۲۲ آبان ۱۳۹۳

بازسازی بدن با استفاده از 5 روش آسان

۲۲ آبان ۱۳۹۳ 2843 بازدیدکننده 0 نظر
بازسازی بدن با استفاده از 5 روش آسان در این مقاله می خوانید

تنها با 5 گام ساده و کمی پشتکار به اندام دلخواه خود دست یابید. ...

بازسازی بدن با استفاده از 5 روش آسان

با نگاهی به گذشته زندگی، عبارت "چه می‌شد اگر" به ذهن بسیاری از افراد خطور می‌کند. امروز و فردا کردن و نداشتن انگیزه، زندگی بسیاری از افراد را در کنترل خود درآورده است. چه می‌شد اگر می‌توانستید این مسئله را امروز متوقف کنید و با 5 روش ساده به اندامی که تنها در رویایتان است دست پیدا کنید. آیا می‌خواهید امروز شروع کنید یا سال بعد تأسف بخورید؟ در ادامه 5 گام ساده که می‌توانید همین حالا در مسیر داشتن اندام فوق‌العاده بردارید آمده است.   

 

اراده‌ی لازم را داشته باشید

برای دستیابی به نگرشی عالی باید از خودتان بپرسید که چرا چیزی را که همیشه رویای آن را در سر داشته‌اید می‌خواهید. آیا به این دلیل است که می‌خواهید به خودتان ثابت کنید که می‌توانید آن کار را انجام دهید؟ آیا برای رسیدن به قابلیت‌هایتان است؟ هر چه که هست بگذارید شما را پیش ببرد. 

گام بعدی این است که قبول کنید مسئول هستید. هیچ عذر و بهانه‌ای نمی‌تواند شما را به جایی که می‌خواهید برسید برساند. تمرین و سخت‌کوشی شما را به جایی که دوست دارید خواهد رساند. هیچ کس نمی‌گوید که آسان است اما هیچ‌چیزی که ارزش داشتن داشته باشد، به سادگی به دست نمی‌آید.

گام آخر این است که شروع به کار کنید. دست از تعلل کردن در مورد اینکه چه زمانی بهترین زمان شروع است بردارید. هرگز زمان مناسبی برای شروع وجود نخواهد داشت. امروز شروع کنید! همین حالا دستیابی به هدف را شروع کنید. چه چیزی شما را متوقف می‌سازد؟ امروز شروع کنید در غیر این صورت سال بعد پشیمان می‌شوید. می‌توانید هنگامی که لباس می‌پوشید شکایت کنید.  

 

تغذیه‌ی مناسب 

 بازسازی بدن

 

بسیاری از افراد امروزه این ایده را پذیرفته‌اند که رژیم غذایی چیزی است که شما برای به دست آوردن اندام مناسب استفاده می‌کنید، و دوباره به آرامی به روش‌های قبلی خود برمیگردند و تعجب می‌کنند که چرا دوباره اضافه‌وزن پیداکرده‌اند. رژیم غذایی یک سبک زندگی از تغذیه‌ی سالم است.  برخلاف باورهای امروزی رژیم غذایی یک برنامه‌ی شش هفته، 12 هفته، یا یک ساله نیست بلکه برنامه‌ی دائمی در زندگی است. برای دستیابی واقعی به یک رژیم غذایی خوب باید این سبک زندگی را انتخاب کنید. 

سبک زندگی با تغذیه‌ی سالم، شامل خوردن هر 5 گروه اصلی مواد غذایی (گوشت، نان، میوه و سبزیجات، محصولات لبنی، و مواد غذایی شیرین) و نوشیدن میزان زیادی آب ( حداقل 2 لیتر در روز) می‌باشد. حال که تصمیم گرفته‌اید غذای سالم بخورید، باید سبکِ غذا خوردن خود را باهدف دستیابی به تناسب اندام  وفق دهید. دو هدف اصلی در این راستا کم کردن وزن یا ساختن عضله است، پس اجازه بدهید بر آن‌ها تمرکز کنیم.

جهت کم کردن وزن، یک رژیم غذایی سالم به تنهایی کافی است. تعداد شکلات‌ها و فست فود شب جمعه را که در خانه صرف می‌کنید کاهش دهید. تغذیه‌ی سالم به معنای خوردن غذای سالم است. تقلب در رژیم غذایی به معنای کلاه گذاشتن سر خودتان است! باید در کنار سیب‌زمینی و مرغ از سالاد نیز استفاده کنید. مرتبه‌ی بعدی که به فکر نوشیدن نوشابه با شام افتاده‌اید. آب بنوشید. درعین‌حال باید به خودتان برسید. یک عمر خوردن سالاد و نوشیدن آب می‌تواند خسته‌کننده باشد پس هر از چند گاهی خود را آزاد بگذارید و از خود پذیرایی کنید. شما قطعاً سزاوار آن هستید. 

