۶ مهر ۱۳۹۶

خوراکی هایی برای تقویت ایمنی در فصل آنفولانزا و سرماخوردگی 2

۶ مهر ۱۳۹۶ 546 بازدیدکننده 0 نظر
خوراکی هایی برای تقویت ایمنی در فصل آنفولانزا و سرماخوردگی 2 در این مقاله می خوانید

با آمدن پاییز سرماخوردگی زیاد می شود. برای محافظت از بدن خود بهتر است روی تغذیه صحیح دقت بیشتری داشته باشید. ...

خوراکی هایی برای تقویت ایمنی در فصل آنفولانزا و سرماخوردگی 2

قارچ و منابع  دیگر ویتامین D

همه شنیده‌ایم که ویتامین D برای سلامت استخوان ضروری است و به نظر می‌رسد این ویتامین برای سیستم ایمنی نیز مفید است. دریافت مکمل‌های ویتامین D به حفاظت از شما در مقابل عفونت‌های تنفسی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می‌کند. شما می‌توانید این ویتامین را از منابع غذایی یا مکمل‌های خوراکی دریافت کنید.

 

ادویه و گیاهان تقویت‌کننده ایمنی

سیر در این زمینه به شما کمک زیادی خواهد کرد. سیر روی سیستم ایمنی بدن اثر گذاشته و با عفونت‌های شدید مبارزه کرده و التهاب در بدن را کاهش می‌دهد. گیاهان و ادویه‌های مؤثر دیگر زنجبیل، زردچوبه و فلفل هستند. زنجبیل خواص ضدباکتری، ضدالتهاب، آنتی‌اکسیدان و ضد درد دارد و اغلب برای درمان بیماری‌های تنفسی مانند سرفه، سرماخوردگی و  آسم استفاده می‌شود.

 

سوپ و آب مرغ

سوپ مرغ به خاطر خاصیت ضدالتهابی خود فواید زیادی برای ایمنی بدن دارد. پروتئین موجود در مرغ به بهبود ایمنی بدن کمک می‌کند. شما می‌توانید با افزودن سبزیجاتی مانند هویج، کرفس یا اسفناج به خواص سوپ خود اضافه کنید.

 

چای با عسل

چای سبز بسیار مفید خواهد بود زیرا آنتی‌اکسیدان‌هایی قوی دارد که به‌طور طبیعی از سلول‌های مختلفی از بدن مقابل ضعیف شدن حفاظت کرده و مانع آسیب جدی به آن‌ها  توسط عفونت یا آسیب‌های سلولی می‌شوند. افزودن مقداری عسل به چای می‌تواند به گلودرد شما کمک کرده و به تقویت ایمنی بدن یاری رساند.

 

 

مطالب دیگری که ممکن است بپسندید

نظر کاربران

    شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.

    کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این مطلب دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.


    نام :
    ایمیل:
    متن مورد نظر:

    عضویت در خبرنامه wiki5040