۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷

غذاهای مهم در طول بارداری

۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ 51 بازدیدکننده 0 نظر
غذاهای مهم در طول بارداری در این مقاله می خوانید

در میان تمام چک آپ ها و اسکن‌ها شما باید به نیازهای غذایی خود توجه خاصی داشته باشید. برخی غذاها کاملاً ممنوع و برخی بسیار لازم هستند. ...

غذاهای مهم در طول بارداری

شیر و لبنیات

شیر و فراورده‌های لبنی نیازهای بدن برای ویتامین B12، کلسیم، فسفر و پروتئین را تأمین می‌کند. این مواد برای رشد دندان، استخوان، ماهیچه، قلب و لخته‌های خون جنین ضروری‌اند. کلسیم برای رشد استخوان‌های نوزاد بسیار لازم بوده و اهمیت آن در چند ماه آخر بارداری بسیار بیشتر می‌شود.

 

 

میوه‌ها و سبزیجات

میوه و سبزی‌ها غنی از فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی بوده و در کنار بهبود هضم به پیشگیری از یبوست کمک می‌کنند. مواد مهم این گروه غذایی فولیک اسید، پتاسیم، بتاکاروتن و ویتامین c است. شما باید روزانه پنج وعده میوه و سبزی مختلف بخورید. مطمئن شوید خوب شسته شده باشند. سبزیجاتی که زیاد پخته نشده باشند ارزش غذایی بالاتری دارند.

 

 

گوشت و ماهی

زنان باردار نسبت به زنان دیگر به آهن بیشتری نیاز دارند. میزان آهن پیشنهادی برای زنان باردار 27 میلی‌گرم در روز است. ماهی، تخم‌مرغ و گوشت‌های کم‌چرب ارزش غذایی زیادی دارند. برای جذب آهن از این منابع بدن نیاز به غذاهای دارای ویتامین c در کنار آهن دارید. باید مراقب مصرف کافئین نیز باشید زیرا جذب آهن را کاهش می‌دهد.

 

 

لوبیاها و عدس‌ها

انواع متنوعی از لوبیا و عدس وجود دارد که منبع خوبی برای آهن، کلسیم، فولات و روی هستند. در کنار آن لوبیاها و عدس فیبر و پروتئین نیز به شما می‌دهند. ازآنجایی‌که حرکت دستگاه گوارشی در بارداری کند می‌شود فیبر به پیشگیری از یبوست کمک زیادی خواهد کرد.

 

 

مطالب دیگری که ممکن است بپسندید

نظر کاربران

    شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.

    کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این مطلب دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.


    نام :
    ایمیل:
    متن مورد نظر:

    عضویت در خبرنامه wiki5040