۲۰ تير ۱۳۹۶

راه هایی برای احساس نگرانی کمتر

۲۰ تير ۱۳۹۶ 219 بازدیدکننده 0 نظر
راه هایی برای احساس نگرانی کمتر در این مقاله می خوانید

باید بدانید نگرانی واکنشی طبیعی به استرس‌های روزانه است. بااین‌وجود این گفته به این معنا نیست که نباید به آن اهمیت بدهید بلکه باید به دنبال راهی باشید تا با آن تطابق یابید. ...

راه هایی برای احساس نگرانی کمتر

احساس خود را بشناسید

شاید غیرمنطقی به نظر برسد اما به‌جای تلاش برای بی‌توجهی به اضطراب خود بهتر است سعی کنید علت را بیابید، این کار کمک می‌کند در مقابل احساس قدرت بیشتری داشته باشید. کسانی که دچار دلهره هستند سعی می‌کنند از این حس خود فرار کنند که این کار باعث شدت یافتن آن خواهد شد. به ذهن خود مراجعه کرده و بگذارید این استرس را حس کنید تا بعد کمی آرام‌تر شوید.

 

بخوابید

اضطراب نه‌تنها باعث مشکلات خواب می‌شود بلکه از طرف دیگر کم‌خوابی باعث اختلال تشویش و نگرانی خواهد شد. کمبود خواب می‌تواند بخشی از مغز را فعال کند که مسئول استرس شدید برای حوادث آینده و یا اضطراب از موقعیت کنونی است.

خواب خوب شب تأثیر بسیاری بر بهبود سلامت شما و توانایی مدیریت استرس دارد. در ابتدا با آماده کردن بدن برای یک خواب آرام کارتان را شروع کنید، مثلاً با انجام کارهایی مانند کتاب خواندن یا گوش دادن به یک موسیقی ملایم.

 

غذا رسانی به بدن

باوجودی که تغذیه‌ی سالم اضطراب را درمان نمی‌کند اما می‌تواند روی حالت روحی و سلامت کلی بدن اثرگذار باشد. یک رژیم غذایی غنی از غلات کامل، سبزیجات و میوه‌ها انتخاب سالم‌تری از کربوهیدرات‌های ساده و غذاهای فراوری‌شده است. کربوهیدرات‌های پیچیده به‌کندی در بدن سوخته و به حفظ قند خون کمک می‌کنند و این باعث آرامش شما خواهد شد. هیچ وعده‌ی غذایی را کنار نگذارید، این کار باعث افت قند خون شده و سبب می‌شود احساس تشویش شما بدتر شود.

 

تحرک داشته باشید

تمرینات ایروبیک می‌توانند با کاهش تنش در بدن و افزایش مواد شیمیایی طبیعی واکنش‌دهنده مقابل استرس، اضطراب شما را کم کند. همچنین ورزش کمک می‌کند مغز بهتر با استرس خود را تطابق دهد. بعلاوه میزان خستگی را کاهش داده، هوشیاری فرد و تمرکز را بهبود بخشیده و توانایی خواب را بیشتر می‌کند. شما می‌توانید تنها پنج دقیقه بعد از ورزش شاهد تأثیر آن بر اضطراب خود باشید.

 

بیرون بروید

خوشبختانه گذراندن زمانی بیرون از خانه استرس را کاهش داده و باعث کاهش خشم، بهبود حالت روحی و حتی درد کمتر می‌شود. نیازی نیست حتماً از خانه خارج شوید، دیدن یک منظره‌ی طبیعی از پنجره هم برای شما مؤثر خواهد بود. اگر احساس دل‌شوره دارید کمی قدم بزنید و یا برای چند دقیقه در یک فضای سبز بنشینید.

 

تمرینات ذهنی

زمانی که اضطراب دارید به‌سادگی افکار منفی به ذهنتان حمله‌ور می‌شوند. اما چطور است اگر بتوانید اضطراب خود را کاهش داده و تنها ده دقیقه ذهنتان را به موقعیت فعلی آورده و از فکرهای منفی دور کنید؟ تمرینات ذهنی مدیتیشن این کار را برای شما می‌کنند.

مدیتیشن به کسانی که اضطراب دارند کمک می‌کند توجه خود را از نگرانی‌های درونی برداشته و به جهان خارجی و لحظه‌ی حال معطوف کنند، این کار اجازه می‌دهد آن‌ها بتوانند روی کاری که در دست دارند تمرکز داشته باشند.

 

بنویسید

نوشتن به‌سادگی به شما این امکان را می‌دهد تا احساسات خود را بهتر شناخته، اضطراب خود را مدیریت کرده و نگرانی‌هایتان را اولویت‌بندی کنید. نوشتن در مورد موضوعی که نگرانید یا مشکلی که حل‌نشده است کمک می‌کند این مشکل در جلوی دید شما قرار گیرد و کمی ساختاریافته و بتوانید آن را سازمان‌دهی کنید. در نهایت این کار کمک می‌کند بتوانید مشکل را حل کنید. با این روش شما بهتر می‌خوابید، احساس  بهتری داشته و بهتر می‌توانید فکر کنید و در کل به زندگی اجتماعی بهتری خواهید رسید. همه‌ی این‌ها عملکرد ایمنی بدن و سلامت کلی شما را ارتقا خواهند داد.

 

مطالب دیگری که ممکن است بپسندید

نظر کاربران

    شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.

    کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این مطلب دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.


    نام :
    ایمیل:
    متن مورد نظر:

    عضویت در خبرنامه wiki5040