنیم. بااین‌وجود ورزش زیاد نیز می‌تواند باعث مشکلات خواب شود. ورزش بیش‌ازحد باعث افزایش هورمون‌های استرس، مانند کورتیزول، در بدن خواهد شد.

 

چربی سوزی ندارید

کاهش وزن

همه‌ی ما زمانی که حس می‌کنیم نیاز به کاهش وزن داریم به سراغ تمرینات کاردیو می‌رویم. اگر هر روز می‌دوید و هنوز هم از وزنتان راضی نیستید شاید وقت آن رسیده این تمرین را کنار بگذارید. تمرینات کاردیو می‌توانند به سوختن چربی در طول ورزش کمک کنند اما سوخت‌وساز بدن به سرعت به حالت عادی بازمی‌گردد. مشکل دیگر این است که تمرینات شدید کاردیو می‌توانند باعث از دست دادن ماهیچه‌ها نیز شوند.

 

شکمتان آب نمی‌شود

تناسب اندام

اغلب ما برای تناسب‌اندام به سراغ یک برنامه‌ی ورزشی می‌رویم اما شما به چیزی بیشتر از پیاده‌روی یا دو نیاز دارید. تمرینات کاردیو به تنهایی نمی‌توانند چربی شکم را بسوزانند. شما باید تمرینات قدرتی را نیز در برنامه‌ی ورزشی خود برای سوزاندن چربی اضافه کنید. با ساخت  و قوی کردن ماهیچه‌ها در طول ورزش چربی‌های بدن می‌سوزند.

 

هنوز از خودتان راضی نیستید

تناسب اندام

شاید تمرینات اشتباهی را انجام می‌دهید. کاردیو می‌تواند باعث کاهش وزن شود اما به شما بدنی خوش‌فرم نخواهد داد. استفاده از ورزش‌های کاردیو به عنوان شکلی اولیه از تمرین می‌تواند بدن شما را کمی لاغر کند اما هنوز هم اندامی شل و غیر جذاب خواهید داشت.

 

تمام‌وقت خسته‌اید

تناسب اندام

تمرینات کاردیو برای تأمین انرژی بدن عالی‌اند. اگر احساس می‌کنید تمام مدت خسته‌اید باید این تمرینات را کنار بگذارید. ورزش متعادل استرس خوبی برای بدن شما خواهد بود و باعث تقویت ماهیچه‌ها و استخوان‌ها می‌شود. اگر بدن تحت استرس زیاد قرار گیرد تمرینات باعث می‌شوند انرژی شما از بین برود.

 

علاقه‌ای به تمرینات ندارید

تناسب اندام

اگر ناگهان احساس می‌کنید انگیزه‌ی شما از بین رفته است یا فکر ورزش برای شما آزاردهنده می‌باشد این‌ها نشانه‌ی خوبی برای کمی استراحت هستند. انسان برای حفظ انگیزه به تنوع نیاز دارد، اگر از دویدن روی تردمیل متنفرید خودتان را مجبور به انجام این کار نکنید.

 

مطالب دیگری که ممکن است بپسندید

نظر کاربران

    شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.

    کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این مطلب دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.


    نام :
    ایمیل:
    متن مورد نظر:

    عضویت در خبرنامه wiki5040