۸ آذر ۱۳۹۳

چگونه از تردمیل استفاده کنیم

۸ آذر ۱۳۹۳ 1586 بازدیدکننده 0 نظر
چگونه از تردمیل استفاده کنیم در این مقاله می خوانید

در  این مقاله به شما کمک می کنیم با روش صحیح استفاده از تردمیل آشنا شوید. با این کار ورزش شما موثرتر خواهد بود. ...

چگونه از تردمیل استفاده کنیم

 

دویدن بر روی تردمیل یک ورزش بسیار موثر و مفید است اما اغلب به شیوه نادرست انجام‌شده و مانع کاهش وزن و تناسب اندام می‌شود. با خواندن این مقاله می‌توانید به مفیدترین شکل از آن استفاده کنید. 

 

مراحل

استفاده  درست از تردمیل

 

تردمیل مناسب و راحتی در نزدیکی منزل خود پیدا کنید.

همه از استفاده از تردمیل لذت نمی‌برند یا به نتیجه‌ای که می‌خواهند نمی‌رسند بنابراین تا زمانی که مطمئن نشده‌اید، تردمیل نخرید چون هزینه آن زیاد است. 

 

استفاده  درست از تردمیل

 

دلیل استفاده از تردمیل

 فکر کنید و تصمیم بگیرید به چه علت می‌خواهید از تردمیل استفاده کنید. می‌خواهید چربی بسوزانید، عضلات ریه یا قلبتان را تقویت کنید یا هردوی این‌ها؟

 

استفاده  صحیح از تردمیل

 

دستورالعمل روی دستگاه را بخوانید و آن را روشن کنید.

می‌توانید یکی از تمرینات از قبل تنظیم‌شده را انتخاب کنید یا این که ورزش را طبق نظر خود تنظیم کنید . با تنظیم دستی می‌توانید شیب و سرعت را هر طور می‌خواهید تنظیم کنید. 

 

استفاده  درست از تردمیل

 

تنظیم محدوده زمانی

یک محدوده زمانی منطقی ولی چالش‌برانگیز تنظیم کنید و در مدت تعیین‌شده بدوید. 

 

استفاده  درست از تردمیل

 

برای سوزاندن چربی، با شدت متوسط بدوید.

برای بهبود عملکرد قلب و عروق و تقویت بنیه، دویدنتان بین شدت بالا و شدت پایین به صورت متناوب باید باشد. برای تناسب قلب و عروق کیفیت مهم‌تر از کمیت است، در واقع بهتر این است که مدت کوتاه‌تر اما سخت‌تر تمرین کنید. 

 

استفاده  از تردمیل

 

ارزیابی میزان پیشرفت

برای ارزیابی پیشرفت خود بیشتر تردمیلهای جدید ارزیابی ضربان قلب و فاکتورهای دیگر داشته و برخی از تردمیلها با محاسبه این فاکتورها به شما نمره می‌دهند.  

 

توصیه‌ها

به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید یا با خود قرار بگذارید فقط هنگامی که روی تردمیل می‌دوید برنامه مورد علاقه خود را تماشا کنید. 

هر روز این کار را انجام ندهید چون علاقه‌تان را از دست داده و برایتان از حالت تفریحی و جالب در می‌آید. یک روز در میان (سه مرتبه در هفته) از تردمیل استفاده کنید. 

برنامه ورزشی‌تان را متنوع کنید (تردمیل ممکن است خسته‌کننده شود)

برای سوزاندن کالری بیشتر و ایجاد تنوع در برنامه، شیب را هر دو دقیقه تا 3% تغییر دهید مثلاً در دقیقه صفر (شروع) شیب 1% ، در دقیقه 2 شیب 3%، در دقیقه 4 شیب 6% و غیره. همین کار را ادامه دهید تا این که به 12 تا 15% برسید، همین شیب را حفظ کنید تا احساس کنید آماده بازگشت هستید. سپس همین توالی را به صورت معکوس با کم کردن شیب انجام دهید. 

تردمیل را در جایی قرار ندهید که دوست ندارید به آنجا بروید. یا اگر مجبور به اینکار هستید، فضای آنجا را برای خود آماده‌سازید، تمیز کنید، زیبا کنید و اجازه دهید نور کافی وارد آنجا شود، تا تمایلتان به استفاده از تردمیل کم نشود. 

 

هشدارها

آرام‌آرام شروع کنید. با ورزش ساده سه مرتبه در هفته شروع کنید و کم‌کم چالش را بیشتر کنید. اگر از ابتدا ورزشتان سخت و شدید باشد ممکن است عضلات تحت فشار قرارگرفته یا احساس دلسردی کنید. 

پیش از این که روی تردمیل بروید مطمئن شوید که خاموش است یا با سرعت خیلی آهسته حرکت می‌کند. 

پیش از شروع هر گونه برنامه ورزشی با پزشک خود مشورت کنید. اگر احساس سرگیجه، سبکی سر یا دشواری تنفس در حین ورزش دارید فوراً ورزش را متوقف کنید. 

 

مطالب دیگری که ممکن است بپسندید

نظر کاربران

    شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.

    کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این مطلب دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.


    نام :
    ایمیل:
    متن مورد نظر:

    عضویت در خبرنامه wiki5040