۲ اسفند ۱۳۹۵

راه هایی برای کاهش استرس

۲ اسفند ۱۳۹۵ 834 بازدیدکننده 0 نظر
راه هایی برای کاهش استرس در این مقاله می خوانید

علاقه‌مندید چیزهای بیشتری در مورد استرس و مدیریت آن یاد بگیرید؟ به خواندن این مقاله ادامه دهید. ...

راه هایی برای کاهش استرس

نفس عمیق بکشید

زمانی که احساس اضطراب دارید تنفس عمیق می‌تواند به شما کمک کند. افزایش اکسیژن در بدن فواید بسیاری دارد و روی سیستم عصبی اثر گذاشته و آن را آرام می‌کند. یک دست خود را روی شکم و دست دیگر را کنار دنده‌ها بگذارید. زمانی که نفس می‌گیرید سعی کنید شکم و قفسه‌ی سینه را به بیرون هل دهید و دست‌ها را از بدن دور کنید.

 

ورزش کنید

ورزش به خاطر اندروفین برای کاهش نگرانی مفید است، ماده‌ای که در تنظیم حالت روحی بدن و احساس آرامش نقش دارد. از خانه خارج شده و برای 45 دقیقه پیاده‌روی کنید. اگر این تمرین را دوست ندارید می‌توانید طناب زدن یا  شنا را امتحان کنید. تنها کمی ورزش مهم است، هر تمرینی که باشد.

 

خودتان را آرام کنید

آرام کردن خود در اینجا به معنای ماساژ شخصی است. شما می‌توانید از هر چیزی برای این کار استفاده کنید. در زمان ماساژ با تمرکز روی هر نقطه از بدن سعی کنید 5 تا  6 نفس عمیق بکشید. با این کار سعی می‌کنید کمی آرام‌تر ماساژ را انجام دهید و در نتیجه بافت زمان لازم برای واکنش را دارد و به سیستم عصبی اجازه می‌دهید نرم شود. ازآنجایی‌که آرام‌تر می‌شوید و تمرین تنفس نیز می‌کنید میزان اکسیژن در بدن و خونتان زیاد خواهد شد.

 

 

کلید کار استمرار است

چه ورزش می‌کنید، نفس عمیق تمرین می‌کنید یا خودتان را ماساژ می‌دهید، آن را یک عادت برای زندگی خود کنید. این راه را بخشی از زندگی روزانه‌ی خود کرده و با تکرار مکرر آن به کاهش استرس خود کمک کنید.

 

مطالب دیگری که ممکن است بپسندید

نظر کاربران

    شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.

    کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این مطلب دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.


    نام :
    ایمیل:
    متن مورد نظر:

    عضویت در خبرنامه wiki5040