۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴

3 علت رایج مرگ و میر در زنان و راهکارهای پیشگیری

۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ 2021 بازدیدکننده 0 نظر
3 علت رایج مرگ و میر در زنان و راهکارهای پیشگیری در این مقاله می خوانید

آیا می‌دانید بیشترین علت مرگ‌ومیر در میان زنان چیست؟ شاید پاسخ شما را شگفت‌زده کند. به خواندن ادامه دهید تا متوجه شوید علت چیست و چه‌کار کنید تا خطر بیماری در شما کمتر شود. ...

3 علت رایج مرگ و میر در زنان و راهکارهای پیشگیری

بیماری‌های قلبی

پیشگیری از بیماری های قلبی

از هر سه زن یک نفر بر اثر بیماری قلبی از دنیا می‌رود، حتی بیشتر از سرطان. نود درصد از زنان یک یا دو فاکتور خطر بیماری قلبی را دارند. در اینجا می‌گوییم برای پیشگیری چه‌کار می‌توانید انجام دهید:

 

سیگار نکشید

 پیشگیری از بیماری های قلبی

این کار خطر بیماری قلبی را یک یا دو سال عقب می‌اندازد.

 

سطح کلسترول خون را کم کنید.

غذاهای سالم مصرف کنید مانند حبوبات، غلات، سبزیجات، ماهی، عسل، آجیل و مغزها. همه‌ی این غذاها میزان کلسترول عروق و قلب را کم می‌کند.

 

بیشتر فعالیت کنید.

 پیشگیری از بیماری های قلبی

ورزش مرتب فواید زیادی برای شما دارد – مانند کم کردن 30 تا 40 درصدی بیماری‌های قلبی.

 

وزن خود را کم کنید.

اگر وزن شما زیاد است – خصوصاً اطراف کمر – خطر کلسترول بالا وجود دارد و احتمال بیماری قلبی بیشتر است.

 

سرطان

پیشگیری از سرطان

یک‌چهارم علت مرگ‌ومیر در خانم‌ها سرطان است. بیشتر نوع آن‌ها سرطان پوست، سینه، ریه، روده بزرگ و رحم است. سیگار یکی از شناخته‌شده‌ترین عوامل سرطان است اما تغذیه‌ی نامناسب، کمبود فعالیت فیزیکی، چاقی و قرار گرفتن در مقابل نور خورشید نیز خطرات را افزایش می‌دهند. چه کاری می‌توان انجام داد؟

 

ترک سیگار

ده سال پس از ترک سیگار خطر مرگ بر اثر سرطان ریه نصف می‌شود.

 

بهبود رژیم غذایی

 پیشگیری از سرطان

برخی مطالعات نشان می‌دهند میوه و سبزیجات بدون نشاسته ممکن است مانع سرطان دهان، مری و معده شوند. همچنین میوه از سرطان ریه نیز جلوگیری می‌کند.

 

ورزش کنید

 پیشگیری از سرطان

ورزش منظم خطر سرطان روده را 40 تا 50 درصد، سرطان سینه 30 تا 40 درصد و سرطان پروستات را 10 تا 30 درصد کاهش می‌دهد.

 

در مقابل نور خورشید از خود محافظت کنید

بیشتر سرطان‌های پوست به علت قرار گرفتن در معرض اشعه‌ی UV خورشید ایجاد می‌شوند. زمانی که خانه نیستید از کرم ضد آفتاب استفاده کرده و مرتباً پوست خود را بررسی کنید تا علامت هشداردهنده‌ای روی آن وجود نداشته باشد.

 

سکته مغزی

پیشگیری از سکته مغزی

از هر پنج زن یک نفر دچار سکته‌ی مغزی می‌شود اما تنها 11 درصد از زنان خطرات و نشانه‌های سکته‌ی مغزی را می‌شناسند. در اینجا به شما می‌گوییم چکار می‌توانید انجام دهید:

 

ورزش کنید

ورزش منظم می‌تواند 25 درصد خطر سکته‌ی مغزی را کاهش دهد.

 

به‌جای نوشابه آب بخورید.

 پیشگیری از سکته مغزی

تنها یک نوشابه یا نوشیدنی قندی دیگر خطر سکته‌ی مغزی در زنان را 83 درصد زیاد می‌کند. اما خوردن پنج یا کاهش لیوان آب سبب کاهش خطر سکته‌ی مغزی می‌شود.

 

سیگار نکشید.

پیشگیری از سکته مغزی

سیگار نه‌تنها خطر سکته‌ی مغزی در خانم‌ها را تا 50 درصد افزایش می‌دهد بلکه احتمال خونریزی مغزی در زنان سیگاری 17 درصد بیشتر از مردان می‌باشد.

 

زیاد نخوابید

 پیشگیری از سکته مغزی

ده ساعت یا بیشتر خواب شاید عالی به نظر برسد اما خطر سکته‌ی مغزی را تا 63 درصد افزایش می‌دهد.

 

علائم را بشناسید

بسیاری از درمان‌ها در سه ساعت اول بروز علائم مؤثرتر هستند. زنان باید این علائم را بشناسند ازجمله سردردهای شدید، سرگیجه‌ی بی‌دلیل، گیجی، تنگی نفس و سکسکه همراه با درد در قفسه‌ی سینه.

 

مطالب دیگری که ممکن است بپسندید

نظر کاربران

    شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.

    کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این مطلب دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.


    نام :
    ایمیل:
    متن مورد نظر:

    عضویت در خبرنامه wiki5040