۳۱ خرداد ۱۳۹۷

ویتامین های مهم برای بارداری 3

۳۱ خرداد ۱۳۹۷ 139 بازدیدکننده 0 نظر
ویتامین های مهم برای بارداری 3 در این مقاله می خوانید

یک رژیم غذایی سالم حاوی ویتامین‌های لازم است. این ویتامین ا به بدن مواد مغذی لازم را می‌رساند.   ...

ویتامین های مهم برای بارداری 3

ویتامین D

ویتامین D به ایجاد استخوان و دندان‌ها کمک می‌کند. همچنین برای استفاده از کلسیم و فسفر در بدن مفید بوده و از این رو برای هردو مادر و جنین لازم است. تقریباً 5 میلی‌گرم از ویتامین D برای زنان باردار نیاز است. این ویتامین در تخم‌مرغ، گوشت، شیر، سویا، ماهی و نور خورشید وجود دارد.

 

 

ویتامین E

ویتامین E برای خواص آنتی‌اکسیدان شناخته‌شده است. این ویتامین توسط سلول‌ها برای انجام عملکردهای حیاتی بدن استفاده می‌شود. همچنین به تقویت سیستم ایمنی و ارتقای کیفیت رگ‌های خونی کمک می‌کند. تقریباً زنان باردار روزانه به 15 میلی‌گرم از ویتامین E نیاز دارند. منابع دریافت این ویتامین غلات، روغن‌های گیاهی، اسفناج و مغزهاست.

 

 

ویتامین K

ویتامین K برای درمان مشکلات لخته شدن خون مفید است. این ویتامین کمک می‌کند از خونریزی در نوزادان تازه متولد شده جلوگیری گردد. سبزیجات سبزبرگ، جوانه، بروکلی کلم، ماهی، گوشت و تخم‌مرغ منابع خوبی برای ویتامین K می‌باشند. روزانه 90میلی‌گرم از ویتامین K برای زنان باردار نیاز است.

 

 

آهن

آهن خطر کم‌خونی مادر، وزن کم در زمان تولد و کمبود آهن را کاهش می‌دهد. همچنین مانع از زایمان زودرس، اختلال در رشد و مشکلات شناختی خواهد شد. تحقیقات نشان داده‌اند تقریباً 27 میلی‌گرم آهن برای زنان باردار نیاز است. آهن در گوشت، جگر، ماهی تن، لوبیاها، اسفناج، جوانه، بروکلی، عدس، نان‌ها و دانه‌های سویا وجود دارد.

 

 

مطالب دیگری که ممکن است بپسندید

نظر کاربران

    شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.

    کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این مطلب دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.


    نام :
    ایمیل:
    متن مورد نظر:

    عضویت در خبرنامه wiki5040