۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳

10 روش برتر برای افزایش وزن

۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ 29819 بازدیدکننده 26 نظر
10 روش برتر برای افزایش وزن در این مقاله می خوانید

درحالی‌که اینترنت پر از مقاله برای افرادی است که می‌خواهند وزن خود را کم کنند، ولی در عوض، مقالات کمی برای کسانی که مایل به اضافه کردن وزن خود هستند وجود دارد. ...

10 روش برتر برای افزایش وزن

مقدمه

درحالی‌که اینترنت پر از مقاله برای افرادی است که می‌خواهند وزن خود را کم کنند، ولی در عوض، مقالات کمی برای کسانی که مایل به اضافه کردن وزن خود هستند وجود دارد. بله این درست است – برخی از افراد هستند که با وجود تمایل به چاق شدن، ولی هر کاری که می‌کنند و یا هر چیزی که می‌خورند ظاهراً تأثیری در آن‌ها نداشته و حتی با خوردن غذاهای حاضری نیز وزنشان زیاد نمی‌شود. ساختار بدنی به مقدار زیادی وابسته به رژیم غذایی شما است به همین دلیل قانون اضافه کردن وزن نیز همانند قانون لاغر شدن ، این است که مراقب رژیم غذایی خود باشید. اگر غذاهایی که وارد بدن خود می‌کنید را کنترل کنید ، مشکل شما حل خواهد شد.

همچنین به خاطر داشته باشید، اگر اینکه ظاهراً نمی‌توانید همانند بقیه افراد وزن خود را افزایش دهید برای شما ناراحت‌کننده است، ولی شما می‌توانید غذاهای سالم و خوش‌مزه‌ای که آن‌ها نمی‌توانند مصرف‌کننده را به راحتی مصرف کنید. اهمیتی ندارد که شما در زندگی چه چیزی دارید، همیشه چیزی که دیگران دارند به نظر شما بهتر می‌رسد! این مقاله به ده روش برتر اشاره می کند که با کمک آن شما می‌توانید مقداری کالری بیشتر و سالم‌تری را در رژیم غذایی خود اضافه کرده و به وزن خود بیافزایید. بیایید باهم شروع کنیم.

 

10- چربی‌های سالم

 

 روش  افزایش وزن

یکی از ساده‌ترین نکات برای افزایش وزن، خوردن چربی‌های سالم است. این چربی‌ها سالم بوده و کالری زیادی دارند. شعاری که برای اضافه وزن باید به یاد داشته و آن را تکرار کنید این است " افزودن، افزودن و افزودن". ممکن است بپرسید افزودن چه چیزی؟ جواب این سؤال این است: افزودن کالری. زرده‌ی تخم‌مرغ و گوشت قرمز و چربی حیوانی را در غذای خود زیاد کنید. میوه‌هایی مانند موز را نیز می‌توانید به معادله وارد کنید . روغن‌های مایع مانند روغن نارگیل نیز می‌تواند به مواد غذایی روزانه‌ی شما مانند چای سبز اضافه شود. دیگر چربی‌های سالم از منابع دیگر نیز برای شما مفید است. به یاد داشته باشید هرچه بیشتر بخورید چاق تر می‌شوید.

 

9- پروتئین

 

 روش  افزایش وزن

اگر به دنبال افزایش وزن هستید چیز مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که تا جایی که می‌توانید پروتئین مصرف کنید. پروتئین یک جزء مهم ماهیچه است و قسمت مهمی از ماهیچه از آن تشکیل شده است، بنابراین به یاد داشته باشید که این ماده را به میزان مناسب مصرف کنید. به خاطر بسپارید که بدن شما شدیداً به آن نیاز دارد، بنابراین تغذیه‌ی مورد نیاز را به آن بدهید و در این صورت بدنتان با افزایش وزنی که حتی تصور آن را نمی‌کردید، شما را متعجب خواهد کرد.

 

8- آب میوه

 

 روش  افزایش وزن

شاید از اینکه آب میوه وارد این لیست شده است تعجب کنید. ابن ماده برای بدن کارهای زیادی انجام می‌دهد و حقیقتاً سالم است. آب میوه دارای مواد مغذی و شکر زیاد است که دارای مقدار زیادی کالری می‌باشد. پس هم کالری را افزایش می‌دهد، هم سالم است، و هم مغذی؟ چقدر جالب! با این حال از آب میوه استفاده به میزان زیاد نکنید، مانند هر ماده‌ی غذایی خوب دیگر، نوشیدن بیش از حد آب میوه ممکن است سلامتی شما را به خطر بیاندازد، علاوه بر این توجه داشته باشید در آب میوه مقدار زیادی شکر وجود دارد. بنابراین اگر دیابت دارید یا مستعد این بیماری هستید، بهتر است آب‌میوه را به میزان مناسبی مصرف کنید.

 

7- ماهی تن

 

 روش  افزایش وزن

مطمئنم همه‌ی ما درباره‌ی ماهی تن شنیده‌ایم و بیشتر ما آن را دوست داریم. ماهی تن سرشار از پروتئین و چربی‌های سالم است و اگر همراه با مواد غذایی درستی که پر کالری بوده و به افزایش وزن و حجم بدنی شما کمک کنند مصرف شود، می‌تواند یک ناهار و یا شام عالی برای شما باشد. ساندویچ‌های ماهی برای شروع عالی هستند و ترکیب آن با کربوهیدرات‌ها دیگر حرف ندارد. برای مثال، در کنار یک بشقاب ماهی تن می‌توانید از پوره‌ی سیب‌زمینی که با کره و گیاهان مختلف خوش طعم شده است، استفاده کنید. بنابراین آن را با غذاهای مختلف امتحان کنید تا ببینید کدام برای شما بهتر است.

