۱۷ مرداد ۱۳۹۶

نکاتی برای تهیه اسموتی

۱۷ مرداد ۱۳۹۶ 442 بازدیدکننده 0 نظر
نکاتی برای تهیه اسموتی در این مقاله می خوانید

راهنمای ساده‌ی زیر را دنبال کنید و هرروزه برای خود یک اسموتی لذیذ و سالم تهیه کنید. ...

نکاتی برای تهیه اسموتی

مقدار کالری

برای کنترل میزان کالری بهتر است اسموتی خود را با مواد دارای کالری زیاد و چربی بالا تهیه نکنید، مانند بستنی. مراقب اندازه‌ی اسموتی خود نیز باشید – یک پیمانه استاندارد است، نه تمام محتوای مخلوط‌کن شما.

 

میوه

افزودن کمی غلظت به اسموتی شما آن را لذیذتر می‌کند. باید بدون زیاد کردن کالری به اسموتی خود  غلظت دهید.  این کار را می‌توانید با میوه‌ی یخ‌زده انجام دهید. توت‌ها، موز، آناناس، کیوی، هندوانه، طالبی، هلو، گلابی، آلو، انبه و ... را انتخاب کنید.

 

مایعات برای غلظت

اگر اسموتی شما میوه نداشته باشد می‌توانید مایعات را یخ‌زده کنید و بعد به اسموتی خود بیفزایید تا آبدار نباشد. تمام مایعات برای این کار مناسب‌اند، مانند آب‌میوه، شیر و قهوه.

 

افزودن ماست

بسیاری از دستورهای تهیه‌ی اسموتی در خود ماست را به عنوان ماده‌ی اصلی دارند. ماست به اسموتی شما غلظت داده و دارای پروتئین و کلسیم است. ماست دارای باکتری‌های زنده و فعالی است که به روده و شکم شما کمک کرده و باعث سالم ماندن دستگاه ایمنی و روده‌ها می‌شود.

 

سویا به عنوان جایگزین

شاید در زمان تهیه‌ی اسموتی مواد غیر لبنی را ترجیح دهید. سویا به اسموتی شما پروتئین افزوده و برای  کاهش کلسترول، کاهش بیماری‌های قلبی و برخی سرطان‌ها، بهبود سلامت استخوان و کمک به تأثیرات قاعدگی مؤثر است.

 

مطالب دیگری که ممکن است بپسندید

نظر کاربران

    شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.

    کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این مطلب دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.


    نام :
    ایمیل:
    متن مورد نظر:

    عضویت در خبرنامه wiki5040