۱ آذر ۱۳۹۵

چه زمانی از روز باید چیزی بخورید؟

۱ آذر ۱۳۹۵ 1246 بازدیدکننده 0 نظر
چه زمانی از روز باید چیزی بخورید؟ در این مقاله می خوانید

دانستن زمان صحیح خوردن یکی از بهترین راه‌ها برای کنار گذاشتن عادات بد غذایی است. ...

چه زمانی از روز باید چیزی بخورید؟

سه یا شش وعده؟

رژیم غذایی

قبل از اینکه در مورد خوردن چه چیزی فکر کنیم باید ابتدا ببینیم هر چند مدتی نیاز به خوردن چیزی داریم. امروزه به کسانی که در فکر کاهش وزن هستند پیشنهاد می‌شود به جای خوردن سه وعده‌ی غذایی بزرگ، روزانه شش وعده‌ی غذایی کم حجم بخورند و آن را به هر دو و نیم تا سه ساعت در روز تقسیم کنند.

 

صبحانه

رژیم غذایی

همه‌ی ما می‌دانیم صبحانه مهم‌ترین وعده‌ی غذایی است. برای کاهش وزن و ورزش نیز صبحانه اهمیت خاصی دارد – خصوصاً اگر به زمان خوردن آن دقت کنید. در تحقیقی میزان تأثیر کالری زیاد و چربی بالا روی سه گروه از افراد بررسی شد. گروه اول کسانی که قبل از ورزش صبحانه می‌خوردند، گروه دوم کسانی که بعد از ورزش صبحانه می‌خوردند و گروه سوم  کسانی که بدون ورزش کردن صبحانه می‌خوردند. نتیجه نشان داد پس از شش هفته کسانی که اصلاً ورزش نمی‌کردند و کسانی که قبل از ورزش صبحانه می‌خوردند دچار افزایش وزن شدند، درحالی‌که گروهی که بعد از ورزش صبحانه می‌خوردند هیچ افزایش وزنی نداشتند.

 

میان وعده برای صبح یا عصر

رژیم غذایی

اگر روزانه شش وعده‌ی غذایی مصرف می‌کنید باید یک میان وعده‌ی صبحگاهی برای دو یا سه ساعت بعد از صبحانه داشته باشید. البته یک میان وعده‌ی نامناسب مانع کاهش وزن در زنان یائسه، افراد چاق یا دچار اضافه‌وزن خواهد شد. این میان وعده فرصتی عالی برای خوردن میوه،سبزی‌ها و غذاهای غنی از فیبر است.

 

ناهار

رژیم غذایی

زمانی که قصد کاهش وزن یا حفظ وزن فعلی خود را دارید زود خوردن بهترین انتخاب است. تحقیقات  انجام‌شده نشان داده‌اند زمان خوردن غذا تأثیر زیادی بر کاهش وزن دارد. بیش از نیمی از افراد بررسی شده ناهار خود را زود می‌خوردند و گروه دیگر ناهار را برای بعد از سه عصر می‌گذاشتند. نتیجه نشان داد کسانی که دیر ناهار می‌خورند وزن کمتری از دست می‌دهند و در مقایسه با گروه دیگر میزان کاهش وزنشان کمتر است.

 

شام

رژیم غذایی

زمان شام به زمان خوابیدن شما بستگی دارد. اگر اغلب نه شب به رختخواب می‌روید پیشنهاد می‌شود دیرتر از شش بعدازظهر شام نخورید. شما باید حداقل سه ساعت به غذای خود زمان دهید تا هضم شود. این کار دو دلیل دارد – نمی‌خواهید با معده‌ی پر به رختخواب بروید و در نیمه‌های شب به خاطر آن از خواب بیدار شوید. دیگر اینکه این کار پر بودن شکم تأثیر زیادی بر رفلاکس اسید معده دارد.

 

بی‌توجه نخورید

رژیم غذایی

زمان خوردن بهترین کار این است که بی‌توجه نباشید. خوردن بدون داشتن توجه یکی از بدترین عوامل پرخوری است. برای مبارزه با این‌گونه خوردن در هر زمان از روز باید مطمئن شوید در زمان خوردن حواستان پرت جایی نیست. این یعنی تلویزیون را خاموش کنید، پشت میز کار و در حال چک کردن ایمیل‌ها غذا نخورید و در زمان رانندگی در اتوبان اصلاً چیزی نخورید.

 

مطالب دیگری که ممکن است بپسندید

نظر کاربران

    شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.

    کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این مطلب دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.


    نام :
    ایمیل:
    متن مورد نظر:

    عضویت در خبرنامه wiki5040