۲۴ شهريور ۱۳۹۴

7 عادت قبل از خواب در افراد سالم

۲۴ شهريور ۱۳۹۴ 2181 بازدیدکننده 0 نظر
7 عادت قبل از خواب در افراد سالم در این مقاله می خوانید

هفت عادت قبل از خواب که به سلامت و کیفیت خواب شما کمک می کند. ...

7 عادت قبل از خواب در افراد سالم

هوشمندانه‌تر می‌خورند

قبل از خواب چکار کنیم

اگر می‌خواهید قبل از خواب یک خوراکی مختصر داشته باشید آن کیوی است. یک ماه خوردن دو عدد کیوی یک ساعت قبل از خواب در بزرگ‌سالان کمک زیادی به خواب آن‌ها می‌کند. آن‌ها تا 35 درصد سریع‌تر و 13 درصد طولانی‌تر می‌خوابند.  شاید آن غلظت آنتی‌اکسیدان ویتامین‌های C و E باشد که به تنظیم انتقال‌دهنده‌های عصبی در مغر کمک می‌کند.

 

از بالشت پر استفاده نمی‌کنند

قبل از خواب چکار کنیم

یک اشتباه رایج: خریدن بالشت پر. درست است که بالشت راحت برای هرکسی فرق دارد اما در طی تحقیقات انجام‌شده نشان داده‌شده است بیشتر افرادی که مشکل خواب داشته‌اند از بالشت پر استفاده می‌کرده‌اند. زمانی که قصد خرید یک بالشت جدید دارید به دنبال بالشت‌های پلی‌استر یا لاتکس باشید.

 

حرکات کششی انجام می‌دهند

قبل از خواب چکار کنیم

گرفتگی عضلات پا، این مشکل به‌قدر کافی درد دارد تا خوابیدن را برای شما سخت کند. بیش از نیمی از بزرگ‌سالان این را تجربه کرده‌اند . زنان بیشتر از این موضوع رنج می‌برند، خصوصاً زمانی که سن بالا می‌رود. هر شب قبل از خواب عضلات ران و ساق پا را بکشید. این کار کمک می‌کند ماهیچه‌ها و تاندون‌ها کشیده شوند و شدت گرفتگی را کم می‌نماید.

 

این دارو را مصرف می‌کنند

قبل از خواب چکار کنیم

اگر طبق دستور پزشک از آسپرین با دوز کم برای خطر سکته‌ی مغزی یا سکته‌ی قلبی استفاده می‌کنید به‌جای صبح‌ها قبل از خواب آن را بخورید تا فایده‌ی بیشتری برای شما داشته باشد. تعداد سکته‌های قلبی صبح‌ها بیشتر است، شاید علت آن فعالیت بیشتر پلاکت‌های خون در این زمان است. بیمارانی که قبل از خواب آسپیرین مصرف کنند فعالیت پلاکت‌های خونی آن‌ها صبح‌ها کمتر می‌شود که این برای قلب بهتر است.

 

به دنبال " صداهای صورتی " هستند

قبل از خواب چکار کنیم

چکه کردن آب شیر، تیک‌تاک ساعت. این‌ها صداهای کوچکی هستند که ممکن است شما را بیدار نگه‌دارند. شاید شما برای از بین بردن اثر آن‌ها به دنبال صداهای سفید رفته‌اید ( صداهای محیط در یک رنج فرکانسی خاص ). اما برخلاف صداهای سفید، صداهای صورتی به‌عنوان صداهایی شناخته می‌شوند که با فرکانس کمتر و متناوب هستند. مثلاً صدای پنکه یا باران را تصور کنید. گوش دادن به صداهای صورتی در طول شب کمک می‌کند امواج مغزی منظم شود، درنتیجه فرد به مدت طولانی‌تری در مرحله‌ی آرام خواب باقی می‌ماند.

 

می‌دوند

قبل از خواب چکار کنیم

حتماً شنیده‌اید که بعدازظهر به باشگاه نروید و ورزش نکنید زیرا فعالیت ورزشی در شب باعث می‌شود نتوانید بخوابید. اما خبر خوب: هرزمان که ورزش کنید به خواب بهتر شما کمک می‌کند، حتی همان شب. کسانی که 4 ساعت قبل از زمان خواب ورزش کرده‌اند تغییری در کیفیت خواب خود حس نکرده‌اند.

 

یک‌لحظه برای یک ورزش فکری

قبل از خواب چکار کنیم

همه‌ی ما می‌دانیم قدردانی از نعمت‌ها روی سلامت روحی ما اثر دارد. اما برخی تحقیقات نشان داده‌اند کسانی که بیشتر قدردان‌اند بهتر می‌خوابند. برای خود یک دفتر یادداشت درست کنید و هر چیزی که می‌توانید بابت آن سپاس گذار باشید را بنویسید. با این کار افکار منفی هنگام خواب به سراغ شما نیامده و خوابتان را مختل نمی‌کنند.

 

مطالب دیگری که ممکن است بپسندید

نظر کاربران

    شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.

    کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این مطلب دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.


    نام :
    ایمیل:
    متن مورد نظر:

    عضویت در خبرنامه wiki5040