 

6- مکمل‌های غذایی

 

 روش  افزایش وزن

قبل از هر چیز، بدون مشورت با دکتر یا متخصص تغذیه، هیچ‌گونه مکمل غذایی را تهیه نکنید، زیرا ممکن است استفاده از آن‌ها نتیجه‌ی عکس برای شما داشته باشد. اگر فکر می‌کنید برای افزایش وزن نیاز به مکمل خاصی دارید، پیشنهاد می‌شود در ابتدا به پزشک مراجعه کرده و درباره‌ی آن مسئله، یک مشورت حرفه‌ای انجام دهید، اگر دکتر به شما چراغ سبز نشان داد می‌توانید به راحتی آن را تهیه و مصرف کنید. بیشتر مکمل‌های غذایی غنی‌ از کربوهیدرات‌ها هستند بنابراین به افزایش وزن و حجم ماهیچه‌های شما کمک می‌کنند. لطفاً به یاد داشته باشید بیش از مقدار توصیه‌شده از مکمل‌های غذایی و ویتامین‌ها مصرف نکنید زیرا در برخی موارد ممکن است سبب استفراغ و اسهال و عوارض بدی شود ؛ به خصوص مشکلات حاصل از ازدیاد ویتامین در بدن.

 

5- خوابیدن

 

 روش  افزایش وزن

این نیز نکته‌ای است که به افرادی که سعی دارند به افزایش وزن داشته باشند توصیه می‌شود، اما این قانون دیگری است که در هر دو جهت جواب می‌دهد. سعی کنید تا حدی که می‌توانید بخوابید و در کل سعی کنید استراحت کافی داشته باشید، تا با این کار در کنار استراحت بدن، ماهیچه‌های شما ساخته شود. این یک نکته‌ی بسیار مهم است: برای گرفتن بهترین نتیجه از این کار، هرروز به میزان کافی آب بنوشید و نتیجه را ببینید!

 

4- آجیل

 

 روش  افزایش وزن

این قانونی است که عمل کردن به آن بسیار ساده است، زیرا چیزی که پیشنهاد می‌کنیم بسیار لذیذ است. ما درباره‌ی مغزهای سالم مانند بادام‌زمینی، بادام و گردو صحبت می‌کنیم. از این مغزها استفاده کنید، نه تنها به این دلیل که منبع غنی مواد غذایی و چربی‌های سالم هستند، بلکه این مواد دارای میزان زیاد کالری بوده و می‌توانید به راحتی قبل از اینکه احساس سیر شدن کنید، کالری زیادی جذب کرده و از خوردن آن لذت نیز ببرید.

 

3- نوارهای انرژی دار (ENERGY BARS)

 

 روش  افزایش وزن

عجب! یک غذای دیگه که خیلی لذیذ و خیلی سالم است؟ حتماً داری شوخی می‌کنی! اما خوشبختانه جدی هستم و شما می‌توانید این نوارهای پر انرژی که با مقدار زیادی جو کامل و کشمش سالم و دیگر مغزهای لذیذ پر شده است را بخورید. یک کاسه از این ماده معادل 500 کالری است، پس منتظر چه چیزی هستید؟ بخورید و ببینید که وزن شما زیاد می‌شود.

 

2- ورزش کردن

 

 روش  افزایش وزن

ورزش مورد خاصی است که باید در این لیست اضافه شود، زیرا با وجود اینکه ترکیب بدنی بیشتر وسیله رژیم غذایی شکل می‌گیرد، ورزش نیز می‌تواند بر روی آن تأثیر بگذارد. بنابراین به سالن ورزشی بروید یا دویدن و ورزش را شروع کنید. شما با داشتن ترکیب درستی از ورزش و رژیم غذایی، شروع به افزایش وزن خواهید کرد. در صورت نیاز از سؤال کردن نترسید – خواه از مربی شخصی شما باشد یا تالارهای گفتگوی اینترنتی. و همیشه به یاد داشته باشید در زمانی که وزنه‌های سنگین بلند می‌کنید شخصی در نزدیکی شما باشد، وگرنه ممکن است به خودتان آسیب‌ برسانید.

 

1- روغن

 

 روش  افزایش وزن

این مورد شایسته است که مورد اول لیست ما باشد، زیرا روغن نه تنها روش ساده‌ای برای افزایش کالری است، منفی در صورتی که از آن به‌خوبی استفاده کنید می‌تواند باعث لذیذتر شدن غذای شما شود. به یاد داشته باشید تا از روغن‌های سالم مانند روغن زیتون یا روغن کانولا استفاده کنید و به خاطر بسپارید روغن‌های تصفیه نشده و دست‌نخورده این موارد، سالم‌تر هستند.

 

 

مطالب دیگری که ممکن است بپسندید

نظر کاربران

    شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.

    کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این مطلب دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.


    نام :
    ایمیل:
    متن مورد نظر:

    عضویت در خبرنامه wiki5040