۲۵ مهر ۱۳۹۴

نکاتی برای کسب انرژی در بارداری

۲۵ مهر ۱۳۹۴ 2113 بازدیدکننده 0 نظر
نکاتی برای کسب انرژی در بارداری در این مقاله می خوانید

خستگی در دوران بارداری بسیار شایع است زیرا بدن انرژی را صرف تسهیل بارداری می‌کند. تکنیک‌های متفاوتی وجود دارد که به شما کمک می‌کند در طول بارداری انرژی بیشتری داشته و سالم‌تر باشید. ...

نکاتی برای کسب انرژی در بارداری

مسئولیت‌های خود را اولویت‌بندی کنید

رفع خستگی در بارداری

یک برنامه‌ی شلوغ انرژی شما در بارداری را کم می‌کند. مسئولیت‌های خود را کم کرده و بگذارید زمان بیشتری برای استراحت داشته باشید. با اولویت‌بندی مسئولیت‌ها شما انرژی خود را برای کارهایی ذخیره خواهید کرد که مهم‌تر هستند.

 

رژیم غذایی خود را تنظیم کنید

رفع خستگی در بارداری

غذایی که وارد بدن خود می‌کنید روی سطح انرژی شما تأثیرگذار است. با مصرف غذاهای دارای آهن و پروتئین سطح انرژی بدن خود را بالا ببرید. غذاهای دارای آهن زیاد مانع کمبود آهن در بدن و کم‌خونی می‌شوند که منجر به خستگی خواهد شد. در کنار غذاهای سرشار از آهن از غذاهای دارای ویتامین C - آب‌پرتقال، فلفل، بروکلی، توت‌فرنگی - نیز استفاده کنید زیرا ویتامین C به جذب آهن در بدن کمک می‌کند. برای افزایش میزان آهن دریافتی گوشت، عدس و غلات غنی‌شده را امتحان کنید. پروتئین نیز سوخت بدن را تأمین می‌کند. منابع غذایی پروتئین عبارت‌اند از مرغ، تخم‌مرغ، ماست و کره‌ی آجیل‌ها. با دریافت 300 کالری در روز میزان کالری دریافتی خود را افزایش دهید. از خوردن غذا و تنقلات دارای چربی و قند زیاد خودداری کنید زیرا باعث می‌شوند بیشتر احساس خستگی کنید. یک رژیم غذایی متعادل در کنار مقدار زیاد آب به سطح انرژی بالاتر در بدن کمک می‌کنند.

 

ورزش کنید

رفع خستگی در بارداری

ورزش و تحرک شاید زمانی که خسته‌اید جذاب به نظر نرسد اما می‌تواند در بارداری سطح انرژی شما را بالا ببرد. سی دقیق پیاده‌روی آرام کافی است تا انرژی شما زیاد شود. هرزمان حس می‌کنید بدنتان انرژی ندارد بلند شده و کمی راه بروید و یا مقداری حرکات کششی انجام دهید. کلاس‌های ورزشی قبل از زایمان ممکن است به شما برای داشتن یک برنامه‌ی ورزشی منظم کمک کنند. این ورزش‌ها برای شما در زمان بارداری مناسب‌اند. روزانه سی دقیقه ورزش کنید، مگر اینکه پزشکتان آن را برای شما ممنوع کرده باشد.

 

بیشتر بخوابید

رفع خستگی در بارداری

کمبود خواب منجر به خستگی در بارداری خواهد شد. هر شب بین 7 تا 9 ساعت بخوابید. اگر حس کردید بدنتان انرژی ندارد سعی کنید یک ساعت زودتر به رختخواب بروید. به بدن خود گوش دهید تا متوجه شوید چه زمانی باید به رختخواب بروید و یا در طول روز یک چرت کوتاه داشته باشید.

 

مطالب دیگری که ممکن است بپسندید

نظر کاربران

    شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.

    کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این مطلب دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.


    نام :
    ایمیل:
    متن مورد نظر:

    عضویت در خبرنامه wiki5040