۲۸ دي ۱۳۹۵

باورهای نادرست از تناسب اندام

۲۸ دي ۱۳۹۵ 1048 بازدیدکننده 0 نظر
باورهای نادرست از تناسب اندام در این مقاله می خوانید

برخی باورهای نادرست باعث می شوند تمام  تلاش شما برای تناسب اندام با شکست مواجه گردد.  ...

باورهای نادرست از تناسب اندام

نداشتن درد یعنی بی‌فایده بودن

تناسب اندام

ورزش نیازی نیست به شما آسیبی برساند تا برایتان مفید باشد. در حقیقت اگر به خودتان آسیب بزنید کار اشتباهی کرده‌اید. مقداری تورم و درد در ابتدای ورزش طبیعی است اما در صورت ادامه‌دار شدن شما جایی را اشتباه می‌کنید. برای اینکه به ماهیچه‌ها زمان کافی برای تطابق با شرایط جدید را بدهید، خیلی زود خودتان را تحت‌فشار قرار ندهید و یا اینکه در خطر آسیب قرار خواهید گرفت.

 

تعریق زیاد یعنی تناسب‌اندام ندارید

تناسب اندام

در حقیقت این کاملاً برعکس است. تعریق در حین ورزش نشان‌دهنده‌ی خنک شدن مؤثر بدن است. ورزشکاری که در حین ورزش مرکز بدنش خنک می‌ماند خون را با سرعت بیشتری به سطح پوست خواهد رساند و گرما را از بدن خارج خواهد کرد. در همین حین غدد تعریق کارکرد خود را بیشتر کرده و در زمان تعریق بدن را خنک‌تر می‌کنند. افرادی که بدنی متناسب دارند بیشتر تعریق داشته و در همین حال سدیم کمتری از دست می‌دهند، زیرا بیشتر آن جذب بدن خواهد شد. نتیجه خنک شدن مؤثرتر بدن است.

 

ترک ورزش و تبدیل ماهیچه به چربی

تناسب اندام

چربی و ماهیچه‌ها دو بافت متفاوت هستند و هیچ‌یک نمی‌تواند به دیگری تبدیل شود. حقیقت این است که ماهیچه‌ها اگر استفاده نشوند لاغر خواهند شد. ازاین‌رو اگر مانند همیشه به خوردن ادامه دهید و ورزش را کنار بگذارید می‌بینید چربی در بدن زیاد شده و تراکم ماهیچه‌ها کاهش خواهد یافت.

 

افزایش چربی سوزی با ورزش طولانی‌تر و شدت کمتر

تناسب اندام

در حقیقت اهمیتی ندارد چند درصد انرژی در طول ورزش از چربی تأمین می‌شود و چقدر از کربوهیدرات‌ها. چیزی که مهم است این است که در طول روز چند کالری سوزانده‌اید. هرچه شدت ورزش بیشتر باشد کالری بیشتری در دقیقه سوزانده خواهد شد.

 

با ورزش می‌توانید همه‌چیز بخورید

تناسب اندام

اگر تصور دارید چون ورزش می‌کنید می‌توانید هر چیزی بخورید باید بدانید به مشکل بر خواهید خورد. درست است که تغذیه‌ی بد و ورزش نکردن برای سلامت شما بدتر خواهد بود اما اگر در کنار  ورزش تغذیه‌ی صحیح داشته باشید می‌توانید نتایج بهتری کسب کنید.

 

اگر مرتب ورزش نکنید بی‌فایده است

تناسب اندام

حتی کمی تمرین، مانند پیاده‌روی یا باغبانی در هفته، می‌تواند فواید زیادی برای شما داشته باشد.

 

ورزش می‌تواند مشکلات سلامت را حل کند

تناسب اندام

باوجودی که ورزش منظم تفاوت زیادی در کیفیت زندگی شما ایجاد خواهد کرد اما همه‌ی بیماری‌ها را حل نمی‌کند. کسانی که از نوعی بیماری رنج می‌برند باید حتماً نزد پزشک رفته و یک برنامه‌ی درمانی مؤثر را دنبال کنند.

 

تمرینات قدرت به بدن حجم می‌دهد

تناسب اندام

زنان بسیاری این باور را بهانه‌ای برای اجتناب از تمرینات قدرتی قرار می‌دهند. آن‌ها نمی‌دانند تمرینات قدرتی ساده‌ترین و سریع‌ترین راه برای سوزاندن چربی و افزایش بافت ماهیچه‌ای بدن است.

 

برای ماهیچه سازی نیاز به پروتئین بیشتر دارید

تناسب اندام

ورزشکاران نسبت به افراد دیگر کمی نیاز به پروتئین بیشتری خواهند داشت و البته هنوز هم برای جایگزینی گلیکوژن ماهیچه نیازمند کربوهیدرات‌ها هستند. انقباضات شدید و قدرتمند ماهیچه‌ها ( مانند وزنه‌برداری ) سوخت خود را از کربوهیدرات‌ها تأمین می‌کنند. چربی یا پروتئین هیچ‌کدام نمی‌توانند به سرعت اکسیده شده و نیاز ورزشکار را تأمین کنند. کربوهیدرات‌های کافی در رژیم غذایی روزانه پایه‌ای برای بازیابی سطح گلیکوژن است.

 

ورزش بیشتر بهتر است

تناسب اندام

در مورد ورزش، شما باید تعادل کافی میان تمرینات و استراحت خود برقرار کنید تا بتوانید در نهایت کارکردی بهینه داشته باشید.

 

مطالب دیگری که ممکن است بپسندید

نظر کاربران

    شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.

    کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این مطلب دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.


    نام :
    ایمیل:
    متن مورد نظر:

    عضویت در خبرنامه wiki5040