۴ دي ۱۳۹۵

جایگزینی سالم تر برای برنج

۴ دي ۱۳۹۵ 1512 بازدیدکننده 0 نظر
جایگزینی سالم تر برای برنج در این مقاله می خوانید

گل کلم یک سبزی لذیذ و مغذی می‌باشد که در نوع خود بی‌نظیر است. شما می‌توانید برای کم کردن کالری در غذاهای خود گل کلم را جایگزین برنج کنید. ...

جایگزینی سالم تر برای برنج

چرا گل کلم؟

همه می‌دانیم برنج یک ماده‌ی پایه برای بسیاری از وعده‌های غذایی ماست. به همین دلیل یکی از مشهورترین خوراکی‌ها در جهان می‌باشد.

اما مشکل با برنج، خصوصاً برنج سفید، این است که کالری و کربوهیدرات زیادی دارد و ارزش غذایی آن کم است. یک پیمانه برنج سفید پخته‌شده حدود 250 کالری و 53 گرم کربوهیدرات دارد و  تنها 4 گرم پروتئین داشته و فیبر اصلاً ندارد. در دو پیمانه از گل کلم شما می‌توانید 60 کالری، 13 گرم کربوهیدرات، 5 گرم  پروتئین و 6 گرم فیبر دریافت کنید.

 

برنج

دلیل دیگر اینکه گل کلم جایگزینی عالی برای برنج است؟ هردو آن‌ها تقریباً طعمی خنثی دارند و در حقیقت مواد دیگر افزوده شده هستند که به آن‌ها طعم می‌دهند. از نظر ظاهر نیز  پس از پخت بسیار شبیه می‌شوند و تشخیص آن‌ها سخت است. بنابراین برای کاهش کالری دریافتی، قطع کربوهیدرات‌ها و خوردن سبزیجات بیشتر برنج گل کلم راهی عالی است.

 

چگونه برنج گل کلم تهیه کنیم؟

مرحله‌ی یک: در ابتدا کار را با  خوب خرد کردن گل کلم‌ها شروع کنید. یک گل کلم متوسط حدود 5 پیمانه خواهد شد.

می‌توانید با خرید گل کلم‌های خردشده‌ی آماده کمی در وقت خود صرفه‌جویی کنید.

 

کاهش کالری

مرحله‌ی دو: گل کلم‌ها را در چند دسته داخل مخلوط کن بریزید تا به اندازه‌ی برنج خرد شوند.

 

کاهش کالری

مرحله‌ی سه: یک ماهیتابه‌ی بزرگ نچسب آماده کرده یا ته آن اسپری پخت نچسب بزنید و روی حرارت ملایم قرار دهید. گل کلم‌ها را برای شش تا هشت دقیقه در آن بپزید و مرتباً هم بزنید تا ترد شوند.

 

مطالب دیگری که ممکن است بپسندید

نظر کاربران

    شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.

    کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این مطلب دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.


    نام :
    ایمیل:
    متن مورد نظر:

    عضویت در خبرنامه wiki5040