۱۰ اسفند ۱۳۹۵

چیزهایی که برای سلامت قلب باید بدانید

۱۰ اسفند ۱۳۹۵ 3420 بازدیدکننده 0 نظر
چیزهایی که برای سلامت قلب باید بدانید در این مقاله می خوانید

چیزهایی که در مورد سلامت قلب خود نمی‌دانید شما را شگفت‌زده خواهند کرد. ...

چیزهایی که برای سلامت قلب باید بدانید

کلسترول دشمن شما نیست

سلامت قلب

برخلاف چیزی که در گذشته شنیده‌اید کلسترول مواد غذایی لزوماً باعث بالا رفتن کلسترول خون نخواهند شد. بیشترین تأثیر بر سطح کلسترول خون برای ترکیب چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها در رژیم غذایی است – نه میزان کلسترول در مواد غذایی.

 

چربی می‌تواند دوست شما باشد

سلامت قلب

باوجودی که تا حد ممکن باید چربی‌های اشباعی و ترانس را محدود کنید چربی‌های غیراشباعی سالم که در روغن‌زیتون و اواکادو وجود دارد برای سلامت قلب مفیدند. نوع دیگری از چربی‌های مفید اسیدهای چرب امگا3 هستند که در ماهی‌های چرب همچون سالمون یافت می‌شوند. امگا3 به کاهش التهاب در بدن کمک می‌کند، فشارخون را پایین می‌آورد، احتمال لخته شدن خون را کم می‌کند و خطر سکته‌ی قلبی و مغزی را کاهش می‌دهد.

 

لبنیات بدون چربی بهترین‌اند

سلامت قلب

چربی موجود در فرآورده‌های لبنی چربی‌های غیرسالم اشباعی هستند. بنابراین بهتر است از لبنیات کم‌چرب یا بدون چربی استفاده کنید.

 

مصرف نمک را محدود کنید

سلامت قلب

قطع مصرف نمک برای کاهش فشارخون و بهبود سلامت قلب ضروری است. زمان غذا خوردن نمک را از روی میز بردارید و در کنار آن مراقب منابع پنهان سدیم در غذاها باشید. غذاهای آماده، کنسروی و فرآوری شده نمک زیادی دارند. کم کردن مصرف خوراکی‌های فراوری‌شده برای همه مفید است، اما برای افرادی که فشارخون بالا دارند ضرورت بیشتری دارد.

 

شمارش کربوهیدرات‌ها

سلامت قلب

برای سلامت قلب شما سدیم و چربی‌ها اغلب در مرکز توجه‌اند اما شما باید کربوهیدرات‌های مصرفی خود را نیز در نظر داشته باشید. کربوهیدرات‌های ناسالم فرآوری شده و قندهای ساده ( که در نان سفید، پاستا، نوشیدنی‌های قندی، دسرها و .. وجود دارد ) می‌توانند با ایجاد التهاب و آسیب به دیواره‌ی رگ‌های خونی باعث مشکلات قلبی شوند. بنابراین از خوردن کلوچه‌ها و مواد قندی خودداری کنید و به دنبال مصرف غلات و شیرینی‌های سالم همچون سیب باشید.

 

نشستن مانند سیگار کشیدن است

سلامت قلب

رژیم غذایی برای بهبود سلامت قلب اهمیت زیادی دارد اما تنها تکه‌ی پازل شما نیست. جدا از رژیم غذایی و ورزش، نشستن زیاد می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع2، سرطان و البته بیماری‌های قلبی را زیاد کند. زمان نشستن خود در طول روز را کمتر کنید، بلند  شده و کمی ورزش کنید یا حداقل مقداری اطراف میزتان راه بروید.

 

درخواست کمک ایرادی ندارد

سلامت قلب

تغییر در زندگی خود برای ایجاد عادات سالم مانند خوردن غذاهای سالم و ورزش می‌تواند برای بهبود سلامت قلب بسیار مؤثر باشد اما همیشه همه‌چیز را درست نمی‌کند. اگر علائمی از بیماری‌های قلبی دارید، مانند فشارخون بالا یا کلسترول بالا، بهتر است تحت نظر پزشک باشید. شاید رژیم غذایی و ورزش به شما کمک کند اما گاه مصرف داروها برای سلامت ضروری‌اند.

 

مطالب دیگری که ممکن است بپسندید

نظر کاربران

    شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.

    کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این مطلب دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.


    نام :
    ایمیل:
    متن مورد نظر:

    عضویت در خبرنامه wiki5040