۱۴ دي ۱۳۹۳

چه مدت پس از صرف غذا می‌توان ورزش کرد؟

۱۴ دي ۱۳۹۳ 5405 بازدیدکننده 0 نظر
چه مدت پس از صرف غذا می‌توان ورزش کرد؟ در این مقاله می خوانید

ورزش اگر خیلی زود پس از صرف غذا انجام شود موجب کرامپ معده می‌گردد. با کمک مقاله ی زیر برای زمان ورزش و زمان صرف غذای خود برنامه ای صحیح تنظیم کنید.  ...

چه مدت پس از صرف غذا می‌توان ورزش کرد؟

پیدا کردن زمان مناسب برای صرف وعده‌های غذایی کم حجم و میان وعده، به همان اندازه انتخاب غذاهای سالم برای تأمین انرژی پیش از ورزش، در حین آن، و پس از آن اهمیت دارد. متخصص تغذیه می‌تواند شما را در انتخاب برنامه غذایی، و این که چه غذایی را در چه زمانی مصرف کنید راهنمایی کند. 

 

زمان‌بندی 

چه مدت پس از غذا می توان ورزش کرد

عادتی در خود ایجاد کنید که وعده‌های حجیم غذایی را حداقل سه تا چهار ساعت پیش از ورزش مصرف کنید. میان وعده‌های سبک را معمولاً می‌توان درست پیش از ورزش و حتی در حین آن مصرف کرد. وقتی ورزشتان تمام شد می‌توانید بلافاصله غذا بخورید. 

 

فواید 

پس از غذا چند ساعت صبر کنید و ورزش نکنید تا از درد معده، کرامپ، و اسهال جلوگیری شود. مصرف مقدار زیاد غذا درست پیش از ورزش می‌تواند باعث شود احساس سنگینی و خستگی نیز بکنید، چون دستگاه گوارش و عضلاتی که برای ورزش استفاده می‌کنید برای صرف انرژی با هم رقابت می‌کنند. اگر چه صرف کمی خوراکی پیش از ورزش مهم است و باید از حذف وعده غذایی اجتناب کنید. حذف وعده غذایی پیش از ورزش می‌تواند موجب ضعیف یا آهسته شدن زمان واکنش شما شود. 

 

ملاحظات 

چه مدت پس از غذا می توان ورزش کرد

کربوهیدرات‌های سالم بهترین غذای پیش از ورزش هستند. کربوهیدرات مورد نیاز خود را از پاستا، نان‌ها و غلات کامل و نیز سبزیجات تازه به دست بیاورید. از مصرف غذاهای بسیار پر فیبر و فروکتوز درست پیش از ورزش خودداری کنید. حبوبات پرفیبر پیش از ورزش می‌تواند موجب ایجاد گاز در شکم شود و میوه‌های سرشار از فیبر و فروکتوز می‌توانند باعث اسهال پس از ورزش شوند.  

 

تصور اشتباه 

چه مدت پس از غذا می توان ورزش کرد

باید از مصرف غذاهای چرب درست پیش از ورزش خودداری کنید چرا که گوارش چربی‌ها مدت زیادی طول کشیده و ممکن است منجر به آشفتگی معده در طول ورزش شود. اگر چه چربی و پروتئین بخش مهمی از رژیم غذایی است اما مهم‌تر از آن این است که درست پیش از ورزش انرژی بدن خود را از کربوهیدرات‌های سالم تأمین کنید. 

 

نگاه کارشناسان

چه مدت پس از غذا می توان ورزش کرد

یک متخصص تغذیه توصیه می‌کند برای غذا و ورزش برنامه مناسب خود را داشته باشید. وی ادعا می‌کند ممکن است شما یک وعده غذا بخورید و سپس فوراً ورزش کنید بدون این که دچار آشفتگی معده یا مشکلات دیگر شوید. برای امتحان این مسئله پس از خوردن یک وعده غذا ابتدا مقداری بدوید، سپس ورزش با شدت متوسط انجام دهید. اگر کرامپ معده را تجربه کردید، ورزش را متوقف کرده و بعداً ورزش کنید. 

 

مطالب دیگری که ممکن است بپسندید

نظر کاربران

    شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.

    کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این مطلب دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.


    نام :
    ایمیل:
    متن مورد نظر:

    عضویت در خبرنامه wiki5040