۱ تير ۱۳۹۴

پس از تمرین ورزشی چه بخوریم؟

۱ تير ۱۳۹۴ 1879 بازدیدکننده 0 نظر
پس از تمرین ورزشی چه بخوریم؟ در این مقاله می خوانید

ورزش شما همین حالا تمام‌شده است. قبل از تمرین چیز زیادی نخورده‌اید و بدن شما نیاز به سوخت دارد. ماهیچه‌ها برای بازسازی نیاز به بک جایگزین دارند. اما چه چیزی بخورید؟ ...

پس از تمرین ورزشی چه بخوریم؟

پودر آب پنیر یا پروتئین وی

تغذیه پس از ورزش

پودر آب پنیر چربی‌های بدن را سوزانده، ماهیچه‌ها را ساخته و دارای پروتئین لاکتوفرین است که از سیستم ایمنی بدن حمایت می‌کند. پس از یک تمرین ورزشی سخت پودر آب پنیر سبب می‌شود انسولین در بدن زیاد شده و ماهیچه‌ها تشویق به جذب گلوکز می‌شوند. درنتیجه انرژی ازدست‌رفته احیا خواهد شد.

 

تخم‌مرغ

تغذیه پس از ورزش

تخم‌مرغ خام یا پخته دارای 9 آمینواسید  ضروری ( بلوک‌های ساخت پروتئین ) و همچنین آمینواسیدهای زنجیره‌ای است که به کم کردن میزان آسیب به ماهیچه‌ها کمک می‌کند. زرده‌ی تخم‌مرغ نیز این‌گونه است. این زرده دارای پروتئین، ویتامین دی و اسیدهای چرب امگا3 می‌باشد. زرده را می‌توانید با نان تست بخورید.

 

سیب‌زمینی شیرین

تغذیه پس از ورزش

شما مقدار زیادی از کربوهیدرات‌های گیاهی را از این سیب‌زمینی‌ها دریافت می‌کنید، موادی که برای بازسازی بدن برای دفعات بعدی ورزش لازم است. سیب‌زمینی شیرین سرشار از ویتامین A، ویتامین B5، تیامین، نیاسین، ریبوفلاوین و کاروتنوئیدهاست. همچنین دارای مقدار زیاد فیبر است که شما را به حدی سیر می‌کند که دیگر سراغ شکلات‌های انرژی‌زا یا دیگر نوشیدنی‌های انرژی‌زا نروید.

 

آواکادو

تغذیه پس از ورزش

آواکادو منبع غنی از چربی‌های اشباع‌نشده است که پس از یک تمرین سخت ماهیچه‌های شما را بازسازی می‌کند. بعلاوه حاوی ویتامین B موردنیاز برای افزایش سوخت‌وساز بدن است. اگرچه برخی افراد به خاطر چربی موجود در آواکادو از خوردن آن خودداری می‌کنند اما بدن شما به این چربی‌ها برای بهبود ماهیچه‌ها و مفاصل نیاز دارد.بهتر روش خوردن آواکادو همراه با کمی نمک است و یا آن‌ها را به اسموتی میوه‌ای خود اضافه کنید.

 

آب گیلاس

تغذیه پس از ورزش

یک منبع عالی دیگر آنتی اکسیدان برای کم کردن اسیب به ماهیچه ها آب گیلاس است. آب گیلاس برای خوردن پس از یک تمرین ورزشی سخت عالی است. افرادی که روزانه حدود 680 گرم آب گیلاس می نوشند کمتر دچار درد مفاصل شده و پس از ورزش انرزی کمتری از دست می دهند. از خوردن کنسانتره و چیزهایی که دارای شکر اضافی است خودداری کنید.

 

مطالب دیگری که ممکن است بپسندید

نظر کاربران

    شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.

    کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این مطلب دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.


    نام :
    ایمیل:
    متن مورد نظر:

    عضویت در خبرنامه wiki5040