۲۱ تير ۱۳۹۴

نکاتی برای حفظ قدرت استخوان ها با افزایش سن

۲۱ تير ۱۳۹۴ 1671 بازدیدکننده 0 نظر
نکاتی برای حفظ قدرت استخوان ها با افزایش سن در این مقاله می خوانید

پوکی استخوان یکی از مشکلات رایجی است که با افزایش سن به وجود می‌آید.قوی نگه‌داشتن استخوان یکی از راه‌های سالم ماندن در طی گذشت زمان است. ...

نکاتی برای حفظ قدرت استخوان ها با افزایش سن

سبزیجات با برگ تیره بخورید

پیشگیری از پوکی استخوان

سبزیجاتی مانند کلم کالی یا اسفناج که برگ تیره دارند سرشار از کلسیم می‌باشند و به قوی ماندن و انعطاف استخوان‌ها کمک می‌کنند.

 

ویتامین نور خورشید

پیشگیری از پوکی استخوان

اغلب افراد امروزه دچار کمبود ویتامین دی هستند. این ویتامین به بدن کمک می‌کند کلسیم را در بدن جذب کرده و استفاده کند. همچنین ویتامین دی مسئول حفظ سطح انرژی و شادابی شماست.

 

مصرف کافئین را قطع کنید

پیشگیری از پوکی استخوان

قهوه و کافئین عوامل مهم تخریب مواد معدنی سازنده‌ی استخوان در بدن هستند. همچنین غدد درون‌ریزی را خراب می‌کنند که وظیفه‌دارند سطح هورمون بدن را متناسب نگه‌دارند و انرژی شما را حفظ کنند.

 

ویتامین K و پتاسیم

پیشگیری از پوکی استخوان

ویتامین K و پتاسیم دو ماده‌ی غذایی هستند که باوجودی که با هم کار نمی‌کنند، اما برای کمک به نگهداری کلسیم در بدن ضروری‌اند.

 

زیاد ورزش کنید

پیشگیری از پوکی استخوان

تحقیقات نشان می‌دهد ورزش‌های کاهش وزن مانند دو، پیاده‌روی، دراز نشست، پرش از طناب و اسکی روش‌هایی عالی برای پیشگیری از پوکی استخوان هستند.

 

مطالب دیگری که ممکن است بپسندید

نظر کاربران

    شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.

    کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این مطلب دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.


    نام :
    ایمیل:
    متن مورد نظر:

    عضویت در خبرنامه wiki5040