۲۶ آبان ۱۳۹۳

5 اشتباه آشپزی که به هر قیمتی باید از آن اجتناب کنید

۲۶ آبان ۱۳۹۳ 3619 بازدیدکننده 0 نظر
5 اشتباه آشپزی که به هر قیمتی باید از آن اجتناب کنید در این مقاله می خوانید

در این مقاله با اشتباهاتی روبرو می شوید که بسیاری از افراد در حین آشپزی ندانسته آن را انجام می دهند.  ...

5 اشتباه آشپزی که به هر قیمتی باید از آن اجتناب کنید

انتخاب مواد غذایی درست، بخش بزرگی از تهیه‌ی وعده‌های غذایی سالم است. بخش دیگر آن تهیه‌ی غذا با روشی صحیح است. اگر دقت نکنید می‌توانید دستور پخت یک غذای سالم را تبدیل به رویای یک آدم پرخور کنید. در اینجا 5 اشتباه آشپزی آورده شده است که به هر قیمتی باید از آن جلوگیری نمود. 

 

1. تهیه غذا در زمان گرسنگی

 اشتباهات آشپزی

 

زمانی که برای برش زدن، پوست کندن، چاشنی زدن و پخت غذا آماده هستید، تنها چیزی که نیاز دارید را بردارید.

اگر گرسنه هستید، قبل از شروع کار سریعاً یک خوراک مختصر بخورید تا با این کار درباره‌ی چیزی که قرار است بخورید و مقدار آن، مطلع و هوشیار بمانید. برای یک رژیم غذایی چیزی زیان‌بارتر از یک فرد گرسنه‌ی آشپز نیست. 

آشپزی در زمانی که شکم شما خالی بوده و غاروغور می‌کند سبب می‌شود به سرعت ذهنتان از اینکه چه مقدار خوراک سرپایی خورده‌اید منحرف شود. زمانی که غذایتان تمام شود، حتی دیگر گرسنه نیستید. 

 

2. افزودن مقدار زیاد روغن به غذا

 اشتباهات آشپزی

 

روغن یک افزودنی عالی برای هر غذایی است. درست است که شما همیشه می‌خواهید انتخاب‌های سالم‌تری برای روغن داشته باشید، اما مقدار زیاد آن‌ها هم می‌تواند بد باشد. 

روغن‌ در آشپزی لازم است، اما شما نیاز به یک مقدار مشخص دارید. هر مقداری که بیش از آن مقدار به غذا اضافه شود تنها کالری اضافه است. 

 

3. دستورات غذایی چیزی ثابت و غیرقابل تغییر نیستند

 اشتباهات آشپزی

 

به یک دستور تهیه غذا به عنوان چیزی بیش از یک پیشنهاد فکر کنید. زمانی که یک دستور غذایی را دنبال می‌کنید، سعی کنید تا مواردی برای ارتقای سلامت غذا در آن ایجاد کنید. برای مثال، هر زمان که دستور غذا استفاده از پنیر خامه‌ای را می‌گوید، یک جایگزین خوب برای این پنیر، ماست یونانی است. این ماده فواید غذایی بیشتری برای سلامت بدن دارد. 

 

4. به مقدار هر پُرس غذا توجه کنید

مقدار هر پُرس غذا در اصل به مقدار غذایی گفته می‌شود که شما در بشقاب خود می‌ریزید، اما درعین‌حال باید کمی اطلاعات پایه‌ نیز در مورد این که چگونه مواد را زمانی که در آشپزخانه‌ هستید اندازه‌گیری کنید داشته باشید. 

چندین روش میانبر وجود دارند که می‌توانید یاد بگیرید، بنابراین نیازی به یک پیمانه‌ی اندازه‌گیری نخواهید داشت. واقعاً چیزی که نیاز دارید در دست شماست ... و من کاملاً مطمئنم که شما آن‌ را با خود دارید. 

 

 اشتباهات آشپزی

 

فقط این‌ها را در ذهن داشته باشید:

یک مشت حدود یک پیمانه است

پایین دو انگشت گره کرده به اندازه‌ی نصف پیمانه است

فضای انگشت شصت شما حدود 1 قاشق غذاخوری است

فضای انگشت اشاره‌ی شما حدود 1 قاشق چای‌خوری است. 

کف دست شما حدود 85 گرم گوشت است. 

دست شما در حالتی که مثل فنجان جمع شود تقریباً به اندازه‌ی 28 گرم است. 

 

5. مواد باقی‌مانده را فراموش نکنید

 اشتباهات آشپزی

 

زمانی که سرو غذای شما تمام شد، باقی‌مانده‌ی غذا را در یک ظرف نگهداری غذا بریزید. اول از همه این کار پول شما برای خرید غذا در آینده را ذخیره می‌کند و همچنین باعث می‌شود زمانی که صرف پخت این غذا کرده‌اید هدر نرود. 

دوما اینکار شما را از خوردن باقی غذا فقط به این خاطر که جلوی شماست منع می‌کند. تنها دیدن اینکه غذا جلوی شماست سبب می‌شود فکر کنید سیرنشده‌اید، درحالی‌که بدن شما در حقیقت به چیز بیشتری نیاز ندارد. 

 

امیدوارم این مقاله به شما در آشپزخانه‌تان کمک کند. این نکات حقیقتاً می‌توانند شما را از مقدار زیادی کالری که نیازی به آن نیست حفظ کنند. 

 

 

مطالب دیگری که ممکن است بپسندید

نظر کاربران

    شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.

    کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این مطلب دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.


    نام :
    ایمیل:
    متن مورد نظر:

    عضویت در خبرنامه wiki5040