۱۶ مرداد ۱۳۹۷

راهنمایی برای تازه کاران در سم زدایی بدن

۱۶ مرداد ۱۳۹۷ 48 بازدیدکننده 0 نظر
راهنمایی برای تازه کاران در سم زدایی بدن در این مقاله می خوانید

برای کسانی که قصد شروع رژیمی برای سم‌زدایی بدن را دارند نکات مهمی وجود دارد که باید به آن دقت داشته باشند.   ...

راهنمایی برای تازه کاران در سم زدایی بدن

دریافت مواد مغذی

یک خطر رژیم غذایی سم‌زدایی محروم کردن بدن از مواد غذایی مورد نیاز است. زنان باید روزانه حداقل 1200 کالری دریافت کنند و مقدار پیشنهادی برای مردان 1500کالری است. کاهش کالری دریافتی در رژیم غذایی سم‌زدایی عادی است اما این مقدار نباید از عدد پیشنهادی کمتر باشد زیرا برای عملکرد درست بدن لازم است.

 

 

انتخاب آگاهانه

قبل از انتخاب رژیم خود تحقیق کاملی در مورد آن‌ها داشته باشید و بر اساس نیازهای خاص خود تصمیم بگیرید. مثلاً رژیم با آب‌میوه برای معده راحت‌تر از اسموتی است زیرا مقدار فیبر در اسموتی بالاتر می‌باشد. به همین صورت رژیم غذایی سم‌زدایی قندی متفاوت از خوردن غذاهای پاک است. دانستن تفاوت کلید رسیدن به هدف شما در سلامت فردی است.

 

 

آب‌رسانی

برخلاف تمرکز رژیم سم‌زدایی بر نوشیدن کالری، هنوز هم احتمال کم‌آبی بدن در این رژیم وجود دارد زیرا شما بیشتر از حد معمول ادرار خواهید کرد و از حالت عادی غذای کمتری می‌خورید ( غذاهای جامد نیز آب دارند ) بدنی که دچار کم‌آبی باشد نمی‌تواند درست کار کرده یا سموم را درست فیلتر کند.

 

 

قبل و بعد از سم‌زدایی

شما نمی‌توانید وارد این رژیم شده و از بدن خود انتظار واکنشی عادی را داشته باشید. کاهش قابل‌توجه کالری دریافتی در کنار تغییر منابع مواد غذایی می‌تواند یک شوک برای سیستم بدن باشد. قبل از سم‌زدایی به تدریج عادات غذایی خاص خود را کاهش داده و سپس کم‌کم غذاها را با گزینه‌هایی سالم و بهتر جایگزین کنید.

 

 

مطالب دیگری که ممکن است بپسندید

نظر کاربران

    شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.

    کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این مطلب دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.


    نام :
    ایمیل:
    متن مورد نظر:

    عضویت در خبرنامه wiki5040