۱۸ خرداد ۱۳۹۴

5 راه حل برای خواب بهتر

۱۸ خرداد ۱۳۹۴ 2574 بازدیدکننده 1 نظر
5 راه حل برای خواب بهتر در این مقاله می خوانید

کم خوابی عوارضی روی سلامت شما دارد. در اینجا 5 راه حل برای داشتن خوابی بهتر ارائه شده است. ...

5 راه حل برای خواب بهتر

کم‌خوابی تنها موجب خمیازه کشیدن نمی‌شود بلکه سبب عوارض روی کار و زندگی شخصی شما و سلامتی‌تان می‌شود. در زنان کم‌خوابی همراه با احساس خشونت، افسردگی، عصبانیت و خطرات دیابت و بیماری قلبی همراه است.

 

صداهای مزاحم را حذف کنید

یک همسری که خروپف می‌کند، کامیونی که بوق می‌زند ... هر چیزی که شما را بیدار می‌کند. برای یک خواب راحت‌تر از گوشی‌های مخصوص خواب استفاده کنید، اسپیکرهایی کوچک داخل یک هدبند ظریف و نرم.

 

بدن خود را آماده کنید

انگشتان پای خود را خم کرده و تا هفت بشمارید و سپس به حالت عادی بازگردید. این کار را برای همه‌ی گروه‌های ماهیچه‌ای تکرار کنید، از انگشتان به سمت گردنتان کار کنید.

 

یادداشت‌برداری کنید

هرروز یادداشت کنید چقدر کافئین نوشیده‌اید، چه مقدار ورزش کرده‌اید، چه چیزی خورده‌اید، چه زمانی به تختخواب رفته و چه زمانی بیدار شده‌اید و مدت کلی خواب شما چقدر بوده است. این یادداشت را با یک فرد متخصص در میان بگذارید.

 

محیط را خنک‌کنید

اغلب افراد در دمای اتاق و محیط خنک‌تر راحت‌تر می‌خوابند.

 

ذهن خود را آرام کنید

درست قبل از خواب کمی تمرین آرامش ذهنی انجام دهید. یک صحنه‌ی آرام را در ذهن خود تصور کنید مانند یک روز در کنار ساحل. در طول زمان این کار به آرامش ذهن شما کمک خواهد کرد.

 

 

مطالب دیگری که ممکن است بپسندید

نظر کاربران

    شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.

    کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این مطلب دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.


    نام :
    ایمیل:
    متن مورد نظر:

    عضویت در خبرنامه wiki5040