۹ دي ۱۳۹۵

راه های ساده برای آشپزی سالم تر

۹ دي ۱۳۹۵ 999 بازدیدکننده 0 نظر
راه های ساده برای آشپزی سالم تر در این مقاله می خوانید

انتخاب غذاهای سالم بخش مهمی از صحیح غذا خوردن است. اما طرز پختن غذا نیز بخش بزرگ دیگری از انتخاب راهی سالم است. ...

راه های ساده برای آشپزی سالم تر

مزه دادن به غذا

چند قاشق غذاخوری از آب سبزیجات کم سدیم می‌تواند به جای روغن یا کره برای سرخ کردن یا به عنوان مواد تهیه‌ی سس استفاده شود. این روش در کنار مزه‌ی عالی به غذای شما کمی رطوبت می‌دهد و بعلاوه مقدار زیادی از کالری آن می‌کاهد.

 

با پوست مرغ خداحافظی کنید

حدود 85 گرم آب مرغ با پوست حدود 150 کالری دارد. 85 گرم مرغ بدون پوست 50 کالری کمتر خواهد داشت. شاید مرغ با پوست لذیذ باشد اما دارای چربی اشباعی است که برای قلب سالم نیست.

 

آب مرکبات

برای افزودن طعم در کنار حداقل مقدار ممکن کالری از مرکبات به جای کره روی سبزیجات بخارپز شده‌ی خود استفاده کنید و یا به جای سس روی سالاد بریزید. همچنین آب مرکبات جایگزین خوبی برای شکر روی سالاد میوه است.

 

پنیر مناسبی انتخاب کنید

زمانی که از یک پنیر با طعم متوسط استفاده می‌کنید مجبورید مقدار بیشتری از آن در غذای خود بریزید تا مزه بگیرد. اما زمانی که پنیری با طعم قوی تر دارید می‌توانید برای رسیدن به طعم دلخواه در غذای خود از مقدار کمتری استفاده کنید. 

 

کمی پوره تهیه کنید

با استفاده از پوره‌ی سبزیجات به جای سس، شیر، کره یا پنیر در سوپ و سس‌های خود می‌توانید غذایی سالم تر داشته باشید. این کار باعث افزودن مواد غذایی و فیبر به غذای شما شده و کالری کمتری دارد.

 

از پنیر کوتاژ استفاده کنید

زمانی که در دستور تهیه‌ی غذا از مقدار زیادی پنیر مانند فتا یا ریکوتا استفاده شده است می‌توانید نصف مقدار گفته‌شده را با پنیر کوتاژ جایگزین کنید که چربی کمتری دارد. با این کار طعم، شکل، پروتئین و کلسیم غذای شما حفظ می‌شود و در کنار آن از مقداری کالری و چربی کم کرده‌اید.

 

زیاد کردن سبزیجات

می‌توانید در آشپزی خود به راحتی به مقدار پیشنهاد داده‌شده برای میوه و سبزیجات در هر روز برسید. سبزیجات را می‌توان به هر دستور غذایی اضافه کرد و با این کار در کنار کالری کم، حجم زیادی از مواد غذایی به وعده‌ی خود خواهید افزود. مثلاً می‌توانید قارچ یا مارچوبه‌ی خرد شده به املت خود اضافه کنید یا هر نوع از لوبیا به سالاد پاستا. فرصت برای افزودن سبزیجات به وعده‌های غذایی بی‌انتهاست.

 

خامه را کنار بگذارید

زمانی که سوپ‌های دارای خامه تهیه می‌کنید می‌توانید به جای خامه‌های پرچرب نیمی از آن را با خامه‌ی بدون چربی جایگزین کنید. با این تغییر در کنار داشتن طعمی خوب، سوپ شما دیگر چربی زیاد خامه را نخواهد داشت.

 

مطالب دیگری که ممکن است بپسندید

نظر کاربران

    شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.

    کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این مطلب دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.


    نام :
    ایمیل:
    متن مورد نظر:

    عضویت در خبرنامه wiki5040