برای به دست آوردن عضله، رژیمی از پروتئین و کربوهیدرات لازم است. پروتئین عمدتاً از گوشت حاصل می‌شود. پروتئین عضله‌های شما را پس از تمرین ورزشی ترمیم می‌کند و اندازه‌ی آن‌ها را افزایش می‌دهد. کربوهیدرات‌ها معمولاً از نان و پاستا حاصل می‌شوند. کربوهیدرات‌ها انرژی طولانی برای تمرین کردن در طول جلسات ورزشی را تأمین می‌کنند. در بین مواد غذایی نقش اصلی را شیر دارد. شیر سرشار از پروتئین است و دارای کلسیم، پتاسیم و ویتامین دی می‌باشد. همچنین باید مقدار زیادی تخم‌مرغ، ماهی ، و آب مصرف کنید.  

 

ورزش مناسب

 بازسازی بدن

 

اکنون موضوعی که در مسیر رسیدن به هدف برای شما بسیار مهم است: ورزش. چه دوست داشته باشید چه نه ورزش برای ایجاد اندامی متناسب ضروری است. 

5 مؤلفه در تناسب اندام وجود دارد: قدرت، استقامت، انعطاف‌پذیری، استقامت عضلانی و ترکیب بدنی. تمام این مولفهها برای یک برنامه‌ی ورزشی موفق مهم هستند. بهبود قدرت، حجم عضله‌های شما را افزایش خواهد داد، استقامت بالا به شما اجازه می‌دهد که به مدت طولانی‌تری تمرین کنید، انعطاف‌پذیری سلامت مفصل‌ها را تضمین می‌کند، استقامت عضلانی توانایی گروهی از ماهیچه‌ها برای کار کردن بدون خستگی است ، و ترکیب بدنی نسبت توده‌ی بدون چربی به توده‌ی چربی است. 

شما باید مطمئن شوید که تمام این مولفهها را هدف قرار داده‌اید. هر کدام از مولفهها با تمرین بهبود پیدا می‌کند. انعطاف‌پذیری با حرکات کششی، و قدرت با فشار آوردن به عضله‌هایتان تقویت می‌شود. به عضله‌ها به اندازه‌ی کافی فشار بیاورید تا استقامت عضلانی بیشتر شود. ترکیب بدن با سوزاندن انرژی بهتر می‌شود. هر چه سخت‌تر کار کنید انرژی بیشتری می‌سوزانید. هر چه انرژی بیشتری بسوزانید چربی و انرژی بیشتری از دست می‌دهید.  

 

سبک زندگی خود را حفظ کنید

 بازسازی بدن

 

اکنون شما در مسیر موفقیت هستید. تمام کاری که باید انجام دهید این است که اطمینان حاصل کنید که به راه خود ادامه می‌دهید. بسیاری از افراد سفر خود را آغاز می‌کنند اما تعداد کمی آن را به پایان می‌رسانند. آیا می‌توانید تصمیمی را که در سال جدید گرفتید به یادآورید؟ مردم همیشه همه چیز را رها می‌کنند. اما شما تا اینجا پیش‌آمده‌اید، پس چرا این همه زحمت را به هدر بدهید؟. شما باید آن را به یک سبک زندگی از عادت‌ها تبدیل کنید. 

همه‌ی ما میدانیم که چگونه چیزی را تبدیل به عادت کنیم- تنها با انجام دادن مداوم یک کار نهایتاً آن را به صورت غیرارادی انجام خواهید داد. 

یکی دیگر از راه‌های موثر برای حفظ برنامه‌تان این است که برنامه‌ریزی کنید. یک برنامه ایجاد کنید. این کار نه تنها روزتان را پرثمرتر خواهد کرد بلکه احتمال اینکه از طرح مبهمی که شب قبل، قول انجامش را به خودتان داده بودید دور شوید، کمتر می‌شود.  

 

فراموش نکنید که از خود پذیرایی کنید

 بازسازی بدن

 

افرادی که تحقیقاتی را در مورد این مسئله انجام داده‌اند، قطعاً به عبارت "از خود پذیرایی کنید اما نه بیش از اندازه"، برخورد کرده‌اند. قطعاً از خود می‌پرسید که بیش از اندازه یعنی چه مقدار؟

این کاملاً به شما بستگی دارد. شاید کم کردن تدریجی شکلات و شیرینی بهترین گزینه باشد. 

به خودتان اجازه سازگاری بدهید. اگر این کار را با اطلاعاتی که در اختیار گذاشته شد و اراده‌ی کافی انجام دهید، به احتمال زیاد موفق خواهید شد.

 

 

مطالب دیگری که ممکن است بپسندید

نظر کاربران

    شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.

    کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این مطلب دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.


    نام :
    ایمیل:
    متن مورد نظر:

    عضویت در خبرنامه wiki5040