۱۲ بهمن ۱۳۹۵

آشپزی بدون ایجاد سوزش معده

۱۲ بهمن ۱۳۹۵ 1266 بازدیدکننده 0 نظر
آشپزی بدون ایجاد سوزش معده در این مقاله می خوانید

اگر مشکلات شدید معده دارید آشپزی و لذت از غذا می‌تواند برای شما یک مشکل شده باشد. راه‌های زیادی وجود دارد تا احتمال بروز مشکلات معده را کاهش دهید. ...

آشپزی بدون ایجاد سوزش معده

مقدار زیاد سبزیجات

جلوگیری از سوزش معده

اگر سوزش معده‌ی شدید دارید فیبر دوست شماست زیرا به فرآیند هضم سرعت می‌دهد و سبزیجات سرشار از این ماده‌ی غذایی هستند. اسفناج تازه را به سوپ و سس خود اضافه کنید. در کنار هر وعده‌ی غذایی مقداری سبزیجات داشته باشید تا میزان دریافت فیبر را افزایش دهید.

 

استفاده از روش‌های هوشمندانه در آشپزی

جلوگیری از سوزش معده

گاهی نوع غذای شما باعث سوزش معده نمی‌شود بلکه روش آماده کردن غذا مقصر است. از سرخ‌کردنی‌ها دور بمانید، از غذاهایی که دارای مقدار زیادی سیر یا پیاز هستند و گوشت‌هایی که با ادویه‌ی زیاد مانند نمک و فلفل تهیه‌شده‌اند. به جای آن از روش‌های دیگر طبخ غذا استفاده کنید، مانند بخارپز کردن، پختن، آب پز کردن و گریل کردن.

 

جایگزینی لبنیات کم‌چرب با فراورده‌های پرچرب

جلوگیری از سوزش معده

سس‌های خامه‌ای و لبنیات پرچرب محرک سوزش معده‌ی شما هستند زیرا برای هضم به اسید معده‌ی زیادی نیاز دارند. اما این حرف بدین معنا نیست که باید آن‌ها را کاملاً کنار بگذارید. به جای خامه‌های غلیظ و شیر و ماست پرچرب می‌توانید از گزینه‌های بدون چربی یا کم‌چرب استفاده کنید.

 

جایگزینی گوشت‌های چرب

جلوگیری از سوزش معده

بهترین انتخاب گوشت برای کسانی که سوزش معده دارند مرغ، ماهی، گوشت بوقلمون بدون چربی و گوشت گاو بدون چربی می‌باشد.

 

غلات کامل به جای غلات فرآوری شده

جلوگیری از سوزش معده

غلات کامل دارای فیبر بیشتری از غلات فراوری‌شده هستند، پس سعی کنید بیشتر غلات و حبوبات خود را از آن‌ها تأمین کنید. برنج قهوه‌ای را جایگزین برنج سفید کنید و از غلات کامل در پاستا، نان و سریال‌های صبحانه استفاده نمایید.

 

استفاده از گیاهان برای طعم غذا

جلوگیری از سوزش معده

برخی ترکیبات ادویه دارای فلفل‌های تند و مقدار زیادی از نمک و فلفل می‌باشند که برای کسانی که سوزش معده دارند وحشتناک‌اند. به جای آن گیاهان تازه یا خشک شده را برای طعم دادن به غذای خود استفاده کنید، بدون اینکه مشکل و ناراحتی‌ای برای شما ایجاد شود. برخی گیاهان مانند زنجبیل، جعفری و رازیانه برای کاهش درد معده مفید هستند.

 

اندازه‌ی غذایتان را ببینید

جلوگیری از سوزش معده

هرچه مقدار غذا بیشتر باشد شما بار بیشتری بر گردن سیستم گوارشی خود انداخته‌اید و این یعنی احتمال سوزش و درد معده بیشتر خواهد بود. روی غذاهای کمتر که با مواد با کیفیت و خوشمزه تهیه‌شده‌اند تمرکز کنید.

 

زمان بگیرید

جلوگیری از سوزش معده

پس از گذراندن زمان زیادی برای تهیه‌ی غذا، در خوردن آن کمی معطل کرده و هر لقمه را خوب بجوید تا طعم آن را کاملاً حس کنید. زمانی که غذا خوردنتان وقت بگیرد به مغز فرصت خواهید داد تا تشخیص دهد شما سیرشده‌اید، در نتیجه پرخوری نکرده و مشکلات معده را تجربه نخواهید نمود.

 

مطالب دیگری که ممکن است بپسندید

نظر کاربران

    شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.

    کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این مطلب دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.


    نام :
    ایمیل:
    متن مورد نظر:

    عضویت در خبرنامه wiki5040