۱۸ دي ۱۳۹۵

اگر اضافه وزن دارید چگونه ورزش را شروع کنید

۱۸ دي ۱۳۹۵ 1012 بازدیدکننده 0 نظر
اگر  اضافه وزن دارید چگونه ورزش را شروع کنید در این مقاله می خوانید

شروع یک روال ورزشی جدید برای همه سخت است، خصوصاً اگر دچار افزایش وزن باشید. پس چگونه باید ورزش را شروع کنید؟ ...

اگر  اضافه وزن دارید چگونه ورزش را شروع کنید

قبل از شروع هر برنامه‌ی ورزشی مطمئن شوید به اندازه‌ی کافی برای داشتن فعالیت فیزیکی سالم هستید. نزد پزشک خود رفته و از او در مورد محدودیت‌های ورزشی خود سؤال کنید. سپس ورزشی را انتخاب نمایید که از آن لذت می‌برید وهمان را ادامه دهید.

 

پیاده‌روی

کاهش وزن

شاید این انتخاب ساده به نظر بیاید اما اینکه پیاده‌روی در رأس لیست ورزش‌های مفید برای همه‌ی افراد قرار دارد بی‌دلیل نیست. پیاده‌روی نیاز به تجهیزات کمی داشته و تقریباً در هر جایی قابل انجام است. پیاده‌روی فشار کمی بر بدن وارد کرده و قدرت و تحرک در پایین‌تنه را بهبود می‌بخشد. شما می‌توانید آن را بر اساس برنامه‌ی خود آرام، متوسط یا شدید انجام دهید.

برای شروع اگر واقعاً در ورزش تازه‌کار هستید با روزانه 10 تا 15 دقیقه پیاده‌روی کار را آغاز کنید. به‌تدریج به زمان اضافه کنید تا آن را به سی دقیقه برسانید. در شروع نگران سرعت نباشید. هدف خود را تداوم در نظر بگیرید. با افزایش سطح تناسب‌اندام در بدن، اگر توانستید سرعت یا شدت در ورزش خود را افزایش دهید.

 

آکوا جاگینگ یا پیاده‌روی در آب

کاهش وزن

ورزش‌های آبی برای کسانی که مفاصل دردناک یا مشکل در حرکت دارند عالی هستند. اما شنا در آب برای بسیاری از افراد دشوار است و کلاس‌های ایروبیک در آب نیز همیشه در دسترس شما نیستند. یک جایگزین خوب پیاده‌روی در آب است. آکوا جاگینگ حرکت در آب با کمک کمربندهای مخصوص است. شما بدون فشار زیاد از تمام مزایای پیاده‌روی و دویدن بهره‌مند خواهید شد.

در زمان پیاده‌روی نباید با کف استخر تماس داشته باشید. تنها با تکان دادن پاها برخلاف آب در آن به جلو خواهید رفت. این کار بیشتر از تصور شما نیاز به تلاش دارد، بنابراین کارتان را آهسته شروع کرده و به‌تدریج به آن بیفزایید.

 

کلاس‌های ورزش‌های گروهی

کاهش وزن

یکی از بهترین راه‌ها برای دنبال کردن یک برنامه‌ی ورزشی ملحق شدن به یک گروه است. کلاس‌های ورزش‌های گروهی مکانی عالی برای پیدا کردن دوستان جدید هستند. اما در ابتدا باید مطمئن شوید این کلاس با نیازهای شما مطابقت دارد. قبل از پرداخت هرگونه پول برای کلاس ابتدا یک جلسه به آن رفته و تمرینات را ببینید. به یاد داشته باشید برای فردی که اضافه‌وزن دارد زمان بیشتری برای انجام برخی حرکات نیاز است.

 

تمرینات قدرتی

کاهش وزن

دلایل زیادی برای شروع یک برنامه‌ی تمرین قدرتی وجود دارد. اما برای فردی که دارای اضافه‌وزن است فواید خاصی مطرح می‌شود. تمرینات قدرتی می‌توانند مشکلات حالت صحیح قرار گرفتن بدن که ناشی از حمل وزن اضافی هستند را حل کنند. تمرینات قدرتی همچنین می‌توانند رنج حرکات در تمامی مفاصل را بهبود بخشند. درنهایت با ساختن ماهیچه، سوخت‌وساز بدن شما حتی در زمان استراحت افزایش می‌یابد.

اگر در یک باشگاه عضو شوید خواهید دید برخی وسایل تمرینات قدرتی برای بدن‌های بزرگ آماده نیستند. حتی اگر مربی ندارید مسئول باشگاه می‌تواند به شما نشان دهد چطور خود را با این تجهیزات تطابق داده و یا از تمرینات جایگزین برای کار روی هر گروه از ماهیچه‌ها استفاده کنید. به یاد داشته باشید آهسته شروع کرده و در ابتدا زیاد ورزش نکنید. تداوم مهم‌ترین امر در برنامه‌ی ورزشی جدید شماست.

 

ورزش ذهن و بدن تای چای

 تای چای

ورزش‌های ذهن و بدن در میان عموم مردم رواج  یافته‌اند مانند یوگا. اما گاهی این تمرینات برای افراد دچار اضافه‌وزن سخت خواهند بود. بسیاری از حرکات یوگا که برای تعادل هستند برای افراد چاق سخت می‌باشند زیرا مرکز جاذبه در این افراد متفاوت است.

تای چای از گروهی از حرکات استفاده می‌کند که رنج حرکتی بیشتری در مفاصل داشته و تمرینات متفاوتی برای تعادل دارد. همچنین تای چای از عناصر مدیتیشن استفاده می‌کند تا استرس فرد را کاهش داده و با خواب بهتر کاهش وزن او را بهبود بخشد.

 

مطالب دیگری که ممکن است بپسندید

نظر کاربران

    شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.

    کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این مطلب دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.


    نام :
    ایمیل:
    متن مورد نظر:

    عضویت در خبرنامه wiki5040