۲۶ آذر ۱۳۹۴

با تغییر عادات غذایی زندگی خود را تغییر دهید

۲۶ آذر ۱۳۹۴ 1495 بازدیدکننده 0 نظر
با تغییر عادات غذایی زندگی خود را تغییر دهید در این مقاله می خوانید

در اینجا راه‌هایی آورده شده است که با تغییر در عادات غذایی خود بتوانید زندگی‌تان را تغییر دهید. ...

با تغییر عادات غذایی زندگی خود را تغییر دهید

هیچ‌چیز را حذف نکنید

همه‌ی غذاهایی که از آن لذت می‌برید را بخورید – اما نکته‌ی کلیدی این است که کمتر بخورید. بدترین کاری که می‌توانید بکنید این است که خودتان را زیاد محدود کنید، در نتیجه‌ی این محدودیت و راضی نشدن از غذای خود زیاد خواهید خورد.

 

همیشه برنامه داشته باشید

در رستوران نشسته‌اید و به منوی غذاها نگاه می‌کنید. زمانی که گرسنه‌اید همه‌ی غذاها عالی به نظر می‌رسند. چیزی که دوست دارید را سفارش دهید اما همیشه تعادل را برقرار کرده و به برنامه‌ی خود برای باقی روز نیز توجه داشته باشید.

 

محاسبه‌ی کالری را فراموش کنید

این عادت را کنار بگذارید و تنها روی این تمرکز کنید که چه غذاهایی برای شما خوب است. به جای اندازه‌گیری کالری از خودتان بپرسید این غذا از  چه چیزی تهیه‌شده و چقدر مقوی است. غذاهای سالم و مقوی گرسنگی شما را کنترل کرده، قند خون را در سطح مناسب نگه داشته، گرسنگی را کم کرده و در زمان سیری به ارسال سیگنال از مغز به شکم کمک می‌کند.

 

غذاهای کسل‌کننده نخورید

همیشه به سبزیجات خود کمی چاشنی اضافه کنید، مانند اضافه کردن روغن زیتون و سیر و یا افزودن روغن زیتون، نمک، فلفل و سیر به غذا قبل از قرار دادن در فر. با این روش شما غذای بی‌طعم را با غذای سالم یکسان نکرده‌اید.

 

آماده کرده و نگه‌دارید

مهم تر از خریدن غذاهای سالم خوردن آن‌هاست. زمانی که خرید کرده و به خانه می‌رسید میوه‌ها و سبزیجات خود را شسته و آن‌ها را خردکنید. سپس همه را در یک ظرف ریخته و نگه‌دارید. وقتی مواد آماده باشند راحت تر و سریع تر خورده می‌شوند.

 

شاهانه ناهار بخورید

حتماً شنیده‌اید که صبحانه باید بزرگ‌ترین وعده‌ی غذایی شما باشد اما شاید زمانی که بیدار می‌شوید زیاد گرسنه نباشید.  در حقیقت بزرگ‌ترین وعده‌ی غذای شما باید بعدازظهر باشد، زمانی که هضم غذا در بالاترین حد است و شما باید سوخت مورد نیاز بدن را تأمین کنید.

 

غذا را مقصر ندانید

اگر فکر می‌کنید غذا خوردن کار لذت بخشی است بدون احساس گناه و عذاب وجدان غذا بخورید و در کنار آن فعال بمانید.این کار باعث می‌شود کمتر غذا بخورید، رژیم غذایی بهتری داشته و کاهش وزن مداومی داشته باشید.

 

رنگین‌کمانی بخورید

سبز، نارنجی، قرمز، بنفش، زرد و ... خوردن همه رنگ از غذاها به بدن کمک می‌کند مواد لازم برای مبارزه با انواع بیماری‌ها را داشته  و با غذاهای طبیعی شما را سیر می‌کند تا دیگر به سراغ غذاهای ناسالم نروید.

 

مطالب دیگری که ممکن است بپسندید

نظر کاربران

    شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.

    کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این مطلب دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.


    نام :
    ایمیل:
    متن مورد نظر:

    عضویت در خبرنامه wiki5040